Jyväskylän synnytysyksikkö
Hei kaikki!
Minulla lähestyy la kovaa vauhtia ja ekakertalainen olen... Kaikenlaisia pelkoja on alkanut vasta nyt tulla, kun jäljellä enää 3 viikkoa, joten kaipaisin vähän rauhoitusta mielelle :)
Kysymys kuuluukin, että minkälaisia kokemuksia sinulla on Jyväskylästä, miten homma toimii? Minkälainen henkilökunta ja minkälaisia kätilöitä täällä on?
Entäs minkåä yleisarvosanan 1-10 antaisit kohtelullesi synnytysosastolla?
?:|
Kommentit (2)
Synnytin JYväskylässä 10 päivää sitten esikoiseni ja jäi hyvät muistot. Aamu puol ysistä yö puoli 12 vietettiin synnytyssalissa, eli pitkän kaavan mukaan mentiin. Sain oksitosiinia, epiduraalia, imukupilla otettiin vauva ulos, happiarvoja tarkkailtiin ja napanuora kaulan ympärillä. Mut kaikki meni hyvin. Kätilöt ja lääkärit oli loistavia ja ammattitaitoisia. Luota heihin, he todella tietävät, mitä tekevät, ainakin mun kohdalla. Aluks olin lämpötyynyt selässä, se auttokin aika pitkään, mut tipalla kovennetut supparit on tuskaa, mut epiduraali osu nappiin.
Rohkeasti matkaan vaan. Ei kannata tehä kauheita suunnitelmia. Ekakertalaisena mäkin suunnittelin nopeaa, luonnollista synnytystä ilman kivunlievitystä, mut kyl siä mieli muuttuu. Sittenkin kun omat voimat tuntuu olevan loppu, tekis mieli laittaa jalat yhteen, lähtee sängyltä kotiin ja unohtaa vauva mahaan, niin kätilöt valo uskoo ja "pakotti" tekemään. Ja kyl sieltä vauva ulos tuli.
KAmmoo ei jääny, vierailen Jyväskylässä toistekin. Arvosanaks antasin kans tuon ysin. Hyvät neuvot, tuen ja opastuksen siä saa, samoin osatolla.
Onnea matkaan!!!!
Olen kaksi kertaa synnyttänyt Jyväskylässä, eikä oikeastaan pahaa sanottavaa ole.
Kätilöt ovat olleet asiansa osaavia ja asiallisia, eikä ollenkaan töykeitä tms. toki on tilanteita että kemiat eivät vaan kohtaa jonkun kanssa, mutta itselleni ei ainakaan näin ole käynyt.
Ensimmäisellä kerralla sain epiduraalin, toisella kertaa en. Ilokaasu oli minulle suurena helpotuksena, mutta nykyäänhän sitä ei täällä saa, joten kannattaaa kokeilla kaikkea muuta mahdollista kivunlievitystä mitä on tarjolla =D
Myös synnyttäneiden osastolla oli tosi mukavaa väkeä!!
Antaisin arvosanaksi 9, tosin eihän mulla ole vertailukohtaa ollenkaan =D
Tsemppiä synnytykseen!!