Oletteko huomanneet huutonetistä?
Otin jokin aika sitten käyttöön vakioviestin ja tämän myötä maksuajat ova pidentyneet huomattavasti. Ennen vakioviestiä ostaja otti yhteyttä (tai minä laitoin viestiä)nopeasti ja ostaja maksoi tavaran heti. Nyt vakioviestin kanssa moni maksaa vastaa viikon päästä.
Taidan poistaa vakioviestin käytöstä, omien työjuttujen takia olen ajoittanut kohteiden sulkeutumisen aina niin, että postittaisin viikon sisällä kohteen sulkeutumisesta, nyt nämä maksuviivytykset sotkevat aikatauluni täysin.
Taidan poistaa koko hemmetin vakioviestin.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (10)
Nyt monesti tulee ostajalta vain ilmoitus että on maksanut, postitan samana päivänä kun suoritus näkyy eli mahdollisesti jo samana päivänä kun kohde on sulkeutunut.
Vakioviesti on aivan ehdoton juttu ostajanakin.
Harmi, koska toimiessaan se olisi tosi kätevä. Ehkä ihmiset eivät tajua lukea sitä meklarin viestiä kunnolla. Olen maininnut yleensä myös kohteessa ja omassa kuvauksessani vakioviestistä, mutta sekään ei näköjään auta.
itselleni vakioviesti tuo mieleen jobbarin, jolla on paljon myytäviä tuotteita menossa eikä seuraa päiväntarkasti huutojen päättymistä.
minulla tosiaan homma alkoi takkuilemaan nimenomaan vakioviestin käyttöönoton jälkeen. Luulin oikeasti, että helpottaa hommaa =) Siis minun tapauksessani ei helpota.
mulla on vakioviestissä tilinro ja pyyntö ostajan ottaa yhteyttä kun on maksanut tai jos ei maksa heti niin laittaa viestiä, että milloin maksaa.
Nyt olen (taas) odotellut yhtä yhteydenottoa/maksua viikon! Myyjä huusi tuotetta vain muutama minuutti ennen sulkeutumista, eli kyse ei voi olla unohduksesta...
on vakioviesti jossa maksutiedot ja silti lähes kaikki laittavat sähköpostia "Mihin voin maksaa huutoni/laitatko tilinumerosi että voin maksaa.."
Eivät siis osaa lukea niitä vakioviestejä joten se on ihan turha
niin kyllä korpeaa nää jotka eivät käytä vakioviestiä. joiltakin myyjiltä saa oikein lypsää tilinumeroa, se on ärsyttävää.
jos tuntuu että takkuaa, niin saahan sen viestin lähettää myös vakioviestin LISÄKSI (sama hommahan siinä olisi ilmankin).
ärsyttää myös myyjät, jotka eivät saa viestiin laitettua kaikkia pankkihommiin tarvittavia tietoja (= nimi, tilinumero, hinta ja mistä kyse), vaan niitä pitää sitten erikseen kaivella posteista ja netistä.
ei voi olla niin vaikeaa?
on vakioviesti jossa maksutiedot ja silti lähes kaikki laittavat sähköpostia "Mihin voin maksaa huutoni/laitatko tilinumerosi että voin maksaa.." Eivät siis osaa lukea niitä vakioviestejä joten se on ihan turha
Mitä ihmettä myytte?
Mitä ostavat noin kädettömät ihmiset?
Varmaan viimeiseen 100:aan kauppaan mahtuu yksi tuollainen kyselijä.
minä olen myynyt kirjoja, vaatteita, harrastustavaraa ja astioita ja tällaisia tampioita on ollut todella paljon
on vakioviesti jossa maksutiedot ja silti lähes kaikki laittavat sähköpostia "Mihin voin maksaa huutoni/laitatko tilinumerosi että voin maksaa.." Eivät siis osaa lukea niitä vakioviestejä joten se on ihan turha
Mitä ihmettä myytte?
Mitä ostavat noin kädettömät ihmiset?
Varmaan viimeiseen 100:aan kauppaan mahtuu yksi tuollainen kyselijä.
Kyllä se vakioviesti helpottaa huomattavasti "bisneksiä".
Joskus on sähköpostissa viesti, että tuote on maksettu, ennenkuin olisin ehtinyt laittaa edes tilinumeroa lähettäjälle. Eli kyllä se ainakin yleensä on nopeuttava väline.
Ei tarvitse ostajankaan odottaa ylimääräistä.
Itseäni vähän nyppii ne ei-vakioviestilliset myyjät.
Joutuu kyselemään sitä numeroa, kun voisi jo maksaa...