Haluisin tehdä tonnikalasalaattia, löytyisikö sinulta ohje?
Kommentit (16)
tonnikalasalaatin ohjetta? Sellaista tuhtia majoneesimössöä jota laitetaan bagelin väliin? NAM!
tonnikalaa, makaronia, herne-maissi-paprika, sipulia, keitettyä kananmunaa ja kermaviiliä. Usein teen kermaviilin dippimausteen kanssa. Lisäksi voi lisätä metvurstin palasia, juustokuutioita, melkein mitä vaan kaapista löytyy. =)
riisi-tonnikalasalaattia? Joskus tein itse ja oli aivan taivaallisen hyvää. En vain enää muista, mitä siihen tuli. Herneitä ainakin, mutta mitä muuta....
Riisiä
Tonnikalaa
herneitä (tai herne-maissi-paprikaa)
punasipulia
kirpeää omenaa
tuorekurkkua
maustekurkkua
kastikkeeksi kermaviilikastike, suoraan sinne salaatin sekaan ja paljon.
Riisiä, tonnikalaa ja herne-maissi-paprikaa,
NAM NAM :P
kilo keitettyjä perunoita (näin kesällä voi olla uusiakin) paloiteltuina
pari makeaa sipulia hienonnettuna
2 tlk tonnikalaa paloina öljyssä (öljy valutetaan pois)
200 g fetaa tai salaattijuustoa
runsaasti tuoretta tilliä
nautitaan sinappisen salaatinkastikkeen kanssa
versio tonnikalasalaatista (miten niin moni käyttää muuten tomaattia? Musta tomaatti ja tonnikala on aivan järkyttävän pahaa yhdessä)
-Valmis Pirkan salaattisekoituspussi, mieluiten Provence
-Salaatinlehtien päälle pippuria ja suolaa (mieluiten myllystä) ja liraus hyvää oliiviöljyä
-Porkkanaraastetta (mitä makeampia porkkanoita, sen parempi)
-Säilykepaprikaa
-Punasipulia
-Pirkan Aiolia, jos haluaa muutakin kastiketta kuin oliiviöljyä
-Hyvää tonnikalaa (esim. Abba, John West, Lidlin valkotonnikala), mieluiten paloina öljyssä
-Päälle vielä paahdettua sipulia ja kananmunaviipaleita
-Kylkeen tuoretta patonkia, jota voi sit dippailla Aiolissa
On hyvää, täyttävää ja raikasta! Jos haluaa lisää raikkautta, niin voi kuoria kurkun ja lisätä lohkoina sekaan
1 prk tonnikalaa (mielellään paloja öljyssä)
2 tomaattia kuutioina
kurkkua
salaattia (jäävuori)
majoneesia 2-3 rkl
pastaa 1½dl
lisäksi voi laittaa herne-maissi-paprikaa 1dl
1 prk tonnikalaa (mielellään paloja öljyssä) 2 tomaattia kuutioina kurkkua salaattia (jäävuori) majoneesia 2-3 rkl pastaa 1½dl lisäksi voi laittaa herne-maissi-paprikaa 1dl
tehty tällaista tosi yksinkertaista, mutta hyvää versiota jo monen monta vuotta.
-Pastaa (millaisia vain, itse käytetään penneä, fusilleja tai perus sarvimakaroneja) muutama dl (siis ennen keittämistä tuo määrä)
-maustekurkkua (yksi iso/kaksi pientä/oman maun mukaan)
-puoli pss pakasteherneitä
-tölkki tonnikalaa (paloja vedessä/öljyssä valutettuna)
-Becelin majoneesia (sillai, että on sopivasti)
Sellaista perushiilarimättöähän tuo on, mutta toimii :)
pohja:
-1 prk tonnikalaa
-penne tai fussili pastaa
siihen sekaan:
-maustekurkkua
-tomaattia
-punasipulia
-lehtisalaatia (punaista)
-pakastevihannesekoitusta
ei mitaan majoneeseja sekaan, mutta kastikkeksi joko italialainen tai rasvaton homejuustokastike
Itse sanoisin kyllä yök, mielestäni majoneesi ja tonnikala eivät sovi yhteen.
Tämmöinen tuli itselläni mieleen:
pastaa
tonnikalaa
herne-maissi-paprikaa
kurkkua
riisi-tonnikalasalaattia? Joskus tein itse ja oli aivan taivaallisen hyvää. En vain enää muista, mitä siihen tuli. Herneitä ainakin, mutta mitä muuta....
Itse sanoisin kyllä yök, mielestäni majoneesi ja tonnikala eivät sovi yhteen. Tämmöinen tuli itselläni mieleen: pastaa tonnikalaa herne-maissi-paprikaa kurkkua
muutama kovaksi keitetty kananmuna, ja pari keitettyä kylmää perunaa, mikä tahansa salaatin kastike.
1prk Tonnikalaa öljyssä
1prk raejuustoa
1 iso jäävuorisalaatti
1 kurkku
1pss herne-maissi-paprika
Perussalaatti, joka on hyvää!
herne-maissi-paprikapussi ja purjosipulirenkaita. Ruokaöljyyn seikoitan salaattimaustetta, yrttisuolaa, hieman sokeria, vähän etikkaa ja mustapippuria.