Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko 8kk ikäisen vauvan

Vierailija
27.04.2010 |

osata itse juoda tuttipullosta tai nokkamukista? Entä syödä esim. raasteita tai muuta sormiruokaa itse? Meidän 8kk ikäinen vauva ei ainakaan tuttipullosta osaa itse juoda ollenkaan, siis niin että pitäisi itse pulloa käsissään. Nokkamukista pitää kyllä kiinni mutta enemmänkin vaan imeskelee mukin kärkeä kuin juo siitä eli ts. vain leikkii mukilla. Sormiruokaa ottaa kyllä käteensä mutta ei laita sitä suuhunsa, pyörittelee vaan käsissään vaikka sitten kyllä syö mielellään jos antaa esim. maissia tai raastetta suoraan suuhun.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mitä mun vauvan pitäs osata tehä verrattuna muihin tai ikäänsä nähden. Hän saa mennä ja oppia omaa vauhtia.

Vierailija
2/3 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mitä mun vauvan pitäs osata tehä verrattuna muihin tai ikäänsä nähden. Hän saa mennä ja oppia omaa vauhtia.

Tuo on kyllä hyvä periaate, itsekkin parhaani mukaan yleensä yritän sitä noudattaa. Joskus vaan mietityttää nää asiat mitä vauvan milloinkin "kuuluisi" osata, varsinkin kun on esikoinen kyseessä eikä mulla ole ketään kavereita kenellä olis lapsia. Mutta eiköhän jokainen opi ajallaan.:) -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tyttö on 10kk ja pitää kyllä nokkamukia ja tuttipulloa kädessä, mutta ei osaa nostaa niitä niin, että saisi jotain juotavaakin. Jos tyttö on puoli-istuvassa asennossa, niin tuttipullosta saattaa saada juotua.

Sormiruuan kanssa isohkot ja helposti kädessä pysyvät ruuat meni tuon ikäisenä ihan ok, mutta vähänkin pienemmät tai liukkaammat palat joko upposi nyrkin uumeniin tai putosi lattialle.

Mutta kuten tossa joku jo sanoikin, niin jokainen kehittyy omaa tahtiaan! Kyllä ne taidot sieltä harjaantuu :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme