Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok tulla työssäkäyvän lapsiperheen luokse illalla kylään

Vierailija
22.04.2010 |

tuntia ennen kuin oli kutsuttu? Tyyliin isovanhempipuolet kutsuttu klo 18, että ehditään itse kotiin, syödä js siivota ennen kuin vieraat tulle ja sitten seurustellaan ja laitetaan kahvit. Noh, tulevat joka kerta sitten viimeistään viideltä jolleivät jo oven takana kun menemme itse kotiin keskelle kaaosta. Kiva siinä sitten lakaa miettiä jotain eilisiä ruuantähteitä syötäväksi noille vierallekin, kun oli tarkoitus vaan ottaa vähän pikapalaa itse.

Kuten varmaan rivien välistä huomaatte, ei olla kovin läheisiä eivätkä ole erityisen toivottuja vieraita meillä muutenkaan, mutta säännöllisin välein aina kutsuvat itsensä kylään ja yritetään sitten jotenkin suoriutua. Toisaalta aika huono alku vierailulle, että tullaan mihin aikaan sattuu, eipä tee mieli oma-aloitteisesti pyytää seuraavallakaan kerralla.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

appiukko on samanlainen. Viimeksi tuli kaksi tuntia myöhässä - mulla kaikki (pääsiäis)leipomukset kesken, lapsi just nukahtanut päikkäreille ja monta asiaa tekemättä. Mä olin niin raivona; olin niin odottanut että saan laittaa kaikessa rauhassa meille kivat ruuat, nauttia siitä että on hiljaista, käydä rauhassa suihkussa ja pakata, niin että kun hän tulee niin syödään ja lähdetään reissuun. Nyt sit lapsi alkoi heräillä heti kun eteisestä kuului reipasta kailotusta ym.

Mä sit vaan lähetin miehen ja appiukon olkkariin ihan kahdestaan, olemaan niin hiljaa ettei lapsi herää, ja tein kaikessa rauhassa hommat loppuun.Kaksi tuntia siis puuhailin itsekseni enkä ede heitä sanonut. Ei appiukko ollut moksiskaan, tajus itse kämmänneensä.:)

Vierailija
22/24 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen korjaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo vieraiden oma moka, jos eivät ymmärrä. Riitaa on turha aloittaa tuollaisesta, siivoa joko edellisenä päivänä tai anna olla kaikki sotkut, onhan ne jo nähty edellisillä kerroillakin.

Tuo on kyllä ihan hyvä idea, että tulette itsekin kotiin vasta kuuden aikaan, silloin olisi kyllä hyvä jos koti olisi siivottu valmiiksi vieraita varten. Tuossa voi kyllä käydä niin, että soittelevat miksi ette ole kotona, mutta eihän se teidän vikanne ole...

Vierailija
24/24 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. mun appivanhemmat. Välillä mennään yhdessä jonnekin, kun lähekkäin asutaan, niin että he tulevat meidän kyydissä. On oikein käden vääntöä siitä, monelta sinne sukulaispaikkaan lähdetään, kun heidän mielestä siellä voi hyvin olla tuntia ennen kutsuttua ajankohtaa. Vähintää puolituntia aikaisemmin on pakko olla! Itse saa sitten olla nolona, kun tullaan aikaisin tai riidellä anopin kanssa lähtöajasta.

Ap:n tilanteessa yrittäisin olla välittämättä, mutta joku kerta tekisin niin, että hakisin lapset ja mentäis suoraan vaikka ruokaostoksille ja hoidettais ruokailu siellä vaikka hampurilaisella tms. Jos sitten vieraat soittelevat, että missä olette, niin sanot, että ollaan asioilla, vierailuhan oli sovittu vasta kuudelta, tullaan kyllä siihen mennessä kotiin. Voi kyllä olla, että eivät silti oppisi!