Näyttäisitkö huumedokkarin REINDEERSPOTTING (K-18) 13 vuotiaalle lapsellesi?
Jos ikäraja alentuisi K15 niin silloin 13 vuotias voisi katsoa sen vanhempiensa kanssa.
Katsoisitko sinä tämän lapsesi kanssa?
Kommentit (16)
Siihen on ihan syynsä eli ei, en näyttäisi 13v lapselle K-18 elokuvaa.
Sinänsä olen kyllä sitä mieltä, että yhtkunnassamme on liikaa ns hyssyttelyä ja lässytystä, kunnon shokkihoito tekisi välillä joillekin terää, mutta kyllä nuo ikärajat on ihan syystä.
En keksi yhtään syytä tehdä sitä. Itse asiassa en halua itsekään katsoa ko. elokuvaa.
Ja haluan, että teinini katsoo. Ikää kyllä jo 17v mutta haluaisin katsovan vaikka olisi 15v.
Minusta oikein hyvä nähdä, mitä huumeenkäyttäjän elämä on.
Teinin isä on narkomaani ja tästä syystä eivät ole tavanneet vuosiin. Teini ei ole halunnut.
Mitä alempi ikäraja sitä enemmän katsojia -> lipputuloja Finnkinolle.
As simple as that.
Kävin elokuvatarkastamon kanssa yhden naisen kiistaa muutaman Potter- ja Star Wars -leffojen ikärajojen kanssa.
Poikani on 15. En menisi hänen kanssaan ko. elokuvaa katsomaan. Itse saatan sen mennäkin katsomaan.
kypsymätön nuori saattaisi hyvinkin ihailla noin "viileetä" elämäntapaa.
periminen sormia katkomalla ahdistaisi 13 vuotiasta. Jäisi mieleen pyörimään kuvia.
kypsymätön nuori saattaisi hyvinkin ihailla noin "viileetä" elämäntapaa.
Janin elämää täytyis olla itsekin aika pihalla.
mutta vain niin, että katsoo sen tosiaan vanhempansa kanssa, ei kaveriporukalla. Olen itse dokkarin nähnyt, enkä minäkään ymmärrä perustelua, että se olisi jotenkin huumeidenkäyttöä glorifioiva! Siitä olen pahoillani, että pätkä saa kauniin kotikaupunkini Rovaniemen näyttämään likaiselta ja ankealta, ahdistavalta huumeidenkäyttöön suorastaan pakottavalta persläveltä.
13-vuotiaalle en vielä näyttäisi, mutta meidän jannu onkin aika lapsellinen, eikä kiinnostunut iltariennoista ollenkaan.
Elokuva on yksipuolinen vain narkkareiden näkökulmasta näytetty. Se, että narkkarin elämä vaikuttaa koko hänen perheensä elämään jää elokuvassa näkemättä. Eikä sitä ole edes tehty valistuselokuvaksi.
Työkaveri oli vienyt epähuomiossa teinityttönsä tuota katsomaan, luuli joululeffaksi
Aikoinaan kommentteja että huumeiden käyttö lähinnä leppoisaa ja hupaisaa chillailua ja karu arki oikein välity kun tekijätkin pelasi noiden aineiden kanssa?
Kun olin yläasteella, meille näytettiin poliisin toimesta video Moskovan/Pietarin narkkareista, jotka eivät kaupungin viemäriverkostossa. Video oli niin ällöttävä, että muistan siitä edelleen yli 15v. myöhemmin. Videosta tuli vahva tunne, että noihin myrkkyihin ei kosketa. Enkä ole koskenut.
Ihmeellistä paapomista kyllä, no tämä ketjuhan on vanha. Nykyään huumeongelma räjähtänyt täysin, olisi suositeltavaa näyttää tuo leffa tms nuorillemme. Katson tuon tänään 14-vuotiaani kanssa ja keskustelemme asioista.
Perheestä löytyy isompikin poika ja nuorempia.
En missään nimessä näyttäisi elokuvaa lapselleni. Elokuvan täytyy olla tuonikäiselle viihdyttävä, ei ahdistava. Elokuva on vain tuon käyttäjän näkökulmasta tehty. Mitäpä jo huumekoukku osuu omaan perheeseen? Siitä kyllä kärsisi kaikki, ei vain tuo käyttäjä. Myös muu ympäristö on otettava huomioon. Eli tästä ei ole valistuselokuvaksi. Jää läheisten hätä näyttämättä.
Pelkään pahoin, että tietyllä tavalla t'ämä lisää uteliaisuutta aineita kohtaan. Onneksi on tuo k18, mikä on ehdoton raja.
Ahdistusta tässä maailmassa saa helposti monesta asiasta, miksi hakea sitä ehdoin tahdoin?