Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Turussa synnyttää muuten kuin sängyllä maaten?

27.04.2010 |

Olen juuri saanut plussan raskaustestistä! Synnytys ei ole siis vielä hetkeen ajankohtainen, enkä ole vielä neuvolassakaan käynyt, mutta mietityttää silti...

Olen nyt saikkarilla ja katoin just neloselta raskauteen ja synnytykseen liittyvää sarjaa. Siinä monet naiset synnyttivät altaassa ja joku kotonakin ja kertoi kuinka ihanaa on olla lämpimässä kylvyssä ennen synnytystä.

Jotenkin se että makaisin kovalla sairaalasängyllä, synnyttämässä enkä sais toteuttaa omia toiveita esim. mennä kylpyyn tuntuu vähän ahdistavalta. Kipu on mulle aika arka asia ja tahtoisin mahd. mukavan olon ja yksityisyyttä.

Onko tälläiseen Suomessa ja erityisesti Turussa mahdollisuuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa paska kätilö, joka vaati makaamaan sängyllä eikä muutenkaan kuunnellut mua yhtään.

Tokassa mukava kätilö, koitettiin kaikenlaisia asentoja, myös seisten! Lopulta puoli-istuva paras.

Kolmannessa LOISTAVA kätilö kaikin puolin.Synnytys jakkaralla.

TYKSissä on yksi allashuone, sen saa jos se on vapaana...

Vierailija
2/9 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

;)

t. kakkonen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on saanut kokeilla ja itse vaikuttaa. Loppujen lopuksi tapahtuma tempaa niin kokonaisvaltaisesti mukaansa, ettei asennolla ole koskaan ollut suurta merkitystä.

Vierailija
4/9 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakin esitin toiveen että ainakin kokeiltaisiin myös aika pystyjä asentoja. Ekalla kerralla kätilö jopa tylysti tokaisten kielsi, ettei nyt aleta mitään jumppaamaan (ponnistusvaihe yksinään kesti lopulta 50minuuttia eli ei todellakaan ollut kiire minnekään, ja kyselin asennoista ennen ponnistusvaiheen alkua. Sitten leikattiin, leikattiin lisää, repesin silti ja kätilö auttoi vetämällä lasta päästä.

Toisella kertaa en edes yrittänyt pyydellä enempää, kysyin kerran ja kun kätilö tokaisi että puoli-istuva on paras niin annoin olla.

Vierailija
5/9 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun huonoja kokemuksia on jo kerrottu.

Any way, kaks hyvää synnytyskokemusta takana, allasta ja suihkua ja kävelyä ja ei mitään sängyssä makaamista.

Harmi, että tällaisiin ketjuihin tullaan aina kertomaan vain ne huonot kokemukset.

Vierailija
6/9 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä lapsivedet ole menneet.

Vierailija
7/9 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tammikuussa.

Kätilö ehdotti puoli-istuvaa tai kylkiasentoa, minä sanoin, että kontillaan.

Jos minä synnytän, synnytän juuri niin kuin itse parhaaksi näen ja tunnen. Uskon, että kehoni viestittää minulle miten lapsi tulee parhaiten ulos, ja jos minun tekee mieli hakeutua kontilleen etunoja seisontaan niin todennäköisesti se on juuri se luonnon tarkoittama asento minulle synnyttää. Ja niin on ollutkin, ponnistukset kestäneet tasan kahden ponnistamisen verran kun olen tuossa asennossa synnyttänyt. kahta ekaa lasta synnytin puoli-istuvassa ja molempia ponnistin 30 min työllä ja tuskalla. kaksi viimeistä ovat "pulpahtaneet" ulos kun olen päättänyt ponnistaa kuten minusta parhaimmalta tuntuu.

Miksi kuuntelette kätilöitä jossain asennon valinnassa? Ymmärrän jos syy on sellainen, että oleellisesti vaikuttaa synnytyksen kulkuun tai äidin ja/tai lapsen hyvinvointiin.. mutta jos syyt on kätilön toiveissa niin HALOO!

Vierailija
8/9 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuo puoli-istuva oli oikein sopiva, ponnistuvaihe ekassa 10 min, tokassa synnytyksessä 15 min (kilon isompi vauva kuin ekassa).

Vierailija
9/9 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsivedet eivät ole menneet.

Mutta synnyttää sinne ei saa.

5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä