Poika ei halua ulkomaanlomamatkalle, mistä lienee kyse?
Ex on lähdössä uusperheensä kanssa kesällä Thaimaaseen (jos siellä tilanne rauhoittuu).
Poikani 13 v on sanonut, ettei hän halua sinne. Syyksi sanooo, ettei kiinnosta ja pitkä lentomatka. Olen yrittänyt kehuskella, että millaisia elämyksiä ulkomaanmatkoista saa. Ei auta. Jotenkin harmittaa pojan puolesta, voi katua päätöstänsä myöhemmin, muttei häntä matkalle voi pakottaakaan. Siskonsa 11 v on lähdössä sinne innoissaan.
Kommentit (40)
siellä ne baaritytöt on samanikäisiä kuin poikasi :)
joten eiköhän viihdy baareissa.
Eli hänhän on nähnyt maailmaa jo aika paljon ikäisekseen. Ja pitkä lentomatkakin on todennäköisesti istuttu rapakon yli ja takaisin, joten hän tietää, mitä on tulossa Thaimaan-matkalla.
Pitkät lentomatkat ovat tosi ryydyttäviä, eikö mukavaa ja mielenkiintoista ulkomaan kohdetta löytyisi lähempää, jos ulkomaille haluaa?
Tässä ketjussa on kyllä jo muuten annettu hyviä ohjeita ja arvauksia. Tuon ikäinen tosiaan yleensä haluaa vähän eroa vanhempiinsa, äiti ja isä tuntuvat noloilta. Pojan kanssa varmaan kannattaa keskustella asiasta tarkemmin, kuten täällä on jo ehdotettu. Loma isovanhempien kanssa kuulostaa mukavan rentouttavalta, jos poika sitä tosiaan tahtoo. Thaimaaseen luulisi ehtivän myöhemminkin.
Minun (äidin) kanssa Suomessa, mutta ulkomaanmatkoille olisi halukas lähtemään vaikka kokoa ajan ja siellä kehtaa kyllä liikkua perheen kanssa.
Se meinaa kuksia jotain typyä kun olette poissa ja ryypätä myös ja pitää kotibileet.
Sitähän tuossa iässä iskee suorastaan vierotusoireet, jos joutuu päivänkin olemaan erossa. Niin se vaan on.
Mun vanhemmat painosti pikkuveljen Prahan reissulle, kun veli oli 14-vuotias. Äiti oli kiukkua täynnä jälkikäteen ja sanoi, ettei ota enää koskaan mukaan ja maksa siitä ilosta, että yksi murjottaa koko matkan. Veli (jolla muuten murkkuikä oli helppo) oli lompsinut kärsivänä perässä ja kysellyt jatkuvasti, koska palataan hotelliin. Nähtävyyksiä katsoi kiltisti, mutta tylsistyneenä. Hotellissa olisi pelaillut korteilla vaan pasianssia ja murmutti lähinnä aina sitä, kun ei voida koko päivää olla siellä hotellissa.
Meillä on nyt 16-vuotias tyttö ja pari vuotta on ollut jo sellaista aikaa että meidän kanssa reissaaminen ei häntä oikein kiinnosta. Välillä ollaan otettu tytön joku kaveri mukaan reissuun, ulkomaillakin on kaveri ollut mukana. Aina ei ole ollut mahdollista ja silloin on tytön vaan tultava mukaan, kiinnosti tai ei. Teini ei ole se joka päättää näistä asioista.
Kyllä mä ymmärrän että ei ton ikäistä enää kiinnosta pahemmin vanhempien seura. Nuoret kaipaa ikäistään seuraa.
että jukoliste on kiittämättömiä kakaroita ihmisillä nykyään. Matkoja tuodaan tarjottimella nenän eteen ja teinit vaan nokkaansa nyrpistelee. Minä ottaisin tuollaiselta penskalta pois telkkarit, pleikkarit ja tietokoneet, sitten voisi miettiä onko nyt tylsää vai ei.
ukkinsa kanssa kalastamaan, niin ihan varmasti antaisin itse päättää. Kysehän siis ei ollut siitä, että haluaisi vain kavereiden kanssa lorvailla tuon matkan ajan.
