Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-lakin pitäminen päässä vappuna on mielestäni typerää.

Vierailija
30.04.2010 |

En ole itse pitänyt koskaan sitä, ylioppilastutkinnolla kun ei nykyään muutenkaan tee mitään.

JOtenkin se on antaa niin juntin kuvan ihmisestä. eri asia nuo vanhukset, silloin se oli vähän eri asia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et taida olla edes käynyt lukiota! Vai oletko suorittanut sen ala-arvoisesti???

- kyllä hattua saa käyttää vappuna, eikä se junttia ole, miksi vanhukset olisivat eri asia?

Vierailija
2/8 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vertaa siihen mikä merkitys sillä oli esim vielä 50 vuotta sitten...mutta kyllä sitä pipoa voi yhtenä päivänä vuodessa pitää hyvillä mielin kun sellainen kerran on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun mielestä tyhmiä? Kenties tonttulakin käyttäminen jouluna on typerää? Pääsiäismunat pääsiäisenä?

Mä muistan, miten hienoa oli ekana vappuna YO-tutkinnon suorittamisen jälkeen käyttää lakkia. Tuntui, että lukio oli suuri työ, ja nyt siitä sai olla ylpeä. Kävin kyllä lukion kolmessa vuodessa, mutta kahden välivuoden (opisto- ja vaihtovuosi) takia pääsin ylioppilaaksi vasta kaksi vuotta ikäisteni jälkeen. Suurimman osan lukiosta kävin iltalukiota ja olin töissä samalla, joten ehkäpä valkolakki tuntui olevan hieman rankemman ponnistelun takana?

Sen jälkeisinä vappuina ei valkolakin pitäminen ole tuntunut niin juhlavalta, mutta kivalta ja perinteikkäältä silti. Mua suoraan sanoen hämmästyttää, että joku vetää tästä(kin) ongelman.

Vierailija
4/8 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ne jotka ylpeyttä uhkuen kulkee tuolla surkeat lakit päässää työväen juhlaa juhlien :D

Mulle on aivan sama onko akateeminen, työmies, johtaja, orja, alainen vai esimies... Typeriä nuo koulutuslakit silti! Voi kai sitä juhlia ilman "Kattokaa mua hei mä on ylioppilas!" Lapsellisen nolo perinne...

Vierailija
5/8 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun mielestä tyhmiä? Kenties tonttulakin käyttäminen jouluna on typerää? Pääsiäismunat pääsiäisenä? Mä muistan, miten hienoa oli ekana vappuna YO-tutkinnon suorittamisen jälkeen käyttää lakkia. Tuntui, että lukio oli suuri työ, ja nyt siitä sai olla ylpeä. Kävin kyllä lukion kolmessa vuodessa, mutta kahden välivuoden (opisto- ja vaihtovuosi) takia pääsin ylioppilaaksi vasta kaksi vuotta ikäisteni jälkeen. Suurimman osan lukiosta kävin iltalukiota ja olin töissä samalla, joten ehkäpä valkolakki tuntui olevan hieman rankemman ponnistelun takana? Sen jälkeisinä vappuina ei valkolakin pitäminen ole tuntunut niin juhlavalta, mutta kivalta ja perinteikkäältä silti. Mua suoraan sanoen hämmästyttää, että joku vetää tästä(kin) ongelman.

Koulutken eteen ne on kaikki muutkin uurastaneet ja hienoja suorituksia tehneet. Kaikki koulutus on tärkeään ja merkittävää. Mutta minusta ei tarvitsisi vappuna itseään kohottaa koulutuksen myötä vaan kaikki voisivat juhlia yhdessä rintamassa...

Vierailija
6/8 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun mielestä tyhmiä? Kenties tonttulakin käyttäminen jouluna on typerää? Pääsiäismunat pääsiäisenä? Mä muistan, miten hienoa oli ekana vappuna YO-tutkinnon suorittamisen jälkeen käyttää lakkia. Tuntui, että lukio oli suuri työ, ja nyt siitä sai olla ylpeä. Kävin kyllä lukion kolmessa vuodessa, mutta kahden välivuoden (opisto- ja vaihtovuosi) takia pääsin ylioppilaaksi vasta kaksi vuotta ikäisteni jälkeen. Suurimman osan lukiosta kävin iltalukiota ja olin töissä samalla, joten ehkäpä valkolakki tuntui olevan hieman rankemman ponnistelun takana? Sen jälkeisinä vappuina ei valkolakin pitäminen ole tuntunut niin juhlavalta, mutta kivalta ja perinteikkäältä silti. Mua suoraan sanoen hämmästyttää, että joku vetää tästä(kin) ongelman.

Koulutken eteen ne on kaikki muutkin uurastaneet ja hienoja suorituksia tehneet. Kaikki koulutus on tärkeään ja merkittävää. Mutta minusta ei tarvitsisi vappuna itseään kohottaa koulutuksen myötä vaan kaikki voisivat juhlia yhdessä rintamassa...

Vierailija
7/8 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siinä onki typerää että YO:t kohottavat itseään... Koulutken eteen ne on kaikki muutkin uurastaneet ja hienoja suorituksia tehneet. Kaikki koulutus on tärkeään ja merkittävää. Mutta minusta ei tarvitsisi vappuna itseään kohottaa koulutuksen myötä vaan kaikki voisivat juhlia yhdessä rintamassa...

on ylpeä saavutuksistaan, on itsensä kohottamista? Voi luoja. Tää on niin perisuomalaisen kateellista mentaliteettia että huh huh - kun noilla muilla on lakki, niin se tarkoittaa sitä, että ne yrittävät ola parempia, ja se on MEILTÄ pois. No, onneksi se ei vaikuta minuun mitenkään, lakkia pidän joka tapauksessa.

Ja muuten, onhan muillakin oppilaitoksilla nykyän lakkeja. Että pitäisivät sitten niitä.

Vierailija
8/8 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirjoitusvuonna sen sai vasta lakkiaisissa ja seuraavana Vappuna olikin jo tupsulakki korvilla keikkumassa.

Ja kyllä, tupsulakin meinaan tietenkin tänäkin vuonna kaivaa naftaliinista - sen verran yhteishenkeä teekkariperinne sisältää ja olenhan toki tutkinnostakin ylpeä.

Enkä välitä tippaakaan mitä tämän tuppukylän muut asukkaat lakistani tykkäävät!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi