Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika ei halua ulkomaanlomamatkalle, mistä lienee kyse?

Vierailija
24.04.2010 |

Ex on lähdössä uusperheensä kanssa kesällä Thaimaaseen (jos siellä tilanne rauhoittuu).

Poikani 13 v on sanonut, ettei hän halua sinne. Syyksi sanooo, ettei kiinnosta ja pitkä lentomatka. Olen yrittänyt kehuskella, että millaisia elämyksiä ulkomaanmatkoista saa. Ei auta. Jotenkin harmittaa pojan puolesta, voi katua päätöstänsä myöhemmin, muttei häntä matkalle voi pakottaakaan. Siskonsa 11 v on lähdössä sinne innoissaan.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä siinä, jos on olemassa vaihtoehto, eli lapsi ei jää kokonaan yksin kotiin (lapsihan se on vaikkei omasta mielestään) niin mun mielestä pitäis antaa itse valintansa tehdä.

Vierailija
2/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rantaloma, koska ei ole sinut oman kehonsa kanssa tuossa vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkauksia tähän asiaan :D

Kukapa murrosikäinen haluaisi lähteä vanhempiensa kanssa etelään, jos vaihtoehtona on kytätä kaverien kanssa vastakkaista sukupuolta ostarin nurkilla? 13-v poika pitää varmaan myös nolona ajatuksena oleskella pelkissä uikkareissa perheensä kanssa jne. Ihan normimeininkiä. Siis normaali, anteeksi.

Vierailija
4/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiseen ilmiöön, että lapsen kaverit suhtautuvat negatiivisesti tämän matkustelemiseen, näyttää myös siltä että kaveriporukassa on korkein auktoriteetti sellaisilla lapsilla jotka eivät lähde koskaan mihinkään, ei edes risteilylle.

Vierailija
5/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiseen ilmiöön, että lapsen kaverit suhtautuvat negatiivisesti tämän matkustelemiseen, näyttää myös siltä että kaveriporukassa on korkein auktoriteetti sellaisilla lapsilla jotka eivät lähde koskaan mihinkään, ei edes risteilylle.

Vierailija
6/40 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän hengen Thaimaan-loman päästöillä autoilee kahdeksan vuotta!

Vittu, ketä kiinnostaa? nimim: kohta taas reissuun

tässä yksi syyn miksei nuo matkat oikein nappaa!

Vierailija
7/40 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän hengen Thaimaan-loman päästöillä autoilee kahdeksan vuotta!

Vittu, ketä kiinnostaa? nimim: kohta taas reissuun

tässä yksi syyn miksei nuo matkat oikein nappaa!

No, on sullakin syy sitten pysyä kotosalla...

Palele hippi täällä vaan sitten!

Vierailija
8/40 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa juuri oltiin Thaimaassa lomalla perheen kesken ja oli todella mukava loma.

Koko perhe harrastaa laitesukellusta.

Vierailija
9/40 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan myös että mä olen sanonut vanhemmilleni että jään mummin luo mielummin kuin lähden reissuun heidän kanssaan.

Meidän teini myös sanoi samat kun oli siinä iässä.

Ihan normaalia. Jos teini voi olla ukkinsa kanssa, niin en pakottaisi, toisaalta taas vanhemmat päättää ja siihen on lapsen tyytyminen.

Vierailija
10/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenanmaaseen

=D

Vierailija
11/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin kesä ja kaverit. Vastakkainen sukupuoli ja alkoholikin viehätti. Saati, että mä muuten en ois uskaltanut lentää noin kauas.

Vierailija
12/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä nolottaa matkustaa vanhempiensa kanssa.

Komenna mukaan vaan.

Vierailija
13/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halua liikkua vanhempoiensa seurassa, ongelma uusperheessä, häpeää kroppaansa (murrosikä)

Vierailija
14/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkääkö, että siellä sattuu jotain ja siksi ei halua lähteä? Vai jännittääkö matkaa niin ettei halua lähteä.

Olen nimittäin itse juuri tuollainen. Koska en kehtaa kertoa "peloistani", niin sanon etten halua lähteä. Niin ja itse olen kohta 36v.

Kannattaa keskustella pojan kanssa ihan rauhassa ja kysellä mikä siinä "ei kiinnosta". Voisi myös kysellä olisiko jokin pelko takana.

Onko poika tottunut matkustamaan? Minua "pelottaa" kaikki ns tuntematon ja outo. Kyllä minua ainakin pelottaisi lähteä Thaimaahan kun en ole siellä ikinä käynyt.

Onko pojalle joskus jollain matkalla sattunut jotain? Sairastunut tms?

Vierailija
15/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa iässä noteeraa jo uutisiakin ihan eri tavalla kuin ennen ja levottomuuksien ja lentosulkujen vaikutus voi jyllätä taustalla. Tai sitten vaan murkkuikää pukkaa ja haluaa olla rauhassa.

Vierailija
16/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai suljetunpaikankammo. Mieheni ei lennä, eikä matkusta juurikaan laivoilla tuon suljetunpaikan takia.

Vierailija
17/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta viimeksi jenkeissä parin viikon lomasta hän oli kipeänä puolet. Siitä on kai voinut jäädä fiilis, että siellä matkalla voi tapahtua mitä tahansa ikävää. Voi poika pelätä näitä Thaimaan mellakkauutisiakin. On luonteeltaan aikamoinen arkajalka ja jännittäjä noin yleensäkin.

Voi olla, että pelkää lentämistä, kysyttäessä sanoo vaan, ettei "pidä" lentämisestä. Eikä jaksa kuulemma istua paikallaan niin pitkää matkaa. Lisäksi pitkästyy, kun lennolla "ei ole mitään tekemistä".

En tiedä, onko murrosiällä vaikutusta. Poika on vielä aika lapsenomainen. Matkan sijaan hän haluaisi olla ukilla ja mummolla. Ukin kanssa harrastavat kalastusta, joten siitä tulisi sitten kalastusloma. Se on pojan rakkain harrastus.

Mietin vielä asiaa ja kysyn exältä, mitä mieltä hän pojan matkasta on. Luulen, että ex haluaisi antaa pojan itsensä päättää.

Vierailija
18/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisiko johtua siitä? Jos pelkää? Itse olen heinäkuussa lähdössä reissulle ja viimesen vuoden aikana olen alkanut pelkäämään lentämistä, tuntuisi helpommalta jäädä kotiin...

Vierailija
19/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä lähempänäkin lomansa viettää, esim. vaarin kanssa kalassa.

Anna lapsen päättää! Eli liput ostetaan sinä päivänä ja sen jälkeen ei voi mieltään enää muuttaa.

Itse en sinne lähtisi. Olen yhden kerran tullut matkalta evakuoinnin kautta takaisin kun syttyi sota - voin kertoa ettei ollut kivaa!

Vierailija
20/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanikäinen jouduttiin pakottamaan Thaimaan matkalle vuosi sitten. Tykkäsi kyllä olla sitten siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme