Voinko tehdä petossyytteen vai mikä avuksi?
Ostin pojalle pleikan keltaisesta pörssistä, siis yksityishenkilöltä. Olen maksanut sen yli viikko sitten hänen tililleen. Tavaraa ei kuulu, yhden hämärän tekstiviestin laittoi, muuten ei vastaa puheluihin tai viesteihin. Onko mulla mitään mahiksia saada rahojani takaisin? Voinko mennä poliisille vai nauravatko ne mut pihalle. Pleikan piti olla synttärilahja pojalle, tosi harmi.
Kommentit (9)
sanoa bye-bye! Valitettavasti! Ja tämä on fakta!
Varsinkin jos kyse oli Pleikka kolmosesta ja "halvasta" hinnasta! Tuskinpa saat rahoja takaisin. Valitan. Eli maksoit kovat oppirahat sinisilmäisyydestä.
Mutta eihän tässä kyllä ole hirveesti mennyt aikaa. Varsinkin, jos sulla on eri pankki. Siinä menee pari päivää (1-3 arkipäivää), että rahat näkyy tilillä.
helmikuussa "ostimme" huuton kautta kannettavan, niin maksun jälkeen miehestä ei kuulunnu mitään. sitten mä lähettelin hänelle s:postia jatkuvasti ja lopuksi pyysin kaupanpurkkua. meni kuukausi niin sain rahat takaisin.
myös tein rikosilmoituksen
ostin arabian astoita maksu 240 e- 30.3 maksoin
olen enossa ma poliisille, ilmoitin jo keltaiseen pörssiin huijarin tiedot
Tosin oppirahat on nyt maksettu ja toiv. viisastuttu.
Pienoismallit.netissä äijä myi koottavia lentokoneita. Hinta ei ollut naurettava, mutta kohtuullinen sarjoista, jotka olisin halunnut. En suostunut siihen, että hän toimittaa rakennussarjat kun maksu näkyy hänen tilillään. Minulle olisi hyvin käynyt toimitus jälkivaatimuksella postitse tai matkahuollon kautta. Mutta hän loukkaantui tavattomasti ja perui kaupat, koska epäilin hänen luotettavuuttaan.
Mitä tästä opimme. Sain kyllä kuulla kitkeriä sanoja, mutta olisinkohan säästänyt muutaman kympin :D Minusta se on ihan normaalia postitse tms. tapahtuvassa kaupassa, että ostaja ei saa tavaraa ennen kuin se on maksettu ja myyjä ei saa rahaa ennen kuin tavara on toimitettu.
sama tyyppi todennäköisesti huijaa useampia ihmisiä, ilman muuta kannattaa tehdä ilmoitus että toiminta saadaan loppumaan.
sama tyyppi todennäköisesti huijaa useampia ihmisiä, ilman muuta kannattaa tehdä ilmoitus että toiminta saadaan loppumaan.
yks tahi kaks petossyytettä hetkauta mitenkään. Valitettavasti.
Ja tuosta postiennakosta. Se EI ole yhtään sen turvallisempi tapa kuin rahat tilille-paketti postiin! Ärsyttää nuo, jotka kouhkaavat postiennakon perään! Myyjä voi aivan hyvin lähettää kannettavan sijasta sulle kasan vanhoja puhelinluetteloita tms. Ja jos ostaja ei lunasta pakettia, myyjä joutuu itse maksamaan tuplapostit.. Eli ei hyvä.
Onkohan meillä huijatuilla sama myyjä, kuka tietää? Mulle myynyt mies on Kuusamosta ja nimeltään Juha. Sitä vaan haluaisin tietää, että eikö poliisilla ole muka keinoa saada tyyppiä palauttamaan rahat? Mulla on siis tilitiedot, puh.num ja osoite. Ja jos teen rikosilmoituksen, niin eikö siitä seuraa tyypille mitään? Ei voi olla Suomessa tämmöinen laki.