Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KTM:n palkka ja työkokemus ?

Vierailija
03.05.2010 |

Hei.

Olen kohta nelikymppisenä hoitovapaalla KTM:n tutkinnon (pääaine laskis) suorittanut. Nyt olisi tarkoitus katsella uusia haastavampia tehtäviä. Kirjanpitoa, (konserni)tilinpäätöksiä, henkilöstöasioita, palkanlaskentaa ja viranomaisyhteyksiä olen pk-sektorilla hoidellut. En siis tilitoimistossa vaan kolmessa kotimaisessa pk-firmassa. Hoitovapaallakin tein pätkiä työnantajalle (mm.tp:t). Nyt kysyisinkin, millaisia tehtäviä teillä 10-15 v työkokemuksen omaavilla KTM:llä on, entä palkkaus ? Mihinkään varsinaisiin uraohjuksen tehtäviin en haluakaan mutta jotain vähän paremmin palkattua (nyt 2600 e /kk) ja muuta kuin täysin rutiinitehtäviä. Olen kuunnellut nuorempien valmisstuvien urasuunnitelmia ja ekan työpaikan palkkatoiveita ( > 4000) ja ajatellut että mitä voi 15 v kokemuksella ja osaamisella pyytää talouspäällikön tai henkilöstöpäällikön hommista... Taidan meinaan alihinnoitella itseni...

Kiitos.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton mukaan olisi yli kolme tonnia ??!!?? Tuttavapiiriin kuuluu varmaan toistakymmentä tilinpäätöstaitoista kirjanpitäjää, osa pikkufirmoissa hoitaa koko talouspuolen (eli ns. talouspäällikkö) eikä taatusti palkka ala kolmosella ! Kyllä ne tilinpäätöstaitoiset kirjanpitäjät tässä kaupungissa ainakin saada siinä kaks tonnia ja risat. Eli jos controllerin /talouspäällikön hommia hakisin niin palkkatoive pitäs tosiaan olla siellä 4500-5000 ...ihan tosiko ??? Ja mä olen kyllä tällä 2600 palkallakin tullut toimeen ja hyvin vielä... No ehkä se ei olekaan ne tulot vaan menot.

Eri asia onkin sitten tosiaan tärppääkö työnhaussa. Kun ilmoittaa että ikä on 39 niin tuntuu että 'vähän nuorempaa jolla kokemusta 1-5 vuotta niin haettas tähän...'...tulikohan kouluttauduttua turhaan ???

Vierailija
2/31 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alalta 5v, palkka 3700. olen palkkakuopassa opiskelukavereihini verrattuna, alan valintakysymys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samanlainen tausta. Vaihdoin firmaa vuosi sitten pyysin 4200eur, vaikka tiesin sen olevan vähän alakanttiin, mutta halusin todella työn. Nyt olen saanut nostettua 4800eur. Eli sullakin varmaan 3800-4900eur kieppeillä, riippuen alaisten määrästä tmv. vastuista.

Nyt olet reippaasti alipalkattu.

Vierailija
4/31 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistunut 2003 ja kyseessä on toinen työpaikkani. Henkilökohtainen bruttopalkkani on 4800 euroa/kk ja siihen tulee sitten a) henkilökohtaiset bonukset ja b) yleinen tulospalkkio päälle. Bonarit ovat vaihdelleet 3000 eurosta 8000 euroon, tulospalkkio 300 eurosta 1200 euroon.

Vierailija
5/31 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen talouspäällikön assari. Koulutus tradenomi. (Sijaistan tarvittaessa henkilöstöassaria ja tj:n assaria.) Palkka alkaa kolmosella...

Vierailija
6/31 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistunut 2003 ja kyseessä on toinen työpaikkani. Henkilökohtainen bruttopalkkani on 4800 euroa/kk ja siihen tulee sitten a) henkilökohtaiset bonukset ja b) yleinen tulospalkkio päälle. Bonarit ovat vaihdelleet 3000 eurosta 8000 euroon, tulospalkkio 300 eurosta 1200 euroon.

