Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 1,5kk mukaan häihin vai mummon hoiviin?

Vierailija
25.04.2010 |

Meillä on tiedossa häät sillon kun nuorimmainen on 1,5kk. Kyseisiin häihin tulee vieraita n. 200 ja ovat kaukana niin joudumme lähtemään hääpäivän aamuna ja yöpymään tuolla toisella paikkakunnalla yhden yön ja kotiin tulemme sitten seuraavana päivänä.

Ollaan nyt sitten pohdittu, että ottaako vauva mukaan, ainakin vielä tyttö on todella huono nukkuja ja itkee myöskin paljon eli jos on samanlainen vielä häiden aikaan niin vois ehkä olla viisainta antaa mummon hoitaa ja lähteä miehen kanssa kaksin tai isompien lasten kanssa.

Tietysti sekin olisi yksi vaihtoehto, että lähtisimme kaikki tuolle paikkakunnalle, mutta häihin menisimme vain minä ja mieheni ja mahdollisesti isommat ja vauva olisi sitten mummon kanssa hotellissa sen aikaa kun olemme häissä.

Toisaalta jos vauva on itkuinen vielä 1,5kk iässä niin sillon ehkä se yksi hyvin nukuttu yö olisi pelastus.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva ja mummo mukaan. Vauva myös häihin mukaan.. nukkuu kuitenkin suurimman osan ajasta vaunuissaan ja itse saat tissisi tyhjennettyä normaalisti, jos imetät. Jos meinaatte olla iltamyöhään, niin sitten lapset alkuillasta mummon hoteisiin hotelliin nukkumaan.

Vauvathan vaan oikeastaan nukkuu ja syö ja silloin iltaseltaan jaksavat hetken aikaa seurustella. Usein olen häissä nähnyt, että vauvat vaan nukkuvat omissa vaunuissaan ja vanhemmista riippuen saattavat olla jopa klo 22 asti menossa mukana.

Vierailija
2/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon, että OMA äiti tai isä saa itkuisen vauvan rauhoittumaan kaikkein parhaiten. Aika paha paikka, jos olette monen sadan kilometrin päässä ja vauva ei rauhoitu. =S

Minä, kun ekan kerran olin lähdössä kavereiden kanssa ulos ja vauva oli isän kanssa, niin vauva teki myös täydellisen pullolakon.. ei suostunut syömään pullosta ja huusi vaan. Oltiin aikaisemmin satunnaisesti annettu tissimaitoa pullosta, että voisi jäädä hetkeksi isän kanssa. Siinä sit äidin ilta päättyi lyhyeen, mutta onneksi en ollut kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pystyisi jättämään noin pientä. Ottaisin mukaan häihin, hotelliin mummon kanssa tai jäisin kokonaan kotiin. Ehtii sitä juhlissa käydä kun lapset on isompia.

Vierailija
4/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä nukkuu 5-8päikkärit, yksien päikkärien pituus on 15minuuttia, joskus saattaa olla lähes puoltuntia. Hereillä ollessaan tyttö itkee paljon, ei aina rauhotu edes syliin/liikkeeseen. Yölläkin itkee suurimman osan ajasta ja vasta joskus 5-6aikaan nukahtaa ja nukkuu 2-4tuntia putkeen. Ennen tuota torkahtelee sylissä itkeskelyn välissä muutamasta minuutista varttiin.

Jos on samanlaista vielä parin viikon päästäkin niin vauvan häihin ottaminen tuskin olis järkevää.

Kyseessä on parhaimman ystäväni häät ja näitä en mielelläni jätä väliin.

ap

vauva ja mummo mukaan. Vauva myös häihin mukaan.. nukkuu kuitenkin suurimman osan ajasta vaunuissaan ja itse saat tissisi tyhjennettyä normaalisti, jos imetät. Jos meinaatte olla iltamyöhään, niin sitten lapset alkuillasta mummon hoteisiin hotelliin nukkumaan.

Vauvathan vaan oikeastaan nukkuu ja syö ja silloin iltaseltaan jaksavat hetken aikaa seurustella. Usein olen häissä nähnyt, että vauvat vaan nukkuvat omissa vaunuissaan ja vanhemmista riippuen saattavat olla jopa klo 22 asti menossa mukana.

