Mikä on sopiva korvaus 16v. sukulaistytölle lastenhoidosta?
Jos siis hoitaisi kesällä kaksi päivää lapsiamme. 8h päivässä? lapset iältään 2v5kk ja 4v.
Tai sitten jos ottaisi mukaan vähän nuoremman siskonsa kaveriksi niin mikä olisi siskoksille sopiva korvaus. Saisivat olla yötä meillä ja saisivat ruoat ym.
Eli minkälainen korvaus yhdessä ja yksin?
Kommentit (18)
Itselleni ensimmäinen kerta niin ei ole mitään tietoa edes palkan korvauksen suuruusluokasta.
oli kanssa 50e mielessä, mutta en uskaltanut sitä vielä kirjoittaa ennenkun kuulen hieman muita mielipiteitä. Tosiaan kun ei ole tietoakaan mitä niistä yleensä maksetaan.
ap
Meillä käy aina välillä 16 ja 14 vuotiaat tytöt hoitamassa lapsia. Vanhemman palkka 7€/h ja nuoremman 5€/h, jos käyvät yhdessä sovimme palkan erikseen, molemmat saavat silloin vähemmän, koska työtä on myös vähemmän. Nuorempi käy yksin vain 1-2 tunnin keikkaa.
Mutta ajattelin itse maksaa pientä korvausta omalle 13-vuotiaalle tytölle kesällä, jos joutuu vahtimaan 6- ja 4-vuotiaita sisaruksia satunnaisesti 2-3 h kerrallaan. Niin, että itse olen paikalla, mutta teen töitä (jos joku nyt haluaa huomauttaa liian nuoren lapsen vastuuseen jättämisestä). Summaa en ole sen kummemmin kyllä päättänyt, ehkä 10€/kerta.
Mä maksaisin 100 ja pikkusiskon kanssa 150 e.
olisi hyvä maksu - voisin suorittaa sen luonnossa.
kuin tunnin-parin keikkaa... Eihän kenelläkään ole varaa palkata sukulaistyttöjä hoitajiksi, jos tuntipalkka on kovin iso...
t. nro 2
Että maksaisin kahden päivän työstä 60 euroa, tuli se sitten yhdelle tytölle tai jos hoitavat kaksin, niin puolittavat sitten palkankin. Voisin maksaa pari kymppiä enemmänkin, mutta jos tohon sisältyy kahden päivän täyshoito teillä, eikä muuna aikana tarvi tehdä mitään työtä, niin toi olisi ihan passeli summa.
haetteko vai joutuvatko maksamaan matkansa itse?
Olettako ajatellut saako alle 18v edes olla hoitajana. Ainakaan yöllä. Jos jotain sattuu, voi tulla syytöksiä??
siis tyyliin kerran kahessa viikossa päivän tai pari tuntia, mies maksanut jonkun kympin/kerta+ruuat ja sellaset. mutta meillä lapset jo isoja, osa koulussa. Ei siis ole kovin rankkaa "hoitaa". Mutta jos vaippaikäisiä niin vastuu/hoitaminen vaatiuvampaa ja palkka sen mukainen!
Nuorempi käy siis yksin enintään parin tunnin keikkaa. Vanhempi tulee aina, kun tarvitaan pidemmäksi aikaa. Viimeksi sai kahdesta 4,5h:n päivästä 80 euroa, mikä sisälsi palkan ja bussimaksut.
30€/päivä aika pieni tuntipalkka kyllä. Meneehän siihen nuoren omaa aikaa ja lastenhoitaminen on kyllä työtä
Olettako ajatellut saako alle 18v edes olla hoitajana. Ainakaan yöllä. Jos jotain sattuu, voi tulla syytöksiä??
ei ole meillä sattunut yhtään mitään dramaattista ja kaikki on mennyt hyvin niinä kertoina, mitä 16 -vuotias sukulaistyttö (joka on meidän nuorimman kummitäti) on käynyt hoitamassa illan/yön.
Ja hän on käynyt hoitamassa yksin ja ollaan maksetu 40€ per hoitokerta. Ja hoitotuntien pituus on vaihdellut 2-4tuntia paitsi kerran 8tuntia.
Jos ruvetaan laskemaan vaikka pph:n tuntipalkkoja, niin aika paljon saisi puurtaa ansaitakseen ton verran, vaikka hoitaisi lapsia kotonaan...
16-19-vuotiaana 5€/h kun vahdin 2-6-vuotiaita sukulaislapsia. Kohtuukorvaus minusta. Jos pikkusiskoni oli joskus mukana, jaoimme palkan niin että hän sai hieman vähemmän. Olin kuitenkin se joka oli päävastuussa.
Jos siis hoitaisi kesällä kaksi päivää lapsiamme. 8h päivässä? lapset iältään 2v5kk ja 4v. Tai sitten jos ottaisi mukaan vähän nuoremman siskonsa kaveriksi niin mikä olisi siskoksille sopiva korvaus. Saisivat olla yötä meillä ja saisivat ruoat ym. Eli minkälainen korvaus yhdessä ja yksin?
Eli ei ole tarvetta hoitajille usein, niin mä maksaisin 100€. Ja siis ihan saman olisivatko yhdessä vai yksin. Itse saisivat sitten rahojen jaon suorittaa.
Jos kyseessä on sitten hoitajan tarve myös useammin, niin mä juttelisin tyttöjen kanssa ja yhdessä sovittaisiin jokin "tuntitaksa". Mä maksan hyvästä hoidosta mielelläni hyvin - ja onpahan tytötkin sitten innokkaampia tulemaan.
Pitääköhän meillä neuvotella palkat uusiksi. =) MLL:n lastenhoitajan palkka oli muistaakseni 8,5€/h ja se oli itselläni esimerkkinä. Sen lisäksi on etu, jos saa aina saman hoitajan, meinaan nää sukulaistytöt.
Jos laskee suunnillleen MLL:n tuntipalkalla (5€), niin päivätaksaksi tulisi 40€. Toisaalta päivähoidossa päivähinnaksi tulee vain 25€ maksimimaksuillakin ja siihen hintaan sisältyy ruoat. Itse voisin kuvitella maksavani kahdesta päivästä (8 h/pv) ehkä yhteensä 50-60€ tällaiselle 16-vuotiaalle. Kuulostaako vähältä?
Jos kaksi sisarusta tulee yhdessä hoitamaan, niin maksaisitko molemmille saman verran vai olisiko isompi sisarus päävastuussa? Tällöin voisi kuvitella, että maksaa 16-vuotiaalle esim. 40€ ja nuoremmalle 30€. Kummallakaan ei ole niin paljoa hommaa kuin olisi yksin, toisaalta teidän lapsenne saavat enemmän huomiota, kun käsipareja on kaksi.