Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi vääristää, peili vai valokuva?

Vierailija
28.04.2010 |

Mistä johtuu, että näen itseni ihan erinäköisenä peilissä ja valokuvassa. Peilikuva on parempi. Katsoin peiliin ja otin kuvan samassa tilanteessa, mutta valokuva näytti jotain ihan muuta kuin mitä näin peilissä.

Miten muut minut näkevät, pelkään, että niin mitä näkyy valokuvassa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ketju on jo vanha, on pakko kommentoida. näen itseni peilistä parempana kuin valokuvissa, joissa kasvoni ovat oudon laihat. testasin tätä ottamalla kuvan itsestäni peilin kautta ja ilman peiliä. peilin kautta ottamassani kuvassa näytän siltä kuin luulen näyttäväni, valokuvasta en edes meinaa tuntea itseäni... olisi mielenkiintoista tietää, onko kamera oikeassa ja näytän ihan eri ihmiseltä kuin peilistä näen???

Vierailija
2/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen aina itse, että miten voi olla mahdollista, että kun otan itsestäni kuvan juuri meikanneena, ihoni näyttää kalpealta, pienetkin näpyt suorastaan kirkuvat ihostani, juonteet erottuvat selkeämmin ja silmänaluset näyttävät tummalta... ja peilistä katseli ihan freesin näköinen nainen.

No, kerran testasin, otin kamerallani äidistäni kasvokuvan, kun oli meillä käymässä. Ja kas, äitikin kauhisteli että miten näyttää kuvassa niin näppyläiseltä yms. ja itse huomasin myös, että kuvassa oli miltei karmean näköinen, ei silti näyttänyt mun silmään livenä laisinkaan samalta, vaan paljon paremmalta. Siis nimenomaan iho näytti tasaisemmalta, ei mustia silmänalusia eivätkä näpyt erottuneet.

Itselläni on myös sellainen vääristymä(?), että

peilistä takaisin katselee läski, valokuvista taas hämmästelen että miten mä näytänkin ihan normaalilta...

Tai sitten mun kamera on vain äärimmäisen paska :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vääristynyt. Valokuva kertoo totuuden.

Vierailija
4/16 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vääristynyt. Valokuva kertoo totuuden.

paremman näköisenä kuin mitä olen?

Vierailija
5/16 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin aina siristän hieman silmiäni. pidän päätä tietyssä asennossa, huulet samoin. Valokuva sitten kertoo totuuden:( Ihmettelin pitkään, miten aina näytän valokuvissa kauhealta, vaikka peili kertoo toista. Tarkkailin sitten tosiaan tätä peili-ilmettä, aloin nähdä itseni realistisesti ja kas kummaa, olen ihan tyytyväinen valokuviinikin nykyään. En ole täydellinen, mutta melkein:)

Vierailija
6/16 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

peilissä on niin helppoa 'photoshopata' itsensä mieleisekseen eli nähdä vain se mitä haluaa. Valokuva on ilkeämpi.

Vierailija
7/16 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa, tosin toisinpäin. Näytän mielestäni peilissä ihan normaalilta, valokuvissa kamalan laihalta.

Ehkä ne valokuvat kertovat totuuden koska painoani usein kommentoidaan, vaikka en mielestäni ole niin kovin laiha.

Peilikuvahan on käänteinen, toisin kuin valokuva. Muut siis näkevät saman mitä itse näkee vain valokuvissa. Peili kääntää suunnat toisin päin.

Jotkut peilit oikeasti vääristävät. Esim. eräässä vaatekaupassa kaikki peilit saavat ihmiset näyttämään pitkiltä ja laihoilta (ja minut riutuneelta hongankolistajalta).

Vierailija
8/16 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa, tosin toisinpäin. Näytän mielestäni peilissä ihan normaalilta, valokuvissa kamalan laihalta.

Siis sama vika, valokuvat ovat huonompia. t. 6

Vierailija
9/16 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka näen peilissä, vaan se väsyneen ja riutuneen näköinen, tummat silmänaluset ja kalpean naaman omaava eukko, joka näkyy valokuvissa? Minkä takia hiuksetkin ovat valokuvissa paljon pörröisemmät kuin peilissä??

Vierailija
10/16 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka näen peilissä, vaan se väsyneen ja riutuneen näköinen, tummat silmänaluset ja kalpean naaman omaava eukko, joka näkyy valokuvissa? Minkä takia hiuksetkin ovat valokuvissa paljon pörröisemmät kuin peilissä??

Olen luullut olevani ihan kivannäköinen nainen, mutta kuvissa näkyy juonteet, ihan liian laihat kasvot ja väsyneet silmät. Pöh.

ap

Vierailija
11/16 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valokuva on kaksiulotteinen ja värit normikameralla otettuina mitä sattuu. Olen myös mielestäni paljon paremman näköinen peilissä kuin valokuvissa, mutta toisaalta ammattikuvaajan ottamissa kuvissa samannäköinen kuin peilikuvassa. Eli olisiko ongelma lähinnä kameroissa eikä meidän mammojen kasvoissa:) Meidän paskakameralla otetuissa kuvissa näytän kalpealta ja väsyneeltä, vaikka olenkin ruskettunut. Myös meidän kaksivuotiaalla on silmäpussit meidän kameralla otetuissa kuvissa..

Vierailija
12/16 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ihmiset näyttävät livenä paremmilta kuin kuvissa, mallien photoshopattuja kuvia lukuun ottamatta tietysti. Minulla on joitakin kavereita, joiden kohdalla ero on huomattavan suuri, valokuvissa näyttävät vankikarkureilta, mutta livenä ovat hyvinkin nättejä ja viehättäviä.

Vierailija
13/16 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin miestäni juuri pari päivää sitten ottamaan itsestäni kuvan vauvan kanssa ja olen kuvassa niin kaamean lihava, etten oikeasti voi uskoa asiaa todeksi. Kuvassa rintani näyttävät alkavan suunnilleen leuastani ja kädet ovat sen paksuiset kuin luulin reisieni olevan.

Peilistä katsottuna näytän ihan kivalta. Minulla on vyötärö ja sopivan isot rinnat ym. Mutta kyllä se totuus on niissä valokuvissa, valitettavasti.

Vierailija
14/16 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilissä yleensä poseeraa itsensä hyvään asentoon/kulmaan. Valokuva on jotain sellaista mitä et itse yleensä näe, näet itsestäsi tuolloin uusia ulottuvuuksia.

Vierailija
15/16 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tosiaan ei näy kaikkia ulottuvuuksia. Ja varjostukset! Niitä ei ole juuri ollenkaan tai on liikaa.

Vierailija
16/16 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta että peilille itsensä voi esittää sellaisessa kulmassa kuin haluaa nähdä..

Mutta kyllä valokuvakin vääristää. Esim mun kaverit näyttää useimmiten myös mun mielestä kamalalta kuvassa, vaikka livenä ne on mun mielestä tosi nättejä. Kuva voi kai vangita just sen huonoimman kulman. Liike tekee ihmisestä paremmannäköisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän