Millainen morsian kelpaa av-mammalle?
Huvittuneena olen seurannut näitä hääkeskusteluja. Kaikki morsiamet ovat "nykyään" niskoja nakkelevia bridezilloja jotka itsekkäästi järjestävät prinsessapäiväänsä ja sulho on hiljaa ja vikisee. Missä niitä on? Ja ennen kaikkea, millainen morsian on hyvä? Sellainen perisuomalainen "kärsi niin kirkkaimman kruunun saat" -tyyppi?
Kommentit (4)
joka tajuaa ja hyväksyy sen, että kyseessä ei ole yksinomaan Hänen päivänsä, vaan huomioi myös läheiset sekä häävieraat (jotka itse asiassa ovat pääosassa). Kärsiä ei tarvitse, mutta itsekkyys, itsekeskeisyys, omahyväisyys ja huonot käytöstavat ovat aika vastenmielisiä piirteitä.
Ai niin, morsian ei missään nimessä saa yhtään ajatella itseään, KAIKKI on vieraita varten!
Mutta harva morsian on riittävän kypsä tajutakseen sen. On turha järjestää juhlia, jos ei osaa niitä isännöidä.
en ole koskaan ollut häissä, joissa morsian olisi niskojaan nakkeleva bridezilla. Enkä voi kuvitella, että kukaan sellainen tuttavani, joka kutsuisi minut häihini, kykenisi niin suureen naurettavuuteen. Mun tuttavapiirillä on tiukasti jalat maassa.
Ensinnäkin vieraille on järjestettävä kuljetukset ja majoitukset mikäli tulevat paikalle.
Lapsille tietenkin hoitaja, leikkinurkka ja vaikkapa palkataan pelle viihdyttämään lapsia.
Eikä mitään surkeaa noutopöytää vaan kunnon ruokajuhlat pystyy, jotta varmasti kattaa pitkin hampain ostetun lahjan arvon.
Ei morsiamen tarvitse olla superkaunis, riittää jos on pessyt tukkansa muu on täysin turhaa.
Sulhasen tulee toitottaa joka välissä kuinka paljon on järjestellyt myös häitä.
Morsian ei saa suuttua kun vieraiden lapset kirkuvat kirkossa eikä vanhemmat halua jättää tahtomista väliin, ei niin väliä vaikka muut ei kuulisi mitään.
Juhlassahan se on vain hauskaa kun oma napero juoksentelee ja esiintyy kesken puheen, onhan se niin ihana.
Muut vieraat voisi sitten viihdyttää kun ei nappula pitänytkään pellen järjestämästä ohjelmasta.
Ja aivan turha illalla vihjailla, että nyt olisi lasten aika poistua juhlista, naperohan saattaa pettyä kun ei näe loppuun asti juhlaa.
Ai niin, morsian ei missään nimessä saa yhtään ajatella itseään, KAIKKI on vieraita varten!