Miksi SINÄ et tervehdi naapuriasi?
Ärsyttää muutama naapuri, jotka tulevat rapussa vastaan ja kulkevat vaan nenä pystyssä ohi, jos moikkaa.
Samoin naapurirapussa yksi pariskunta, jos pihalla satutaan olemaan yhtä aikaa viemässä koiria lenkille ja minä moikkaan, niin nuo eivät vastaa mitään. Kerran tuo nainen kyllä sanoi, ettei hän kyllä hämärässä tunnista, mutta ei ne kyllä valoisallakaan moikkaa.. Vai eikö ne muka tunnista naapureitaan? Varsinkin, jos niille on koira, jonka ulkonäkö ei muutu miksikään?
Muut naapurit kyllä moikkaavat ja yhden papan kanssa turistaan pihalla pitkät pätkät.
Kommentit (5)
Taidan aika usein moikkailla naapureiden satunnaisia vieraitakin, ilmeistä päätellen. Pienemmissä asunnoissa vaihtuvat vuokralaiset suht usein, ei niistä pysy perässä. Ja kun talossa on kolmekin rappua ja seitsemän kerrosta niin en minkä kyllä voi sanoa tunnistavani kaikkia vanhojakaan asukkaita.
Asutaan rivarissa ja pari naapuria ei tervehdi.
Toinen otti meidät heti kynsiinsä, kun näki kehitysvammaisen lapsemme. Hyökkäsi kuin sika limppuun kiinni.
Seinänaapuri on kaikkein huvittavin. En saa katsekontaktia ja meidän lapset on kavereita keskenään.
Lapsilla ikäero 5v. ja kummatkaan ei haluaisi tätä ystävyyttä.
Kärsin itse tuon seinänaapurin asenteesta. Miten joku voi olla, niin mulkku.
Omassa pihassa kyllä tunnistan, varsinkin jos on koirat mukan (eli tunnistan koirat), mutta en muualla. Osa naapureista on ollut mun naapureita n. 20 vuotta, mutta esim. kaupassa en heitä tunnista. Mä olen kasvosokea.
Äiti on opettanut että kohteliaisuus ei mene hukkaan..... ;)
jos naapuri selkeästi välttelee katsettani, tyhjä katse töllöttää vaan eteenpäin. Onhan se vaikeaa, vie ihan hirveesti energiaa sanoa "hei".
Eli siis, MINÄ tervehtisin kyllä, mutkun nuo naapurit ei.