Olisitko tyytyväinen korkekoulutettu, jos saisit palkkaa 2500e/kk säännöllisestä päivätyöstä?
Kommentit (27)
Saan yliopistolla palkkaa 1800€/kk.
T. FM
koska nyt sairaanhoitajanakin saan melkein sen. Nyt opiskelen töiden ohella yliopistossa ja toivon että tämä vaivannäkö toisi myös enemmän palkkaakin tulevaisuudessa.
saan nyt plkkaa 2800€/kk ja en ole siihenkään tyytyväinen
FM minäkin
pääkaupunkiseudulla ei elä tuolla palkalla.
koska viime vuoden bruttotulot olivat 72k. Saan nettona käteen enemmän kuukaudessa kuin tuo brutto 2500.
ollenkaan. Kolmosella olisi hyvä alkaa, jotta elämä olisi taloudellisesti mielekästä, kun huomioi pitkän opiskeluajan ja lainat.
Itse teen 8-16 työaikaa 2700€/kk palkalla ja olen kyllä tyytyväinen: ei ylityötä, ei viikonloppuja eikä tarvitse kotona iltaisin töitä mietiskellä...
ja tällä hetkellä minulla on vain opistotutkinto.
ja reippasti yli 3000€ kuukaudessa
Nyt olen työttömänä. Ansiosidonnainen tuki n. 1400 e/kk.
Kyllä tällä hetkellä, kun lapset ovat pieniä enkä pysty ja halua venyä töiden takia. Eli sopivasti töitä, vastuuta ja tulevaisuudennäkymiä, joten on itsestä kiinni edetä joidenkin vuosien päästä "korkeammalle" kun lapset ovat isompia. Ja ennenkaikkea työn sisältö on antoisa.
T: tällä hetkellä hum. kand., kohta FM
vakituinen puolipävätyö. Mistähän sellaisen saisi?
- DI
työ olisi erittäin mielenkiinoista ja myös tarpeeksi "helppoa", mutta kuitenkin riittävän haastavaa. Siis niin että ylitöitä ei tarvitisisi tehdä eikä menettää yöuniaan stressin vuoksi.
Jos siis työ olisi muuten unelmatyö, niin olisin valmis tuosta hyvästä tyytymään pienempään palkkaan.
Tällä hetkellä ansiosidonnainen alle tonnin kun olen ollut lasten kanssa niin kauan kotona. Mikä tahansa työ kelpaisi.
Nyt olen hoitovapaalla, palaan kohta töihin, kk-palkka 3000 ja rapiat. Jos työ vastaisi sitä, mitä ammatillisesti toivoisin, työmatkoihin ei kuluisi tuntia (kuten nykyisessä työssäni) ja tosiaan olisi säännöllinen päivätyö, niin mikä ettei.
Kolmosella pitää alkaa palkan vähontään että olen tyytyväinen.
t KTM