Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Naiset, ura ja työelämän tasa-arvo

Vierailija
21.04.2010 |

Millaisia kokemuksia teillä on, onko etenemismahdollisuudet kaikilla samanlaiset?

Oletteko törmänneet hankaluuksiin sukupuolenne vuoksi, ja jos olette, millaisiin?

Koetteko saavanne apua/neuvoja työsopimuksen neuvottelemiseen mm. lomista, ylimääräisistä vapaista, palkan suhteen?

Toteutuuko palkkatasa-arvo tulevaisuudessa eli "naisen euro on yhtä suuri kuin miehen euro"? Ja millä keinoin?

Mielenkiinnosta teiltä kyselen ja haluaisin vilkasta keskustelua meille kaikille tärkeään aiheeseen! Muitakin näkökulmia aiheesta esittäkää, joita en tullut maininneeksi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään ei luoteta omiin taitoihin eikä ikinä haluat ottaa riskiä. Vanha viisaaus on että jos työpaikkaan on 10 vaatimusta, ja nainen täyttää niistä 9, hän ei paikkaa uskalla hakea. Mies taas hakee jos 4-5vaatimusta niukin naukin tulee täyteen.

Nainen vaatii itseltään enemmän kuin mies mutta katkeroituu nopeasti kun nuoremmat, riskinottohaluiset ja rohkeat miehet menee uralla ohi perävalot vilkkuen.

Nainen ei myöskään halua/kehtaa pyytää palkankorotusta eikä ylennystä vaan odottaa että ne tulevat vastaan kun tekee työnsä hyvin eikä valita. Mikäs työnantajalle mieluisempaa kuin tunnollinen puurtaja, joka ei maksa kuin puolet miehen palkasta

Vierailija
2/5 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäonnistumisen pelko ja tuttua-ja-turvallista pitävät naiset paikallaan?

Tarjoutuuko niitä paikkoja samalla tavalla niin naisille kuin miehille? Mitä korkeammalle huipulle mennään sitä vähemmän siellä on naisia. Toisaalta esim. naispapit ja -kapiaiset joutuvat olemassa oloaan ja asemaansa perustelemaan niin kollegoille kuin suurelle yleisöllekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset myös helposti aloittaa koulutustaan huonommassa paikassa " kasvakseen alalle" ja se on varsinainen sudenkuoppa. Pahimmassa tapauksessa vuosien saatossa kokeneelle naiselle siirtyy pikkuhiljaa aiemmin ylemmän tason hommia, mutta naisen titteli ei muutu minnekään. Ja sitten CV ei enää olekaan kilpailukykyinen..... Miehet osaa ehkä paremmin auttaa kaveri mäessä ja vinkata hyvistä avoimista työpaikoista, naiset tyytyy olemaan kateellisia selkäänpuukottajia -valitettavasti-

Perhevapaat ja sairastelevat lapset ovat myös yksi este uralla etenemiseen ja osa pätevistä ja kyvykkäistä naisista ei vaan halua enempää työelämältä. Eli paikkoja varmaan on auki suunnilleen yhtä paljon, mutta miehet tarttuu uusiin haasteisiin hanakammin.

Vierailija
4/5 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni - joka on kyllä kieltämättä hyvä työssään - on saanut vuosittain pyytämättä henkilökohtaisen palkankorotuksen tähän mennessä joka vuosi (4 vuotta työuraa takana) ja aina 300 euroa kerrallaan.

Minä - joka myös olen hyvä työssäni - olen saanut pyytää, perustella ja todistella saavuttaakseni henkilökohtaisen palkankorotuksen töissä. Olen saanut korotuksen 2 kertaa työurani aikana (7 v töissä, joista osa perhevapailla), korotussumma oli ensimmäisellä kerralla 150 € ja toisella 100 :-/ Onneksi työpaikkaa vaihtamalla olen saanut palkkaa hilattua ylöspäin.

Kyseessä ei ole se, että en vaatisi eikä se, että en uskaltaisi ottaa riskejä. Ei myöskään se, että en menestyisi työssäni. Nyt olen päässyt työpaikkaan, jossa osaamistani arvostetaan. Työnkuvan muutoksesta ja palkasta neuvotellaan parhaillaan, mutta taidan ottaa miehen nyt kiinni noissa palkankorotuksissa.

Vierailija
5/5 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe-elämä on. Naiset pystyvät etenemään urallaan vain

1) Joku muu hoitaa lapset, kodin ja perheen juoksevat asiat ja

2) ovat sopivan rohkeita ja röyhkeitä.