Mä olen assari kans ja saan saman palkan kun tämä talouspäällikkö!

Vierailija
7/31 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkokemusta 7 vuotta, palkka vähän vajaa 4000 kuussa, 4-päiväinen viikko, myyntitehtävissä. Mies rahoitusalalla työkokemusta 12 v, palkka 8000 kuussa

Vierailija
8/31 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sellainen olo että olen kyllä hinnoitellut osaamiseni alakanttiin ja pahasti ...ehkä siksi ei ole työnhakukaan tärpännyt :-). Ai niin ja mulla on myös oikeusnotaarin tutkinto kymmenen vuoden takaa... (lopputyö yritysverotuksesta)

Nyt tämä tyttö nostaa kissan hännän ja koettaa orientoitua hinnoittelemaan osaamisensa ja työkokemuksensa nelosella alkavaksi.

Ehkä mä sitten olen vaan tarkka talosuasioissa kun olen mielestäni tullut toimeen näilläkin tuloilla..

Kiitos vastanneille ! Vieläkin saa kommentoida ...

Vierailija
9/31 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina luullut, ettei tämä kirjanpitoala syrji ihmistä (naista) iän perusteella. Luulin, että voin vielä 50-vuotiaanankin vaihtaa työpaikkaa ja saan työpaikan, vaikka olen ollut lasten kanssa pitkään kotona.

Olen kuitenkin kokoajan tehnyt pienten "putiikkien" kirjanpitoa ja opiskellut kansainvälistä kirjanpitäjän tutkintoa yms, etten tipu kelkasta..

t.KTM

Vierailija
10/31 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on oikee asenne ja osaa myös vaatia. Jos tyytyy jonnekin kolmen-neljän tonnin liksaan, niin kuka sellaisen nyhverön edes haluaa firmaansa töihin ?!

t. nettona 10500 ja KTM vm. 2001

Vierailija
11/31 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on oikee asenne ja osaa myös vaatia. Jos tyytyy jonnekin kolmen-neljän tonnin liksaan, niin kuka sellaisen nyhverön edes haluaa firmaansa töihin ?!

t. nettona 10500 ja KTM vm. 2001

Höpö höpö taas näitä palkkoja?! Tuollaista palkkaa maksetaan vaan isojen yritysten toimitusjohtajille. Ellet ole töissä ulkomailla..

Vierailija
12/31 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen KTM koulutukseltani. Ikää on tosin jo 54-vuotta. Palkkaa sain talouspäällikön työstä n. 5000 euroa kuukaudessa. Oli ns. sopimuspalkka. Työtä tehtiin sitten aamusta klo 8.00- vähintään klo 18.00 ja joskus myöhempäänkin (usein). Raskasta se on ja kuluttavaa. Ei ikääntyvänä jaksa tehdä aina pitkää päivää...

terv KSK

Vierailija
13/31 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se talous/henkilöstöpäällikkö saa oikeasti n 3500-max 5000 e /kk eikä yhtään enempää. Nyt puhutaan siis firmoista joiden liikevaihto pyörii siellä 3-50milj€. Niissä kun ne toimitusjohtajat/osakkaat/omistajat nostavat itse tuota max 5000 palkkaa niin eivät ne enempää maksa vieraalle vaikka olisi millainen huippu ja asiantuntija :). Tosi on. Kokemusta 15 vuotta, myös vuokratalouspäällikkönä. Toki omistajat tietyissä tilanteissa nostaa osinkoja, rahastaa myymälä firman jne. Mutta jos haluaa yli 5 k€ palkkaa on sitten kyllä suunnattava isompiuin yrityksiin ja jätettävä ne asiantuntijatehtävät muille ja pyrittävä johtotehtäviin...

t. KTM, palkka 4300 € /kk ja TYYTYVÄINEN :). Mistään ei ole pulaa, ei edes ajasta :) :)

kun on oikee asenne ja osaa myös vaatia. Jos tyytyy jonnekin kolmen-neljän tonnin liksaan, niin kuka sellaisen nyhverön edes haluaa firmaansa töihin ?! t. nettona 10500 ja KTM vm. 2001

Vierailija
14/31 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestinnän asiantuntijatehtävissä kv yrityksessä, ei alaisia. Brutto 5300, päälle bonukset n. 700 e/kk.

Vierailija
15/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs olet hankkinut oikeusnotaarin koulutuksen vuonna 2000?(eli "kymmenen vuoden takaa") Ei sitä ollut olemassakaan 10 vuotta taaksepäin  vuodesta 2010 laskien eli vuonna 2000

Vierailija
16/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2010 klo 13:51"]Hei.

Olen kohta nelikymppisenä hoitovapaalla KTM:n tutkinnon (pääaine laskis) suorittanut. Nyt olisi tarkoitus katsella uusia haastavampia tehtäviä. Kirjanpitoa, (konserni)tilinpäätöksiä, henkilöstöasioita, palkanlaskentaa ja viranomaisyhteyksiä olen pk-sektorilla hoidellut. En siis tilitoimistossa vaan kolmessa kotimaisessa pk-firmassa. Hoitovapaallakin tein pätkiä työnantajalle (mm.tp:t). Nyt kysyisinkin, millaisia tehtäviä teillä 10-15 v työkokemuksen omaavilla KTM:llä on, entä palkkaus ? Mihinkään varsinaisiin uraohjuksen tehtäviin en haluakaan mutta jotain vähän paremmin palkattua (nyt 2600 e /kk) ja muuta kuin täysin rutiinitehtäviä. Olen kuunnellut nuorempien valmisstuvien urasuunnitelmia ja ekan työpaikan palkkatoiveita ( > 4000) ja ajatellut että mitä voi 15 v kokemuksella ja osaamisella pyytää talouspäällikön tai henkilöstöpäällikön hommista... Taidan meinaan alihinnoitella itseni...

Kiitos.

[/quote]

Onks toi totta? Saan tradenomina melkein 5000 kuussa toimihenkilönä

Vierailija
17/31 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myynti ja markkinointihommissa, KTM, palkka EUR7000/kk.

Vierailija
18/31 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtotehtävissä, palkka 6600€ + bonukset (2 kk palkka)

Talouspäällikön palkka meillä voisi olla siinä 4500 tienoilla, joten nyt vain timanttinen cv ja roppakaupalla tyyntä itseluottamusta haastatteluihin mukaan!

Vierailija
19/31 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä todella suuressa pörssiyhtiössä, en pk- seudulla.

Vatuulla koko ajan globaaleja projekteja sekä 150 milj. euron liikevaihtoa tekevän tulosyksikön taloushallinto (koko sisla ja ulla osittain). Ei alaisia. Palkka 3750 e/kk, bonarit noin 2000 e/kk. Palkka on mun mielestä tosi surkea, mutta tässä firmassa ei saa yhtään enempää. Jos menisin meidän Hesan toimipisteeseen saisin varmaan 300 e/kk bruttopalkkaan hesa-lisää eli ei kannata.

Nyrkkisääntö on, että mitä suurempi firma sitä huonompi palkka (paitsi jos saavuttaa riittävän korkean aseman).

Mikäkö mua pitää tässä firmassa. En tiedä. Palkka ei ainakaan, koska tiedän, että pienempään firmaan vaihtamalla saisin liki tonnin lisää liksaa. Syy miksi en ole vaihtanut duunia on varmaan se, että en jaksa sitä hakurumbaa ja personnelin ääliötestauksia. Eikä toisaalta mun kotikaupungissa ole tämän alan töitä tarjolla kuin joskus ja jouluna.

Mutta jos jollain on vinkata vastaavia töitä paremmin maksavalta taholta niin vinkit otetana ilolla vastaan =)

Vierailija
20/31 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-16

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi