Kuulostaako normalilta? Kierukan jälkijuttuja...
Mulle laitettiin hormonikierukka Mirena tuossa pari viikkoa sitten kuukautisten loppupuolella. Pari päivää oli tiputteluvuotoa Mirenan laiton jälkeen ja sen jälkeen ei mitään, kunnes...
...Innostuin tuossa reilu viikko sitten treenaamaan lantionpohjanlihaksia (supistelemalla siis alapään ja lantion lihaksistoa) ja (sattumalta?) tuon jälkeen samana iltana alkoi melkkamainen alavatsakipu ja kuukautiset. Kuukautiset on runsaammat kuin ennen kierukan asennusta ja ovat nyt kestäneet jo yli viikon, kun taas ennen kierukkaa (kondomiehkäisyllä) kestivät vain 3-4 päivää loppua kohti hiipuen. Nyt ei ole mitään hiipumisen merkkejä, mutta välissä on ollut niukempiakin päiviä ja sitten vuoto taas voimistuu. Tänään taas ihan reilua kirkkaanpunaista vuotoa.
Onko ihan normaalia ja voiko kierukan kanssa tehdä ihan normaalisti lantionpohjanlihasten harjoituksia?
Kommentit (3)
Minulla tuli Mirenan laiton jälkeen kahdesti kuukautiset 2 viikon välein ja olivat aika runsaat. Sitten kierto normalisoitui ja vuoto väheni reilusti ja nyt 6 kk jälkeen menkat kestävät enää alle 2 vrk. Mitä olen muilta kuullut, aluksi hormonikierukka voi aiheuttaa mitä kummallisimpia muutoksia kuukautisiin.
Minä ainakin olen tehnyt lantionpohjatreeniä ihan normaalisti.
mulla on mirena ollut pian vuoden. vuodot ovat runsaammat kuin ennen, epäsäännölliset, voivat tulla kahden viikon tai kuukauden välein, kestää päivästä pariin viikkoon.
gyne varmisti laiton jälkeen ultraäänellä sijainnin silloin pari viikkoa sitten.
t. ap