Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi kun allergialääkkeet ei tehoa?

Vierailija
26.04.2010 |

Pojalla todettu leppä- ja koivuallergia. Nyt aivan tukossa lääkkeistä huolimatta. Mikä neuvoksi/avuksi? Lääkityksenä Aerius 2,5mg 1xpäivässä, silmätippoja 2xpäivässä yksi tippa molmpiin silmiin sekä Nasonex nenäsuihke 1xpäivässä. Nokka vuotaa ja on tukkoinen, aivastelee, yksii. On todella voipuneen oloinen. Ulos ei halua lähteä koska oman sanomansa mukaan "tulee kipeämmäksi" ulkona.

Kotona istutaan ikkunat ja ovet kiinni eikä ulos viitsitä turhaan mennä eikä poika sinne liiemmin edes halua. Eskarissa on ulkona ne pakolliset ulkoilut.

Miten voisi tuota oloa hieman helpottaa? Onko ainoa vaihtoehto mennä lääkärin pakeille?

kyseleepi epätietoinen äiti jolla ei ole minkäänlaista kokemusta siitepölyallergiasta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ei auta mikään, mulla esim. oli vuosia niin.. =/ Onko lääkitys ihan erikoislääkärin määräämä/tarkistama? Jos ei, suosittelen lääkityksen tarkistamista. Se kuulostaa kyllä ihan hyvälle, paitsi että mulla ei aerius auttanut, sopivin löytyy kokeilemalla.

Se mitä voin suositella tuohon turvallisesti lisäksi on "sarvikuono" eli nenä/poskiontelo-huuhtelukannu. Helpottaa kummasti.

Vierailija
2/21 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä vaiva.

Lapselle voisi vielä laittaa vaikka allergiatabletit. Mun lapsi ottaa kortisonisuihketta (nasonex) ja allergiatablettia (zyrtec) ja lisäksi vielä astmakortisonia keuhkoihin.

Sitten on vielä tuo siedätyshoito mahdollinen, jos nuo eivät tehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt se tilanne, että mikään ei tehoa. 3

Vierailija
4/21 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä vaiva. Lapselle voisi vielä laittaa vaikka allergiatabletit.

Mikäs tuo Aerius sun mielestä on..?

Vierailija
5/21 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt se tilanne, että mikään ei tehoa. 3

tällä hetkellä mulla auttaa parhaiten kun käytän sarvikuonokannua ja xyzalia paivittäin, en muita ns. normipäivänä. Huonoina aikoina Tarvitsen ehdottomasti Duactia ja Nasonexiakin.

Vierailija
6/21 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei väsyttävä...

Ei ole allergologin määräämät mutta viime vuonna kun tuo allergia puhkesi tämä sama päiväsatsi tehosi hyvin ja poisti oireet. Silloin alkoi kylläkin vasta oireilla kunnolla toukokuussa kun koivu kukki pahimmillaan.

Ventolineakin annettiin viikonloppuna kun valitteli hengityksen hankaluutta ulkoilun jälkeen (lapsella infektioastmatausta).

Käit tässä täytyy jollekin lekurille varata aika koska on niin ikävä katsoa poikaa tuossa kunnossa.

ap

Vierailija
7/21 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollakulla vinnekjä miten saada se toimimaan lapsella, niin mielihyvin otetaan vastaan.

Kannu siis minun mutta voinko käyttää sitä pojalle jos esim keitän sen välillä? Itsellä ei nyt käytössä.

ap

Vierailija
8/21 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menkää allergologille, sellaiselle, joka on erikoistunut lasten allergioiden hoitoon. Lääkitys on kuitenkin todella kattava, joten ehkä kyseessä on hankalampi allergiatapaus, jota ei esim. terveyskeskuslääkäri tai lastenlääkäri hanskaa. Voi olla, että lääkitystä pitää muuttaa tai lisätä tai tehdä lisää allergiakokeita.

proviisori

Vierailija
9/21 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy neljän allergisen lapsen äiti, joka taistelee saman asian kanssa... Meillä on nuorimmalla lääkityksenä Aerius, Singulair, Flixotide, Seretide ja Ventoline. Kaikki muut paitsi Aerius ovat siis astmalääkkeitä, mutta niitä käytetään usein myös siitepölyallergiaan. Meillä vaan ei tehoa edes tuo arsenaali... :( Lääkäri sanoi, että jos tuokaan ei tehoa, niin sitten ainoa paikka on olla sisällä. Nuorimmainen on vasta vähän vajaa 2-v ja ei ole kiva teljetä sisälle, kun isommat lähtee ulkoileen. Mutta pakko on välillä olla, kun olo on niin kauhee. Hänellä on myös astma pohjalla, joten se hankaloittaa omalta osaltaan sitä. Suosittelen kurkkaamaan histamiini.com sivustoja. Sieltä löytyy vinkkejä ja hyviä lääkäri ehdotuksia. Ja aina joku on samassa tilanteessa tai ollut. Onhan teillä ristiin reagoivat ruuat pois käytöstä? Meillä sekin teki oireita. Me ollaan käyty terveyskeskuksessa hengittelemässä spiraa nyt jo kohta kuukausi, kun omat lääkkeet ei tehoo. Silti sairaala jaksoja on useampia ja joka päivä nukutaan tosi paljon... Toivottavasti teille löytyis apu!! Kovasti jaksamista!!

Vierailija
10/21 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä allergialääkkeistä yhtään mitään apua. Aina ennen on oireet alkaneet n viikko vapun jälkeen, olen kärsinyt koivuallergiasta yli 45 vuotta, 5 vuotiaasta lähtien. Olen keskustellut muidenkin kanssa, ja hämmästyttävän monella yliherkkyysoireita, jo nyt. Olis kiva tietää onko kenelläkään mitään hyvää täsmälääkettä tähän, sen toki tiedän että mikään lääke ei vie kaikkia oireita pois.

Vierailija
11/21 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

duact-tabletit 1-3kpl/pvä (näitä säästelen koivulle, eli vielä sinnittelen ilman)

ja emadine/lecrolyn silmätipat 1-2tippaa/4krt pvässä.

Lisäksi joskus ollut tarvittaessa buventol, vaikka astmataustaa ei ole.

Kannattaa tarkastuttaa lääkitys allergologissa, ei kuulosta kattavalle ap:n pojan lääkitys.

Vierailija
12/21 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin pojalla pahat oireet jo nyt vaikka yleensä oirehtii vain koivulle. Kauhulla ajattelen koivun kukinta-aikaa kun leppäkin tekee jo tällaista. Tai mikä muukaan se voisi olla...

Oma poikani sai lääkkeiksi xyzal-tapletit, zaditen silmätipat, livostin nenäsuihkeen ja ventoline diskus inhalaatiojauheen keuhkoja avaamaan. Silmätippoja emme ole enää tarvinneet, muuten tuo arsenaali käytössä ja lähes oireeton on poika.

Lisäksi poika sai pahat ihottumat jalkoihin, niitä rasvataan kortisnilla ja perusrasvalla. Mieli tekisi hakeutua pojan kanssa siedätyshoitoon ensi talvena, on tämä kevät sen verran raskasta aikaa lapselle.

Vierailija
13/21 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aeriushan on allergialääke

Vierailija
14/21 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisin jotain toista lääkettä, esim. Zyrtec sopii myös hyvin lapsille.

Vierailija
15/21 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki allergialääkkeet eivät tehoa samalla tavalla kaikille. Kokeile vaihtaa merkkiä, niitä saa apteekista pieniä pakkauksia ilman reseptiä. Ja sitten kun on löytänyt sopivan niin pyytää siitä reseptille isomman määrän. :)

Itsellä parhaiten auttaa Kestox joka ei edes väsytä, Heinix menee unilääkkeestä ja tekee silmistä saharat. Telfast ei väsytä, mutta on kallis ja saan siitä ihottumaa. Sen lisäksi ettei se ole kovin tehokasta.

Vierailija
16/21 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa aikaa kun koivu pölisee. Ensin pari viikkoa sisällä ja silti oireita. Nyt nenä vuotaa kokoajan jo toista päivää. Ei auta allergialääkkeet, ei Duactit.

Kokeilin ottaa myös tuplana allergialääkettä ja Duactia. Tuli vaan enemmän haittavaikutuksia.

Kai tämä syksyyn mennessä loppuu.

Vierailija
17/21 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni syö Revitelleä, vaikka näin kauhea kevät, oireet pysyneet siedettävänä. Nuo kaikki aiemmin mainitut melkein ollut käytössä aiemmin, ei mitään apua. Lisänä Montelucast.

Vierailija
18/21 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri voi määrätä vahvemmat allergialääkkeet ja kortisoninenäsuihkeen.

Vierailija
19/21 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pientä!

Minä olen kolmikymppinen nainen ja minulla on tällä hetkellä seuraava lääkitys:

Astmasuihkeet (hoitava ja avaava)

Nenäsuihke (pahimpana aikana ei auta, koska nenän limakalvot ovat liian tukossa, että mikään menisi läpi)

Nenän huuhtelukannu (ei toimi, kt. edellinen)

Aerius 3xpv (sic, eli tietoisesti ylitetty annos)

Atarax yöksi (saa nukuttua paremmin, vanhakantainen lääke)

Silmätipat 2x2

Näistäkään ei juuri ole apua, olen tällä hetkellä sairauslomalla kotona. En siis voi mennä ulos lainkaan, koska saan heti astmakohtauksen. Olen käynyt läpi siedätyshoidon, mutta se ei onnistunut kunnolla. Olen todella väsynyt koko ajan, johtuu siis sekä lääkkeistä että allergiasta.

Tsemppiä lapsellesi! Pitäkää hänet sisällä nyt, ulkoilu vain pahentaa ja päiväkodissa ulkoilevat paljon.

Vierailija
20/21 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma siitepölyallergia paljon lievempää, mutta omana vinkkinäni: lääkitys kannattaa aloittaa jo ennen kuin oireita tulee, ennakoiden kauden alkua. Etenkin noista kortisoninenäsuihkeista on sanottu, että teho ei ole heti ekasta käyttökerrasta täydellinen. Eli seurailla siitepölytiedotusta ja heti kun aletaan ennustella ensimmäisiä kaukokulkeumia, lääkkeet käyttöön. Tällöin oireet eivät missään vaiheessa ehdi niin pahoiksi kuin jos lääkityksen aloittaisi vasta oireiden hankaloituessa. Toinen on se, että jos normi lääkkeet eivät auta niin kannattaa selvittää siedätyshoidon mahdollisuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi