Ei vaan löydy uutta asuntoa...
kohta vuosi ollaan etsitty ja ei vaan löydy sopivaa. Alkaa jo rasittamaan näytöissä ramppaaminen. Onkohan vika mussa eli olen liian nirso.. Kuinka moni teistä on ostanut talon/asunnon joka ei ollut se unelma/ aivan nappiin vaan "kelpaa" - meinigillä? Ei millään viitsisi laittaa rahoja menemään sellaiseen, joka ei miellytä, mutta lapset kasvaa koko ajan ja se lisähuone tarvitaan! Arrrgghhhh
Kommentit (8)
* Sijainti
* Huonemäärä/neliöt
* Maksimihinta
* OKT/pt/rt/kt?
* Pitääkö olla priimaa vai oletteko valmiita remppaamaan?
mutta jotain aika lähelle sitä voi löytyä...
meille tarpeeksi lähelle oli ihan ok omakotitalo, lähellä hyvä koulu ja turvallinen seutu ja ihana piha. talo siis ok ja asuttava, mutta aikomus tehdä remonttia jonkin verran. ja se siis ajan kanssa kunnes olemme hetken asuneet ja nähneet tarkemmin tarpeet sekä puutteet.
* pk- seutu, voi olla myös esim. klaukkala, veikkola
* 3 mh
* max hinta noin 270-300
* ei kerrostalo
* ei jakseta hirveetä remppaa ruveta tekemään eli hyväkuntoinen
Ei kannata ostaa, jos ei hyvältä tunnu. Nimimerkillä yli puoli vuotta etsinyt ja 4 asuntoa päässyt edes nyt katsomaan, kun asuntoja on niin vähän myynnissä täällä pks, jotka olisivat edes jotenkin varteenotettavia. Viimeiksi kun ostin omaa kotia, niin kiersin noin 100 näyttöä, että löytyi minulle sopiva hyvällä hinta-laatu-suhteella.
No Vantaalta vois jotain löytyä, että kannattaa ehkä katsella sieltä.
Täydellistä asuntoa tuskin löytyy ikinä, itse tehnyt monta asuntokauppaa ihan "tunteella". Jos rakastun niin se on menoa sitten, toki hinnallakin on vähän väliä ;-) Eli ahkerasti vaan pitää kierrellä niin jonkun kohdalla se tunne sitten tulee..
eli matkat kouluun, kauppaan, harrastuksiin, töihin. Vaikka kämppä olisi muuten ihqu, mutta arki ei toimi ja joudutaan koko ajan järjestelemään kaikkien kulkemisia, valinta on huono. Sijainti merkitsee myös erittäin paljon jälleenmyynnin kannalta. Tutki mahdollisia asuinpaikkoja sen kannalta.
Aivan nappiin- kämpän saa muuten vain itse rakentaen, arkkitehdin suunnitelmilla. Oiskos se teille mahdollista? Jospa etsisitte ensin tontin täydellisellä sijainnilla ja sitten hyvän arkkitehdin, joka piirtäis teille sen unelma-asunnon?
Meillä vastaava budjetti, tietty mitä vähemmän sitä parempi. Mut me etsitään itäisestä Espoosta kt asuntoa ja tavoitteena on 3-4 h + k. Hiljaista on markkinoilla. Ja kun jotain tulee myyntiin, niin menee salamana ja tosi kalliilla. Ei kyllä harmita näillä hinnoilla olla vuokralla.
Suosittelen kiinnittämään huomiota seuraaviin:
*SIJAINTI
*SIJAINTI
*SIJAINTI
*pohjapiirrustus
*huonemäärä/neliöt - vastaavatko tarpeita?
*asunnon yleiskunto
*muuntelukykyisyys
Seinät voi maalata (niitä voi myös kaataa tai pystyttää), keittiön voi uusia, pihankin voi jyrätä maan tasalle ja tehdä uusiksi. Mutta sijaintia ei pysty muuttamaan vaikka kuinka haluaisi.