Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia siitä, miten pihan uutta äitiä ei huolita joukkoon?

Vierailija
27.04.2010 |

Meillä tällainen tilanne: Muutettiin tässä uudelle alueelle, jossa pihalla kotiäitinä on vain kaksi äitiä. He ovat kavereita entuudestaan ja toinen on valtavan omistava toisen suhteen. Toinen äiti on kiva ja selvästi tykkää jutella kanssani ja kutsuu mukaan juttuihin, mutta toiselta en saa muuta kuin kylmiä katseita ja väkinäistä hymyä.

Mukava äiti on hankalassa välikädessä, koska hän on ollut ystävä toisen äidin kanssa vuosia ja lapset ovat samanikäisiä. Olen yrittänyt rupatella minua vieroksuvan äidin kanssa ihan samalla tavalla kuin toisen, mutta jää aina ikävä tunne kun tämä kävelee pois viereltä ja puhuessaan katsoo vain ystäväänsä ja alkaa juttelemaan hänelle. Ikävän äidin poissaollessa minulla on mukavia juttutuokioita kivan äidin kanssa. Meilläkin on saman ikäisiä pikkulapsia.

En halua väkisin tuppautua joukkoon, jos seurani ei selvästikään ole haluttua, mutta harmittaa kun kivahan se olisi omalla pihallaan tutustua muihin äiteihin. Onneksi kävelymatkan päässä on toisia pihoja ja avoimia kerhoja jne. Onko kenelläkään samantapaisia kokemuksia ja miten olette toimineet??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ihan perinteinen kuvio: ryhmädynamiikka meni uusiksi kun uusi ihminen tuli "ryhmään". Jotkut ihmiset reagoi voimakkaasti tällaisissa tilanteissa kun roolit menee uusiksi ja pitää hakea oma paikkansa uusiksi. Ihan varmasti pääset kuvioihin kun jaksat olla kärsivällinen.

Vierailija
2/4 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ettei tupata kun ei tykätä, asuimme samassa pihapiirissä vuosia ja aina minä ja lapseni olimme ulkopuolisia. Meillä tämä toinen äiti oli jonkinlainen pomo ja se mukavampi jutteli kanssani vain kun toinen oli poissa.

Hiljattain tämä ikävä äiti muutti pois ja nyt seurani kelpaa oikein hyvin tälle toiselle. Jotenkin sekin tuntuu lapselliselta toiminnalta, ollaan kuitenkin ihan aikuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naapureina asustellaan ja saman ikäisiä lapsia, mutta minä ja meidän perhe on se joka ei mahdu mukaan jos on juhlia tms. Olen tämän ajatellut täällä ihmisten olevan jotenkin sisäänpäin lämpeneviä. Onneksi täältä pääsee todennäköisesti kesällä muuttamaan pois.

Vierailija
4/4 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain osakseni mulkaisuja!? Hän ei jutellut kanssani, ei tervehtinyt, ei mitään muuta kuin mulkaisuja. Sitten kerran kysyin häneltä suoraan, mikä sinulla on minua vastaan, kun ethän edes tunne minua? Hän ei vastannut mitään, kysymykseni tuloksena jäi se mulkaisu pois, käänsi vain päänsä pois :) no sittemmin tämä eukko on muuttanut tästä pois ja nyt on oikein kivaa olla pihalla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme