Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selviän kuuden n.1,5 v kanssa 3h? Vinkkejä!!!!!! =)

Vierailija
26.04.2010 |

Mulle on tulossa kuusi noin 1,5 v pikkuihmistä hoiitoon kolmeksi tunniksi. Mitä tuon ikäiset touhuaa? Saako niitä pysymään "ryhmässä" jollakin toiminnalla? Olenko nyt ottanut ihan liian mahdottoman homman itseleni? ;) Vinkkejä tai kokemuksia kaivataan ja kiitos etukäteen asiallisille vastaajille.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts onko sulla itselläsi lapsia eli löytykö esim leluissa valikoimaa?

Vierailija
2/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten asut eli onko esim aidattu pihattu jotta vaisitte ulkoilla?

Muuten sanoisin, että jos kyse on sinkun kodista niin raivaa ainakin ekaks pois kaikki sellainen esineistö jonka hajoamisesta pillahdat itkuun....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli löytyy vaan vauvan leikkimaittoa ja pehmoleluja ja vauvojen "leikkikaluja".

Vierailija
4/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin monta pientä hoidettavana!! Kieltäydy hoitamasta niitä KUUTTA kerralla.

Vierailija
5/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä selviät kun niin päätät. Noin 1,5-vuotiaat on kyllä sellaisia ettei ne oikein leiki vielä keskenään joten on hyvä hommata vaikka etukäteen jotakin leluja (voithan käyttää niitä myöhemmin omalla lapsellasi) joilla viihdyttävät itseään, esim ne pinottavat purkit (maksaa 5,90€ marketissa) ja kenties tallennat pari pikkukakkosta valmiiksi. Kenties myös piirustuspaperia ja jotain liituja (sellaisia jotka saa tarvittaessa pois lattialta, pöydistä yms pinnoista, mutta katso ettei ne syö niitä. Meidän toinen lapsi rakastaa syödä niitä vielä yli 2-vuotiaanakin. Satukirjojen lukeminen on varmaan ajanhukkaa, tuonikäisten keskittyminen ei riitä siihen. Laita välipalat valmiiksi ajoissa (mielellään ei kauhena sokeripitoisia eikä sotkevia). Katso, että niillä on riittävästi vaippoja mukana, tarvitaanko potta? Onko teillä? Palikoista ne voisivat tykätä kovasti ja joistain Plaston muoviautoista. Tietty voisit pyytää vanhempia laittamaan mukaan heidän lempilelunsa.

Vierailija
6/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa, että itse en edes veisi lasta hoitoon kenellekään jolla pieni vauva ja 5 muuta 2,5-vuotiasta.... Vaikka kyse onkin vain kolmesta tunnista. Noh, ehkä jos olisi ihan pakko, ei muuten.

Vierailija
7/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että pärjään näillä =) Yritän vielä saada jonkun toisen aikusen kanssani edes hetkeksi.

Vierailija
8/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka korvaa ja kenellä on vastuu jos joku pikku apinoista kiipeää vaikka kirjahyllyyn ja kaataa sen päälleen? tai joku pääsee keittiön laatikoille ja satuttaa saksien/veitsen tms. kanssa?

6 sen ikästä on helposti liikaa.. oma poikani on 1v 3kk eikä tulis mieleenkään ottaa kuin korkeintaan yksi lisää hoitoon..

Vierailija
9/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat kotiin? Epäilen tätä provoksi. Ei pph:llakaan ole noin montaa lasta, eivätkä kaikki lapset ole koskaan noin pieniä! Ryhmä koostuu myös vanhemmista lapsista!

Jos olet lapsille käytännössä tuntematon aikuinen, niin tilanne on vielä pahempi. Edes vakuutus ei korvaa, jos lähtee noin monta pientä vierasta lasta yhtä aikaa hoitamaan!

Vierailija
10/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä oot saanut noin monta samanikäistä haalittua hoitoosi? Huh, olethan kertonut vanhemmille, millainen "hoitoporukka" on kasassa? Itse en nimittäin omaani enää tuohon joukon jatkeeksi millään antaisi.

Toki kaikesta selviää, ei muuta kuin hyviä hermoja ja pitkää pinnaa!!

Vierailija
11/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kohta kahdeksan pienen lapsen äiti, ja itse en missään nimessä suostuisi ottamaan tuollaista määrää pieniä hoitoon. Ja mikä olellisempaa, en IKINÄ antaisi kenellekään tutulleni omaani, heitteille joutuisi, kun on noin monta liikkuvaa osaa eikä edes leluja!

Tiedän kyllä, että pärjäisin, kyllähän kolme tuntia menee vaikka päällään seisoen, mutta kun itse nyt seuraan tuota omaa 1,5 vuotiastani, joka on tosi toimelias neiti, saan jo kyliä väreitä ajatuksesta, että hänen lisäkseen on 5 muuta: pahimmilllaan jokainen voi itkeä ikävää tai toisaalta tökkiä toista silmään. (Mulla oli viikonloppuna tosi tuttu 1,5 -vuotias tässä hoidossa ja KOKO ajan neidit rääkyi sitä, että toisella oli just se lelu, minkä olisi itse halunnut. Ei auttanut, vaikka antoi toiselle toisen ja koetti selvitellä, aina jompikumpi ryöväsi lelun tai ulvoi toisen pitelemän perään).

Ja oletko miettinyt, että tuon ikäiset ei anna välttämättä ottaa kahta lasta syliin; ainkain mun vieraani oli sellainen, että kukaan muu ei sanut syliini tulla, hän valtasi sen kokonaan. Jos tällaien tilanne, mitä teet niille muulle viidelle mahdollisesti huutavalle?

Vierailija
12/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"asiaton" aloitus ts. ei oikeasti totta. Hän kertoi tässä taannoin kuinka on jo laittanut toistakymmentä aloitusta puoleen päivään mennessä...ja kun mielikuvitusta ja tyhmyyttä on tarpeeksi niin tällaisia aloituksia syntyy.

Hän saa nautinnon siitä kun jotkut ottavat tosissaan ja vielä menevät "mukaan" kuten jotkut ystävällisinä ovat haluneet auttaa ym.

Parasta tällaisissa tapauksissa kun on jotain selvästi provolle haiskahtavaa, on se, että siirtyy otsikoissa eteen päin eikä jää vastailemaan kaiken maailman epäasiallisiin avauksiin.

Tällainen provoilija nauttii kun saa ihmiset vastaamaan, vaikka vastaus olisi että -tämä on provo, niin hän näkee miten kuitenkin joku on "häiritty" ja ottanut kantaa aloitukseensa...

Vierailija
13/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan vanhempi veisi lasta tuollaiseen "hoitoon" joten tilanne ei voi olla todellinen vaikka kuinka mielikuvitusta käyttäisi