Lue keskustelun säännöt.
Kouluikäisen univaikeudet?
03.05.2010 |
Kysyisin onko tämä normaalia meidän kohta 9-v poika on aloittanut iltarallin. Eli ennen nukkumaan menoa hän niiskuttaa ja kertoo mitä uskomattomista peloista. Ei meinaa rauhoittua millään vaikka kuinka selostaa ja on läsnä - olen nyt kiinnittänyt huomiota omaan käyttäytymiseen myös. Onko tämä normaalia ko ikään liittyvää vai jotain joka liittyy ehkä perheeseen/ kouluun.
Kiitos etukäteen.
Äippä
PS. Koulussa menee hyvin ja kavereita on.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
ja sun tehtävä olisi auttaa pääsemään niiden yli. lopeta se selostaminen, kun se ei kerran auta. Lukekaa kunnnon iltasatu (kyllä se käy noin vanhallekin), rutiinit kuten pikkulapsilla ja anna lisäksi lupa lukea sängyssä itse kunhan ei lue mitään pelottavaa. Minä olen myös hieronut hartioita ja silitellyt tukkaa rentoutumisen ja sitäkautta uneenpääsyn helpottamiseksi. Myös yömaitoa (melatoniinipitoista maitoa ihan marketista) kannattaa koittaa ennen nukahtamista. Näin nukahtaminen on meillä saatu sujumaan.
Mut jos joku osaa kertoa, mitä tehdä sille, että koululainen herää yöllä eikä sitten enää saa unta, olisin kiitollinen avusta