En sit lähtenyt Filippiineille, kun isä asui siellä (töissä useamman vuoden). Ei kiinnosta ja koen matkustamisen enemmän rasittavana kuin rentouttavana, ihan sama kuin avartavaa olis, enkä ees tykkää yhtään kuumasta ilmanalasta. Ikää mulla oli tuolloin yli 20 vuotta. (Enkä lähtis vieläkään.)
Olen etä-äiti. Lapset tulee kohta, kysyn pojalta asiasta.
Tuo kalastusharrastus ukin kanssa on tosi tärkeätä. Käyvät joka kesä viikon jossain Lapissa kalastusreissulla (Pohjoismaissa) ukin ja isän kanssa. Viime kesänä poika oli ukin kanssa viikon perhokalastuskurssillakin.
jos haluaisi mielummin ukkinsa kanssa kalaan, kuin lentää ulkomaille.
mäkään lähtisi Thaimaahan... Vaikka ihan mielelläni matkustin vanhempieni kanssa teini-ikäisenä.
että jukoliste on kiittämättömiä kakaroita ihmisillä nykyään. Matkoja tuodaan tarjottimella nenän eteen ja teinit vaan nokkaansa nyrpistelee. Minä ottaisin tuollaiselta penskalta pois telkkarit, pleikkarit ja tietokoneet, sitten voisi miettiä onko nyt tylsää vai ei.
Kautta-aikojen on on ollut noin. Mä muistan itsekin että jossain vaiheessa ei huvittanut lähteä mihinkään vanhempieni ja sisarusten kanssa, ei olis voinut tylsempää olla.
Mökki- ja venereissuilta sain jossain vaiheessa jäädä pois, mutta ulkomaille oli aina lähdettävä. Näin jälkikäteen se oli ihan hyvä että mut pakotettiin mukaan, nimittäin se verran on hyviä muistoja kuitenkin jäänyt niistä matkoista. Eikä siinä oikeastaan ollut muuta kuin se lähdön vaikeus, perillä asiat oli ihan toisin kun pääsi itsekin vieraaseen kulttuuriin ja lomafiilikseen.
Minuakaan ei saisi edes kirveellä Thaimaahan.
fiksu poika. Kantaa ehkä huolta hiilijalanjäljestään, pelkää mellakoita joiden on
ennustettu pahenevan. Onpa jossain väläytetty sodankin mahdollisuutta. Nuo tuhkapilvetkään ei ole vielä ohitse. Saattaa myös muistella Tsunamia.
Anna vaan jäädä ukin luo kalastuslomalle jos haluaa. Kun on kerta Usassakin käynyt niin ehkä hänellä ei vaan ole sellaista ulkomaankaipuuta enää. Nykyään tunnutaan ajattelevan, että on heti outo jos ei tykkää matkustella, ikään kuin se olisi jotenkin outo juttu. Thaimaassa on kesällä hiostavan kuuma, usein sateita, poika voi todellakin nauttia enemmän kalastuksesta raikkaassa kesäsäässä Suomessa/Pohjoismaissa. Mä en tykkää käydä kesäaikaan ulkomailla kun kuitenkin Suomen oma kesä on niin ainutlaatuinen ja lyhyt.
Neljän hengen Thaimaan-loman päästöillä autoilee kahdeksan vuotta!
Vittu, ketä kiinnostaa?
nimim: kohta taas reissuun
Yrittäisin ehkä selittää miten kivaa siellä voisi olla. Kannattaa hakea netistä kuvia ja tietoja kohteesta ja mitä siellä voisi tehdä. Ota selvää kohteen kalastusmahdollisuuksista. Mistä tietää innostuuko. Kannattaa myös keskustella niistä mellakoista ja rauhoitella häntä sen suhteen. Mikä siinä lentämisessä on josta hän ei pidä?
Pakottamaan en lähtis. Jos haluaa mennä mummon ja ukin luo, niin anna mennä.
t.6 joka itse tällä nhetkellä jännittää tulevaa kesälomamatkaa..... enkä haluaisi lähteä...