Vierailija
5/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä nukkuu 5-8päikkärit, yksien päikkärien pituus on 15minuuttia, joskus saattaa olla lähes puoltuntia. Hereillä ollessaan tyttö itkee paljon, ei aina rauhotu edes syliin/liikkeeseen. Yölläkin itkee suurimman osan ajasta ja vasta joskus 5-6aikaan nukahtaa ja nukkuu 2-4tuntia putkeen. Ennen tuota torkahtelee sylissä itkeskelyn välissä muutamasta minuutista varttiin.

Miten ihmeessä sinä luulet, että mummo pärjäisi lapsen kanssa paremmin? Siis minkä ikäinen mummo lapsella oikein on? Ei vanhat ihmiset enää niin jaksa heräillä yöllä vähän väliä, kun päiväkin olisi raskas. !!? Sinulla on sentään hormonit, jotka jyllää ja suojaa aivokudosta unen puutteelta.. tätä ei mummolta löydy.

Vierailija
6/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koliikkivauva ja vaativa lapsi, mutta ei hänkään ihan noin paljoa heräillyt. Minusta tuo määrä itkua ja katkonaista unta ei kuulosta enää ihan tavanomaiselta. Lähtisin selvittelemään lääkärin kanssa, onko lapsella jokin allergia ja käyttäisin hetimiten vyöhyketerapeutilla, jos on vatsavaivaa vähänkin.

t. viiden lapsen äiti

Jos on samanlaista vielä parin viikon päästäkin niin vauvan häihin ottaminen tuskin olis järkevää.

ap

Vierailija
7/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku hätähän lapsella on eikä se olo varmastikaan sen helpompaa ole mummon hoivissa.

Vierailija
8/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta paras idea on ottaa mummo ja vauva mukaan hotelliin. Kyllä se mummo sen hetken vauvan kanssa pärjää, kun olette juhlissa. Ja samahan se on kenen sylissä sen ajan itkee, jos ei kuitenkaan rauhoitu äidin/isänkään sylissä.

Vierailija
9/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöä yksityisellä ja lääkärinkään mielestä itku ei ole normaalia eikä välttämättä koliikkiakaan pelkästään. Tämä ei nyt ollut se asian ydin niin en katsonut tarpeelliseksi kertoa.

Mummo ei ole vielä iäkäs (44v) ja on meillä ollut muutenkin apuna tässä viime aikoina, kun mies tekee pitkää päivää tällä hetkellä ja minä en pystyis koskaan nukkumaan, jos ei mummo välillä hoitais lapsia. Niin ja mummo ihan itse tarjoutui, että voisi hoitaa vauvaa, jotta pääsemme häihin.

ap

koliikkivauva ja vaativa lapsi, mutta ei hänkään ihan noin paljoa heräillyt. Minusta tuo määrä itkua ja katkonaista unta ei kuulosta enää ihan tavanomaiselta. Lähtisin selvittelemään lääkärin kanssa, onko lapsella jokin allergia ja käyttäisin hetimiten vyöhyketerapeutilla, jos on vatsavaivaa vähänkin.

t. viiden lapsen äiti

ap

Vierailija
10/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöä yksityisellä ja lääkärinkään mielestä itku ei ole normaalia eikä välttämättä koliikkiakaan pelkästään. Tämä ei nyt ollut se asian ydin niin en katsonut tarpeelliseksi kertoa. Mummo ei ole vielä iäkäs (44v) ja on meillä ollut muutenkin apuna tässä viime aikoina, kun mies tekee pitkää päivää tällä hetkellä ja minä en pystyis koskaan nukkumaan, jos ei mummo välillä hoitais lapsia. Niin ja mummo ihan itse tarjoutui, että voisi hoitaa vauvaa, jotta pääsemme häihin. ap

koliikkivauva ja vaativa lapsi, mutta ei hänkään ihan noin paljoa heräillyt. Minusta tuo määrä itkua ja katkonaista unta ei kuulosta enää ihan tavanomaiselta. Lähtisin selvittelemään lääkärin kanssa, onko lapsella jokin allergia ja käyttäisin hetimiten vyöhyketerapeutilla, jos on vatsavaivaa vähänkin. t. viiden lapsen äiti

