Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jopo- kokemuksia Helkama Joposta lapsella/itselläsi

Vierailija
24.04.2010 |

Hei!

Esikoiselle pian 10v. on pyörän etsintä käynnissä ja poika haluaisi Jopon. Onko kenelläkään kokemuksia pyörästä millainen se on käytössä?

Poika ajaa pyörällä lyhyitä matkoja (0-5km) kaupunki-alueella (asumme kaupungin keskustassa). Pyörä tulee siis ainoastaa vapaa-ajan käyttöön.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kokemukset ovat tervetulleita :-)

Vierailija
2/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli tämä vaihteeton versio, nythän tuosta joposta on tullut mun mielestä myös 3-vaihteinen malli. No, tuo vaihteeton oli aivan loistava ajaa, siis todella kevyt ja rullaava pyörä. Itse tykkäsin kovasti, voisin ostaa itsellenikin, mutta minulla on pyörä joten en tarvitse. Nuo Jopot ovat ainakin täällä pk-seudulla kovin suosittuja pyörävarkaiden keskuudessa, että siinä mielessä ehkä huono valinta. Toisaalta, niin kai kaikki pyörät helposti lähtee. Vähän kun katsoo että missä säilyttää jne niin ei kai siinä mitään sen isompaa ongelmaa. Minusta ko. pyörä sopii loistavasti juuri tuollaisiin lyhyempien matkojen ajamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 ja 3 vaihteisena näytti Jopoja nyt olevan tämä keväänä myynnissä. Varmasti ovat varkaiden suosiossa tosiaan. Onneksi meillä on tässä pyörävarasto ettei tarvitse öisin säilyttää pyörää pihalla. Ja keskustaan emme aja kun kävellen on helpompi liikkua. Mutta kyllähän ne pyörät lähtee varkaiden mukaan mistä vaan nykyään...

Vierailija
4/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopot olleet nyt pari vuotta ja kovasti ovat tykänneet. On kevyt ajaa niinkuin joku jo sanoikin.

Vierailija
5/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi. Minkä ikäiset lapset sinulla on jotka Jopoa käyttävät? Millaisia matkoja he ajavat?

Vierailija
6/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaalla tytöllä vaihteeton jopo.Vuosi sitten sai ja lähinnä koulumatkat sillä ajaa 2km suuntaansa..kovasti on tykännyt=)

Vierailija
7/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tykänneet kovasti, lähinnä koulumatkat ja kavereille niillä ajavat. Mä testasin kans mutta musta se ei ole mikään "pitkän matkan pyörä" eli itse en 5km työmatkaa sillä polkis ja samaa sanoi muuan työkaverikin. Se on vähän liian "singer" siihen :D

Vierailija
8/13 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saivat Jopot kun olivat 11 ja 12 v

eli pari vuotta jo tyytyväisinä käytetty, ajavat tässä lähinurkissa, noin viiden kilometrin säteellä.

Sopinee parhaiten lyhyille matkoille, luulisin?

Vierailija
9/13 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se uusi 7v Jopo hyvin toimii !😊

Vierailija
10/13 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär lähti uudella jopolla ensimmäiselle koulumatkalle ja pääsi parisataa metriä, kun ketjut katkesivat. Onneksi ei ollut sen pitemmällä.

Vierailija
11/13 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Jopon ekalla vakituisen työni kuukausipalkalla. Maksoi 160 mk. Maksoin sen osamaksulla, koska palkkani oli 250 mk/kk brutto. Hankintavuosi oli 1965.

Olen ajanut sillä jatkuvasti. Satula hajosi pari vuotta sitten ja vaihdettiin ja toki renkaita on vaihdettu.

Ainoa huono puoli on,ettei siihen rengaskokoon saa nastarenkaita.

Nyky Jopot ovat aivan eri näköisiä ja kestävyydestä en tiedä.

Toivon, että Joponi jatkaa elämäänsä vielä minunkin jälkeen.

Minulla on myös Jopokirja, jossa onntietoa Jopoista.

Harmittaa vain, että kirjassa ei ole kuvaa siitä värimallista, johon oma pyöräni kuuluu.

Oli niitä ekoja Jopoja: värejä oli 2, vaaleahko sininen ja tummahko punainen.

T. Jopoileva mummeli

Vierailija
12/13 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli huippupyörä -70 luvulla. Kopio on aina kopio.

Vierailija
13/13 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat tykänneet kovasti, lähinnä koulumatkat ja kavereille niillä ajavat. Mä testasin kans mutta musta se ei ole mikään "pitkän matkan pyörä" eli itse en 5km työmatkaa sillä polkis ja samaa sanoi muuan työkaverikin. Se on vähän liian "singer" siihen :D

Alkuperäisellä Jopolla ajelin 40-50 km pyöräretkiä.

T.mummeli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi