Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisinä vauvat omaan huoneeseen ja miten on siirto onnistunut?

Vierailija
27.04.2010 |

Onko vauva nukkunut paremmin omassa huoneessa ja vanhemmat?? Kun ei kuule niin hyvin vauvan kaikkia ölinöitä?

Miten olette nukuttaneet vauvan omaan sänkyyn?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräsi enää keskimäärin kerran yössä, mutta minä sen sijaan heräsin jokaiseen kahinaan, ähinään ja asennon vaihtoon. Sen jälkeen nukuttiin paljon paremmin - ainakin minä, vauvan uni ei siitä tainnut paljon muuttua. Omassa sängyssään vauva nukkui samassa huoneessakin, joten nukuttamisessa ei ollut eroa aiempaan. Yöllä kun heräsi, käytiin nukuttamassa uudestaan silittämällä ja jos ei tämä heti onnistunut, otettiin viereen loppuyöksi. Aamuyöt nukkui meidän välissämme n. 1,5-vuotiaaksi, jolloin alkoi nukkua aamuun asti heräämättä (poikkeuksia tosin tässäkin).

Vierailija
2/12 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tyttösemme on siirretty omaan huoneeseen nukkumaan noin 9kk ikäisenä, kun olen lopettanut imettämisen niin siinä samalla on loppunut sitten muutkin palvelut yöaikaan. Molempien siirtäminen sujui ongelmitta, tosin nukkuivat aina omassa sängyssä, joten jos teillä vauva nukkuu teidän sängyssä niin varmaan kannattaa siirtää ensin nukkuminen omaan sänkyyn ja sitten vasta omaan huoneeseen. Meidän tyttöset nukahtavat itse sänkyynsä, ei ole ollut tarvetta koskaan nukutella kumpaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en itse osaa nukkua vauvan kanssa,olen tosi herkkäuninen ja käytän muutenkin kerrostalossa kun asumme,korvatulppia. Vauvan tuhinat,inahtelut,kääntyilyt ja möyrimiset herättivät enkä osannut nukkua rennosti,pelkäsin että kyljenkin vaihto herttää vauvan :D mutta mitään ongelmaa ei ollut,ja mikä parasta,ei tule koskaan olemaankaan ;)

Vierailija
4/12 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin vanhemmillakin on yksityisyyttä ja kahden keskistä aikaa.

Varsinkin jos lapsia on useampi, viihtyvät hyvin samassa lasten huoneessa ja ovat aivan innoissaan seurasta ja tietysti "omasta sängystä", se on iso juttu.

Kannattaa nimenomaan myydä ajatus sillä, että kun olet jo näin iso tyttö/poika, niin...

Vierailija
5/12 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat syyt kuin edellisellä.

Vierailija
6/12 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsi heti omaan huoneeseen ja omaan sänkyyn kun sairaalasta kotiuduimme. Yön on nukkunut ilman heräämisiä 1,5kk iästä lähtien. Nyt vauvalla ikää 4,5kk ja vetelee 12h yöunia :) Voin suositella omaa huonetta heti.

Vierailija
7/12 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli jo 1.5v kun hän siirtyi omaan huoneeseen kun muutettiin isompaan. Kuopus oli 11kk kun siisrtyi siskon kanssa samaan huoneeseen. Hänetkin olisi siirrety jo aikaisemminkin mutta lastenhuoneen remontin takia se venyi. Eli meillä on siirretty aika vanhoina (olosuhteista johtuen) ja ongelmittahan tuo on sujunut.

Vierailija
8/12 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään nisäkäspoikanen ei nuku ilman emoaan. Miksi ihmislapsen pitäisi?

Tätä järjettömyyttä on esiintynyt vasta 30-40 vuotta, sitä ennen olisi pidetty todella kylmänä äitiä joka ei nuku vauvansa kanssa.

Vierailija
9/12 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritettiin mutta heräili paljon itkemään. lopulta otettiin takaisin ja kaikki nukkuivat taas paremmin. Lapselle riittää että näkee vanhempiensa olevan lähellä, jos herää yöllä. Yksin ollessa pelkäsi ja huusi kunnes äiti/isä ilmestyi näköpiiriin.

Vierailija
10/12 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin teillä on siirretty pois pinniksestä???

Vierailija
11/12 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siirrettiin tyttö omaan huoneeseen (ovet auki) alle viikon ikäisenä.

Kaikki nukkuivat paljon paremmin (ainakin vanhemmat). Itse heräilin jokaiseen tuhinaan jne. joten yöt meni enemmän torkkuessa kuin nukkuessa.

Alussa tyttö heräsi syömään 2 kertaa yössä, parin viikon päästä heräsi enää kerran ja noin parin kuukauden ikäisenä yösyötöt jäivät kokonaan pois.

Vierailija
12/12 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin olen nukuin sen jälkeen kun en kuullut jokaista kahinaa ja tyttökin nukkui hyvin.

Pinnasängystä siityi 1v3kk iässä isoon, jatkettavaan.