Päivällä nukkuu 5-8päikkärit, yksien päikkärien pituus on 15minuuttia, joskus saattaa olla lähes puoltuntia. Hereillä ollessaan tyttö itkee paljon, ei aina rauhotu edes syliin/liikkeeseen. Yölläkin itkee suurimman osan ajasta ja vasta joskus 5-6aikaan nukahtaa ja nukkuu 2-4tuntia putkeen. Ennen tuota torkahtelee sylissä itkeskelyn välissä muutamasta minuutista varttiin. Jos on samanlaista vielä parin viikon päästäkin niin vauvan häihin ottaminen tuskin olis järkevää. Kyseessä on parhaimman ystäväni häät ja näitä en mielelläni jätä väliin. ap

vauva ja mummo mukaan. Vauva myös häihin mukaan.. nukkuu kuitenkin suurimman osan ajasta vaunuissaan ja itse saat tissisi tyhjennettyä normaalisti, jos imetät. Jos meinaatte olla iltamyöhään, niin sitten lapset alkuillasta mummon hoteisiin hotelliin nukkumaan. Vauvathan vaan oikeastaan nukkuu ja syö ja silloin iltaseltaan jaksavat hetken aikaa seurustella. Usein olen häissä nähnyt, että vauvat vaan nukkuvat omissa vaunuissaan ja vanhemmista riippuen saattavat olla jopa klo 22 asti menossa mukana.

Menette koko porukalla sinne hääpaikkakunnalle ja mummo katsoo vauvaa sen aikaa kun olette juhlissa. Tai voittehan vauvaa käyttää välillä juhlissakin jos siltä tuntuu ja jos äityy itkemään niin mummo hakee pois?

Kirkkoon en veisi kyllä, oudot kaikuäänet ainakin meillä säikäyttivät vielä nelikuukautisenkin pahanpäiväisesti vaikka oli vaunuissa. Itse hääjuhla meni jo mainiosti.

Millainen hotelli teillä on varattuna? Mietin vaan, että onko sieltä helppo lähte vaikka vaunuttelemaan tms?

Vierailija
11/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta minä ja mies saatiin nukkua. Poika kun oli itkenyt melkeinpä ympäri vuorokauden ja voimat alkoi olla täysin loppu.

Täällä kyllä tunnutaan suhtautuvan vauvojen yökyläilyyn aina nihkeästi ja siitä aiheutuu pienelle vakavia traumoja. Harvemmin kuitenkaan ajatellaan, että mitä traumoja siitä syntyy, jos äiti on yliväsynyt ja yrittää väkisin jaksaa ilman apua.

Vierailija
12/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä teidän vauva syö, jos voit ajatella jättäväsi hänet yön yli hoitoon ton ikäisenä?

Jos vauva on kokonaan pulloruokinnalla niin sitten tuo varmaan on vaihtoehto, mutta mä en ois voinut koskaan edes miettiä lapset jättämistä syöttöväliä pidempää aikaa hoitoon, kun ei noille mun lapsille ole pullo kelvannut.

Eikä tän tarkoituksena ole kritisoida pulloruokintaa, Ihmettelen vaan miksi kaikkien muiden lapset tuntuu osaavan syödä pullosta paitsi mun kolme mukeloani.

Vierailija
13/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee maitoa yli tarpeen ainakin vielä ja kun mummo on tyttöä välillä päivisin hoitanut niin antaa sillon pullosta lypsettyä maitoa, jotta saan itse nukkua muutaman tunnin. Meillä oli esikoinen tissitakiainen eikä suostunut juomaan kun tissistä ja sillon ei pahemmin minnekään lähdetty kun alkuun esikoinen söi tosi tiheään.

Kirkkoon en ajatellutkaan vauvaa ottaa, voi hyvinkin olla siellä itkuinen. Hääpaikalle sen sijaan hääjuhlaan voisi ainakin alkuun ottaa vauvan ja jos ei viihdy niin mummo voisi viedä pois.

Hotellilla on kyllä mahdollista lähteä vaikka vaunuilemaan tarvittaessa.

ap

että mitä teidän vauva syö, jos voit ajatella jättäväsi hänet yön yli hoitoon ton ikäisenä?

Jos vauva on kokonaan pulloruokinnalla niin sitten tuo varmaan on vaihtoehto, mutta mä en ois voinut koskaan edes miettiä lapset jättämistä syöttöväliä pidempää aikaa hoitoon, kun ei noille mun lapsille ole pullo kelvannut.

Eikä tän tarkoituksena ole kritisoida pulloruokintaa, Ihmettelen vaan miksi kaikkien muiden lapset tuntuu osaavan syödä pullosta paitsi mun kolme mukeloani.