En löydä passiani, ja pitäisi hakea siis uusi
Tuleeko siitä ongelmia, kun vanha olis vielä voimassa? En vaan löydä sitä mistään.
Mulla on ajokortti, ei muuta henkilöllisyystodistusta ton passin lisäksi. Voinko ihan normaalisti mennä uutta passia hakemaan?
Kommentit (6)
Multa kyselivät muutaman kysymyksen (tyyliin: äitisi tyttönimi, syntymäpaikkasi.. yms.) joilla pyrkivät varmistamaan että todella olen kyseinen henkilö. Ajokorttihan ei ole virallinen henkilöllisyystodistus ja siksi virkailija sanoi pelaavansa varman päälle noilla kysymyksillään.
käy ajokortti, missä on viivakoodi, henkkariks.. Eli kyllä niitä käytetään monessa paikkaa virallisena henkilöllisyystodistuksena..
Ap, jos sinulla on vanha passi voimassa, et saa uutta ilman, että tuot vanhan tuhottavaksi. Kahta passia ei siis voi ihmisellä olla samanaikaisesti. Jos passi todella on hävinnyt, soita passitoimistoon ja kysy, miten toimitaan.
Ja ajokortti EI ole henkilötodistus, se ei kelpaa ainakaan periaatteessa passia haettaessa henkilöllisyyden todistamiseen. Kannattaa samalla kysyä sitäkin asiaa, kun soitat.
on siinä laukussa, joka sulla oli kun olit viimeksi matkalla. (rinkan sivutasku, vedetävän laukun joku mystinen sivutasku, jota et huomaa, mennyt jonkun omituisen käsilaukun vuorin väliin).
Noista mä löydän aina mun hukkuneet tavarat
Poliisille ajokorttia käy henkkarista vallan mainiosti