vauvan tavaroiden ostot
Kuinkas olette maksaneet vauvan vaunut ja muut tavarat joita se tarvitsee?
Olen itse ne maksanut, mies ei mitään, ei ole rahaa.
Kommentit (16)
en saa sossusta ja yhdessä olemme. Eka yhteinen lapsi tulossa. Mutta kaikki on jäänyt minun harteilleni.. onneksi jotain on esikoiseltakin jäänyt, pinnasänky ja turvakaukalo.
olen 2. ja unohtu kertoo ett vaatteita ym on myös isä ostanu.ja seurustelemme,mut emme asu yhes.siks saan sossust ja kelast rahaa:)
ja lahjotetaan palstoilla on kans paljon tavaraa.
ekokirppis ja siellä saa kerätä pussillisen vaatetta,maksaa 3euroa. monesti ihan tuttaa ym vauvojen vaatetta on ja hyväkuntoisia:)
Ongelmana on myös se, että tämä mies on ainoa lapsi ja ei ymmärrä kirpputoreilta ostettuja vaatteita ja tavaroita. Ei itse pitäisi ja tietysti hänen ensimmäisellään pitäisi olla uusia vaatteita. : (
että kirpparilta ostit...
Kun ostaa hyvälaatuista sieltä niin ei se ukko huomaa onko uusi vai vähän käytetty :)
jos uutta pitää olla niin se mies sitten hommaa itse ne uutena. voi jumalauta,etkö osaa sanoo että pirä ukko turpas kii ku et mitää ostakkaan
jos uutta pitää olla niin se mies sitten hommaa itse ne uutena. voi jumalauta,etkö osaa sanoo että pirä ukko turpas kii ku et mitää ostakkaan
Mä oon niin hyväntahtoinen valitettavasti. : (
omalle lapselleen vaatteita? Voisitko hakea elatusapua jos ei kerran osallistu laspsensa kuluihin?
vaunut,sängyn... lapsilisäl ja elatustuel muut:)
Eli me muut maksoimme sun lapsen kulut omiemme lisäksi. Argh, Suomessa liian hyvä sosiaaliturva.
Kuinkas olette maksaneet vauvan vaunut ja muut tavarat joita se tarvitsee?
Olen itse ne maksanut, mies ei mitään, ei ole rahaa.
Kysytkö siksi, että haluat kommentteja tilanteeseenne vai vastasitko vain rehellisesti omaan kysymykseesi? Eli oletko itse tyytymätön perhe-elämänne alkutaipaleeseen vain kysytkö muuten vain?
Meillä on maksanut se jolla on lompakko kulloinkin kädessä.
mutta meillä mies hoitaa sitten asumiskustannutkset ja suuren osan ruokalaskuistakin. helpompi minun ostaa vauvan/lasten tarvikkeet, kun tiedän hieman tarkemmin mitä tarvitsee esim. pyykit minun vastuulla ja kotona lasten kanssa niin tiedän paremmin mitä vaatteita lapsilla on ja mikä mahtuu ja mitä on isommalta kaapissa odottamassa ja mitä pitää ostaa. turvaistuimet ostanut, koska liikkeet auki niin, ettei mies pääse mukaan, joten jää automaattisesti minulle tuommoisista huolehtiminen. myöskin vaunut ja rattaat maksanut, koska minä niillä enempi kuljen lasten kanssa, mies tyytyköön minun valintaani. olenpa saannut sellaisia ostella, mitkä miellyttävät minua :D
Meillä on miehen kanssa yhteinen tili & yhteiset rahat.
Ehkä kannattaisi nämäkin asiat sopia miehen kanssa ennen kuin niitä lapsia rupeaa tekemään. Ja jos ei miestä kiinnosta niin ukko pihalle. Vauva-ajan hankinnat on pisara meressä, mitä tuleman pitää...
Mä oon niin hyväntahtoinen valitettavasti. : (
Jos et nyt viimeistään ala pitämään puoliasi, kohta siellä kynnysmattona makaa sun teidän lapsikin. Oikeasti, jos et osaa tässä vaiheessa vaatia lapselle mitään, miten osaisit myöhemmin? Ja jos mies ei tässä vaiheessa ajattele lasta, miksi ajattelisi myöhemmin? Voi että mua suututtaa, kun tuollaisiin suhteisiin tehdään lapsia; kun nyt jo on päivänselvää, että ap opettaa lapsestaan samanlaisen; ei näy, ei kuulu, ei pyydä, ei saa... :((( Lapsiraukka. Ap on osansa valinnut, lapsi ei. :(
ollaan miehen kanssa aviossa ja molemmilla omat tilit ja yhteinen säästötili, minun tililtä menee asuntolaina ja loput säästöön, miehen tilillä eletään jokapäiväiset menot ja maksetaan kaikki laskut mukaanlukien minun Visa ja Master (ja mahd. loput säästöön). mies siis maksaa tulevan vauvan tarvikkeet omalta tililtään niin pitkään kuin sitä riittää ja sen jälkeen maksetaan säästötililtä. isovanhemmat eivät osallistune isompiinkaan kuluihin, vaatteita yms. laittavat.
vaunut,sängyn... lapsilisäl ja elatustuel muut:)