Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, kuukauden ikäinen vauvamme nukkuu päivällä vain lyhyitä hetkiä...

Vierailija
27.04.2010 |

...joka paikassa lukee, että tämän ikäisen pitäisi nukkua noin 20 tuntia vuorokaudessa. Pitäiskö minun siis huolestua? Vauvalla vatsavaivoja ja ne vissiin aina herättää. Yöllä nukkuu paremmin. Päivällä on useitakin tunteja hereillä, sitten nukkuu ehkä puoli tuntia-tunnin ja taas hereillä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan terve 7-vuotias tuosta on kasvanut..

Vierailija
2/8 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin vauva jaksaa tosiaan olla hereillä kumman paljon :) Mun nuorin oli tällainen, tosin ei se yölläkään paljoa nukkunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yks kolmesta on ollut semmonen miniuninen vauva, joka siirtyi puolivuotiaana yksiin päikkäreihin, sitä ennen nukkui max. puolen tunnin pätkiä muutamat pitkin päivää... Kukaan ei ollut vissiin kertonut sille, että vauvat yleensä nukkuu yhdet pitkät päikkärit ja parit lyhyemmät vielä lähempänä vuoden ikää...

Vierailija
4/8 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkuvissa vaunuissa nukkui paremmin, joten sitten vaunulenkkeiltiin. Ei muuten koskaan nukkunut yli 13 h vuorokaudessa ekan vuotensa aikana, yleensä 11-12 ihan laitokselta kotiuduttua. Sitten kun oppi juoksemaan, nukkui paremmin.

Vierailija
5/8 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei. Lapset ovat syntyjään erilaisia. Ei aikuisillakaan ole kaikilla sama unentarve, se voi vaihdella 5-9 tuntiin kevyestikin.

Ja vauvoistakin osa siis on enemmän hereillä päivällä kuin toiset. Jos vauvasi nukkuu yöt ja on suht hyväntuulinen (mahavaivoja on melkein kaikilla 0-3 -kuisilla, koliikki toki asia erikseen), niin mitään hätää ei ole.

Vierailija
6/8 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut vauva joka nukkui ensimmäisenä kuukautenaan 5-7 tuntia kerrallaan ja kolmeviikkoisena ekan täyden yön, valvoi ehkä enintään tunnin unijakson välissä ja söi lähes koko valveillaoloajan.

Sitten on ollut vauva, joka söi ensimmäisen kuukauden 45 min-2 tunnin välein ja valvoskeli useamman tunnin melkein heti ensimmäisen viikon jälkeen.

Ihan tavallisia molemmat, tuo usein syövä ja virkku vauva vaan on keskimääräistä vilkkaampi ollut aina.

Vierailija
7/8 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oon lohduttautunut sillä, että nukkuu sentään yöllä, eikä toisin päin. Kävis aika rankaks valvoo yö vauvan kans ja päivä taaperon kans.

Vierailija
8/8 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun esikoinen nukkui ensimmäisen kuukautensa max 30-45 minuttin päikkäreitä. Minäkin luulin, että vauvojen kuuluisi vedellä unta tuntitolkulla putkeen ja olin ihmeissäni. Pikkuhiljaa päiväunet kyllä pitenivät ja vähenivät. Noin puolivuotiaana nukkui jo 2 x 1,5 h + 45 min, siirryttyä yksiin päikkäreihin noin vuoden ikäisenä nukkui 2-3 h päikkärit.

Esikoiseni on jo 7 v ja näyttäisi olevan luonnostaan varsin vähäuninen kaveri. Ei ole koskaan nukkunu sellaisia määriä, miten "suositukset" ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän