Sama veroprosentti, sama palkka mutta nettopalkka eri??
Miten tämä on mahdollista?
Siis minulla on ollut koko ajan sama palkka. Ja helmikuusta saakka sama veroprosentti.
Viime kuussa nettona jäi yli 400e enemmän käteen kun tässä kuussa.
Miten tämä on mahdollista?????
En ymmärrä, kertokaa te viisaammat mistä moinen johtuu.
Kommentit (25)
sellaisen verokortin, jossa on niin pieni tuloraja, että jo tässä vaiheessa vuotta ylittyy??
Kai sä yleensäkin tarkistat sen, että on kaikki oikein?
ollut saikulla, tällöin summa muuttuu, palkkaennakot???
Kysy palkanlaskijalta.
Tarkistan sen toki joka kuukausi.
Mutta en vaan ymmärrä missä on mennyt vikaan.
En vaan ymmärrä mikä siinä olisi nyt muuttunut että nettopalkko heittää noin paljon??
on ta:n velvoitteita. VAi tarkoitatko tt:n tyel ja työttvak. osuutta ? Eivät ole muuttuneet ?
Onko sun bruttopalkka palkkakuitissa sama kuin yleensä ? Onko maksettu lomarahaa ? Vähennetty aiemmin ennakoita, ulosottoa tmv ja nyt ei ?
Ei mielestäni ole mitään muuttunut.
Olin palkallisella lomalla muutaman päivän, muutta ei kait sen nyt pidä vaikuttaa??
Muutenkin ihmettelin kun ennenkin olen toisessa yrityksessä tienannut suunilleen saman verran miksi nyt jäi niin paljon nettotuloja.
Ihmettelen muutenkin miksi nettopalkkani on niin pieni.
Verotoimistosta olen aina pyytänyt verokortin kun tulot on muuttuneet enkä saa mitään suuria summia takaisin veronpalautuksissakaan.
Eli ei veroprosentti kovin väärin voi olla.
Missä siis vika?
ap
se veroprosentti sitten on oikein?
Onko viime kuussa pidätetty liian vähän vai nyt liikaa?
rinnakkain, ja tarkista kaikki summat. Missä kohtaa se ero tulee? Kai sä nyt näet, missä kohdin ne eurosummat ovat toisistaan poikkeavat?
siinä kuussa missä sait enemmän käteen vai siinä kuussa missä sait vähemmän?
Meillä ainakin palkattomat vapaat vähennetään vasta seuraavan kuun palkasta. Eli jos olen helmikuussa palkattomalla vapaalla, helmikuun palkka maksetaan normaalisti. Maaliskuun palkasta sitten vähennetään ne palkattomat päivät.
Otapa nyt molemmat palkkalaskelmat vierekkäin ja vertaa mikä niissä on erilaista, eihän me sitä voida tietää...
on ta:n velvoitteita. VAi tarkoitatko tt:n tyel ja työttvak. osuutta ? Eivät ole muuttuneet ?
Onko sun bruttopalkka palkkakuitissa sama kuin yleensä ? Onko maksettu lomarahaa ? Vähennetty aiemmin ennakoita, ulosottoa tmv ja nyt ei ?
Eli kaikki on ennallaan paitsi ennakkopidätys on muuttunut.
Ei ole ulosottoa, ei ole vähennetty mitään ennakoita.
Ja ainut ero on että ennakkopidätys on yli 400e enemmän kun viime kuussa.
Mitään palkattomia vapaita en ole ottanut.
ap
koko vuodelle, vai tulorajat, päivälle, viikolle, kuukaudelle? Jos on mennyt tulorajan yli, menee loppuosasta lisäprosentin mukaan se ennakonpidätys.
ja mene ammattiosastosi luottamusmiehen kans jutteleen nasiasta niin selviää varmasti juuri sitä varten ammattiliitot on olemassa kai oot ommattiosastossasi jäsen?
ja mene ammattiosastosi luottamusmiehen kans jutteleen nasiasta niin selviää varmasti juuri sitä varten ammattiliitot on olemassa kai oot ommattiosastossasi jäsen?
koko vuodelle, vai tulorajat, päivälle, viikolle, kuukaudelle? Jos on mennyt tulorajan yli, menee loppuosasta lisäprosentin mukaan se ennakonpidätys.
Kun kummassakin lukee sama veroprosentti. Sitähän mä tässä ihmettelen miten sama prosentti samasta summasta voi eri kuukausina olla ihan eri summa.
Matemaattisestikään en voi käsittää tätä.
Mielestäni tulorajani on koko vuodelle.
asiaa kuuluu ensin kysyä PALKANLASKIJALTA, JOS ON TAPAHTUNUT VIRHE NIIN HÄN KORJAA SEN, mutta ei voi korjata jos
mulla oli veroprosentti 20,5 vuositulojen ollessa 27 000 e.
no soitin verotoimistoon ja laskin että vuosituloni tulevat olemaan noin puolet tuosta, että tarvitsen alhaisemman prosentin.
verottaja sanoi että uusi prosenttini on 21,5
hä?
tulot on pienemmät ja prosentti suurempi, en ymmärrä.
Soitan huomenna verotoimistoon, koska alan epäillä että minulla on joku tuloraja, joka nyt on ylittynyt. Ehkä koko asia saa kohta selityksen...