Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä jotain liberaalilta uskovaiselta?

Vierailija
22.04.2010 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs, 6 kuvaa hyvin sitä, millaiseksi uskonto tai aate pahimmillaan kehittyy. En nyt ota kantaa muiden kuin Jeesuksen oppeihin ja seuraajiin.

Minusta uskonnon perustajan oppien vääristyminen selittyy sillä yksinkertaisella syyllä, että ihminen on taipuvainen itsekkyyteen ja oman etunsa ajamiseen. Olisihan toki mahtavaa jos uskovaiset, kirkot ja kaikki kristillinen liikehdintä olisi täydellistä. Se ei vain tässä maailmassa mene niin.

En puolustele hetkeäkään kristinuskon nimissä tehtyjä vääryyksiä. Ne ovat ehdottomasti väärin. Asia ei kuitenkaan ole noin synkkä kuin nro 6 kirjoitti: monille uskonto on myönteinen voimavara ja rauhan ajatusten ja tekojen lähde.

ap

Vierailija
2/5 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neutraloi niin monta uskonnollisuuteen liittyvää negatiivista seikkaa, että kysyttävää ei oikein jää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän minussa on vikana, kun ei voi hyväksyä inhimillistä todellisuutta?

Jos olen raitis, vaadin että kaikkien maailman Ihmisten tulisi olla raittiita. Jos olen juuri lopettanut tupakan polttamisen, vaadin että tupakanpoltto tulisi kieltää joka paikassa. Jos olen jonkun puolueen kannattaja, vaadin että kaikkien tulisi kuulua samaan puolueeseen. Muista ei ole mihinkään.

Jos olen kristitty, vaadin että jokaisen tulisi uskoa mitä minä annan uskotella itselleni. Jos olen kristitympi kuin muut, vaadin että kaikkien kristittyjen tulisi kuulua minun kirkkooni tai lahkooni. Jos olen sosialisti tai kapitalisti, vaadin että kaikkien tulisi tunnustaa samaa uskoa. Muista ei ole mihinkään.

Jos minulla on harjakattoinen talo, vaadin että kaikilla olisi harjakattoinen talo. Jos asun kaupungissa, vaadin että kaikkien tulisi asua kaupungissa. Jos asun maaseudulla, vaadin että jokaisen tulisi asua maaseudulla. Jos minulla on oma talo, vaadin että vuokratalot lakkautetaan. Jos minulla on kesämökki, vaadin että jokaisella pitäisi olla oma kesämökki. Muista ei ole mihinkään.

Jos olen aikuinen, vaadin että vauvat, lapset, nuoret ja vanhukset olisivat aikuisia. Jos vaimoni käy ansiotyössä, vaadin että kaikkien lasten äitien tulisi hylätä lapsensa. Jos vaimoni hoitaa omaa kotiamme ja omia lapsiamme kotona, vaadin että kaikkien äitien tulisi tehdä samoin. Jos minulla on kolme lasta, vaadin että kaikilla olisi kolme lasta. Muista ei ole mihinkään.

Jos en ymmärrä puhuvani typeriä, vaadin että kaikkien tulisi puhua yhtä typeriä. Jos luulen olevani älykäs, vaadin että jokaisen tulisi olla samalla tavalla älykäs. Jos olen laiha, vaadin että jokainen olisi laiha. Jos olen lihava, vaadin että kaikki olisivat yhtä lihavia. Muista ei ole mihinkään.

Jos maassani näkyy keskiyön aurinko, vaadin että jokaisessa maassa tulisi se näkyä. Jos kylässäni on sähkövalo, vaadi. että jokaisessa kaukaisessakin yhteiskunnassa tulisi olla sähkövalo. Muista ei ole mihinkään.

Sillä minä sanon teille, että eihän sitä nyt noin. Ilman sähköä! Kehitysmaan inhimillisesti kehittyneille ihmisille sanon, että sähkön kun saatte niin kyllä sitten kehitys edistyy, ei muusta väliä. Ja katso. Taivutan heidän johtajansa kieltämään todellisuutensa koko kansansa puolesta. Koska, tietysti: - Muista ei ole mihinkään.

Eikä tarvitse sitten minulle tulla valittamaan. Ettäkö muka sähköä ei voi syödä?

Senhän nyt tietää tyhmäkin!

Vierailija
4/5 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuvaamasi ajattelu on harmillisen yleistä. Ei kai ihminen olisi asioista tiettyä mieltä, jos ei pitäisi mielipidettään parhaana tai oikeimpana.

Toisinajattelijoiden aito hyväksyminen onkin sitten jo hankalampi juttu. Sanoisin, että siihen täysin kykenemätön ihminen kärsii joko patologisesta kapeakatseisuudesta tai todella huonosta itsetunnosta.

ap

Vierailija
5/5 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksella, Marxilla ja Paasikivellä on kullakin "puolustajansa", ensin mainituilla hyvinkin kiihkeät soturit, jotka henkisellä ja ruumiillisella väkivallalla pakottaen levittävät uskoaan. Tiettävästi yksikään mainituista historian henkilöistä ei itse ollut lähimmäisen inhimillisyyteen kohdistuvan väkivallan kannattaja. Pakottaminen ja sisukas inhimillisen todellisuuden uhmaaminen ovat myöhäsyntyisiä.

Inhimillisesti kehittymättömien ihmisten pystyttämät epätodelliset liikkeet ja linjat perustuvat uskotteluihin, ja tahallaankin sopiviksi vääristeltyihin tulkintoihin ja todistuksiin joilla on pyritty hyötymään suuren persoonan luovuudesta sen jälkeen kun se hänen todellisuutensa päättyessä on loppunut. Näistä kehitelmistä on tullut inhimillisesti arveluttavia vallantavoittelijoiden liikkeitä ja linjoja. Suuren humanistin rakkaus saatetaan käyttää ihmisyyttä vastaan hämmentämällä inhimillistä elämää. Sillä mitä valta on ellei epätodellista toisen ihmisen alistamista ja itsensä uskoteltua ylentämistä? Sanoin ja teoin. Henkisesti ja ruumiillisesti, sama asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän