Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten jotkut (aikuiset) ovat koko ajan kipeitä!

Vierailija
28.04.2010 |

Itselleni nousee kuume ehkä kerran kahdessa vuodessa, kurkku on kipeä ja pientä nuhaa minulla on ehkä pari kertaa vuodessa. Oksennustauti oli viimeksi yläasteella. Ehkä olenkin keskivertoa vähemmän sairastava.

Mutta sitten on näitä jotka ovat koko ajan sairaina! Ja puhun nyt siis aikuisita. Flunssa tuntuu olevan vähintään joka toinen kuukausi ja sen päälle vielä kaikki mahdolliset jälkitaudit poskiontelontulehduksesta lähtien. Ja oksennustautikin pari kertaa vuodessa. Lääkärissä tuntuvat käyvän useasti vuodessa.

Ihmettelen vaan aidosti, että miten joillakin voi olla noin huono vastustuskyky! Kiitollinen olen tietysti, etten itse kuulu siihen ihmisryhmään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta sitten olin 2kk putkeen kuumeessa...

Vierailija
2/10 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään oon tosi usein kipeä, on vatsatautia, migreenikohtauksia, flunssia, selkäkramppeja ja ihmetulehduksia. Kiitos helvetillisen stressin, univaikeuksien (joita stressi pahentaa) ja jatkuvan väsymyksen, joka on seurausta kaikesta tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit ihmetellä, miten jotkut voi olla niiiiin pitkiä, että ihan 180cm ja jopa NAISET!!

Tai miten jonkun kengännumero voi olla 35, vaikka on aikuinen? Siis täh.

Olemme siis hyvin erilaisia ihmisiä. Itse en sairastele juuri koskaan, välillä oikeinihmettelen sitä. Nykyisessä työpaikassani olen ollut 3v ja en päivääkään saikulla. Välillä kyllä tekisi mieli ihan vaan huvikseen (kun muiden sairastelun takia painanut sijaisten kanssa viikon jne), mutta sellaista en pysty tekemään.

Vierailija
4/10 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi on perussairauksia, jotka alentavat vastustuskykyä.

Kas, kun et ihmettele, miten jollain naisella voi olla kengän koko 43! Miten joku nainen voi olla vain 140 cm pitkä! Miten jollain voi olla rinnaton? Ihan aidosti ihmetellen....Maailmassa kun riittää ihmeteltävää.

Vierailija
5/10 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin lasten ollessa ihan pieniä tosi usein kipeänä (silloinkin kun lapset eivät vielä olleet päivähoidossa) ja pari kertaa olin vielä aivan järkyttävän kipeä (mm. mahatauti, jossa en edes kävelemään pystynyt ja laihduin 5 kg). No, nyt viimeisen parin vuoden aikana olen ollut "kunnolla" kipeä ehkä pari kertaa, pientä flunssaa on ollut lisäksi. Että tilanteet muuttuvat..

Vierailija
6/10 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit ihmetellä, miten jotkut voi olla niiiiin pitkiä, että ihan 180cm ja jopa NAISET!!

Tai miten jonkun kengännumero voi olla 35, vaikka on aikuinen? Siis täh.

Av-mamman elämä on ihmeitä täynnä. Joka helkutin päivä täällä on vähintään 10 kuin leikki-ikäisen aloittamaa aihetta, jonka lähtökohta on "miten joku voi olla erilainen kuin minä, maailmannapa?"

Vierailija
7/10 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on vetää hernettä nenään. Eiköhän täällä loukkaavampiakin aloituksia löydy sitä varten.

Vierailija
8/10 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on vetää hernettä nenään. Eiköhän täällä loukkaavampiakin aloituksia löydy sitä varten.

itse kysyjää tai aloitusviestiä saa ihmetellä ainoastaan erittäin loukkaavissa aiheissa? Ei mun tietääkseni. Joskus tekisi mieli sanoa aloittajalle, että mitä jos koittaisit ensin hetken ajatella itseksesi tätä polttavaa ajatusta mielessäsi.

Vierailija
9/10 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän yhden tapauksen, jossa uskon, että omilla elämäntavoilla edesauttaa sairastamista.

Nainen on ihan aikuinen, mutta ruokailu ja muut tavat kuin teinillä. Syö lähes pelkästään vain karkkia (ja juo kahvia) ja vetoaa siihen, että "oho, oon unohtanut päivän aikana syödä" tai "ei vaan oikeen oo nälkä". Puputtaa siis vain karkkia ja lisäksi syö ehkä yhden voileivän. Onkin alipainoinen ja aneeminen. Tämän lisäksi kiskoo röökiä, eikä suostu lähtemään ulos edes kirveellä.

Kaverini siis tämä tapaus. Ja ottaa hieman päähän sitten tämä valitus, että "miks oon aina kipeenä". Olen sanonut, että kannattaisi ehkä alkaa syömään hieman ravinnerikkaammin, alkaa ulkoilla ja liikkua jne., mutta aina löytyy tekosyy.

Vierailija
10/10 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri, joka sairastelee. Toinen on sellainen, jonka elämäntavat selvästi vaikuttavat asiaan (tupakoi, syö huonosti, ei liiku), mutta varmaan myöskin se, että hänen äitinsä tupakoi raskaana ollessaan. Toinen taas on vähän sellainen marttyyrihenkinen, joka puskee aina itsensä omien rajojensa yli, eikä voi koskaan itse sanoa, että ei jaksa, vaan tavallaan toivoo, että joku muu sanoisi sen. Osaltaan hänen sairastelunsa on varmasti sitä, ettei anna itselleen aikaa paranemiseen, osaltaan varmasti psykosomaattista: passiivis-aggressiivisuus kääntyy omaa kehoa vastaan.

Sairasteleminen voi johtua varmastikin monesta asiasta: elintavoista, perintötekijöistä, allergioista (varmasti hengitystieongelmat altistavat infektioille), psyykkisistä syistä, liiasta tai liian huonosta hygieniasta jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi