Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinulle suvaitsevaisesti suhtautuva.

Vierailija
19.04.2010 |

Jos poikasi ilmoittaisi olevansa homo tai tyttäresi lesbo, olisiko ok? Vai myönnätkö reilusti että kyllä se vähän ainakin kirpaisisi. Niin kauan ok kun ei omat lapset kuulu vähemmistöryhmiin.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan bi-seksuaaleja me vanhemmatkin.

en ymmärrä noita kaikkien kanssa naivia.

Vierailija
22/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä vähän kirpaistakin, mutta ei se kuitenkaan olisi minulle mikään ongelma.

Itsekin kuulun siihen vähemmistöön...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan uteliaana tykkääkö nuorin tyttö aikanaan tytöistä vai pojista, on hyvin poikamainen ollut aina että välillä pitänyt miettiä onkohan syntynyt ihan oikeaan sukupuoleen.

Vierailija
24/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kirpaisee jos ei ole onnellisessa parisuhteessa, on miehen tai naisen kanssa tai jos muuten ei voi olla omaitsensä salailematta.

Vierailija
25/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuttaisi mitenkään suhtautumistani lapseen. Aika jännä, että joku voi pitää itseään suvaitsevaisena ja silti kavahtaa ajatusta homoseksuaalisuudesta. Joka on kuitenkin aika normaali juttu. Kannattaa tutustua homoon tai pariin, niin ei pelota!

Vierailija
26/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei todellakaan kirpasis. Ihan samalla tavalla rakastaisin lastani olisi homo, hetero tai biseksuaali, tai mitään siitä väliltä.

Ärsyttää nuo ennakkoluulot. Ei ne bisset kaikkien kanssa pane - ne vaan pystyy rakastumaan kumpaankin sukupuoleen. Voi olla biseksuaaleja jotka harrastaa seksiä vain yhden ihmisen kanssa koko elämänsä aikana, mutta tunnistaa ne piirteet itsessään. Ei biseksuaalius tarkoita että olis jotenkin erityisen korostunut seksin tarve.

Eikä se, että poika on tyttömäinen tai tyttö poikamainen tarkoita, että olis välttämättä homo. Oma pikkuveljeni oli lapsena todella tyttömäinen ja edelleen käyttäytyy enemmän feminiinisti kuin maskuliinisti mutta hetero on aivan varmasti - pikkusisareni sen sijaan on homoseksuaali (mitä kukaan ei usko - näyttää niin "heterolta", mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan).

Ja lapsiahan homotkin tekee.

Vierailija
27/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä olisin huolissani, että kuinka paljon lapsi joutuisi elämässään kärsimään ei-valtavirtaan kuulumisestaan. Nyky-Suomessa tilanne ei kuitenkaan ole niin kauhea kuin joskus menneisyydessä. Sikäli siis kuin olen ymmärtänyt; en keskivertoheterona tunne näitä alakulttuureja mitenkään hyvin.

Vierailija
28/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko te oikeasti mietitte, että nytpä olen suvaitsevainen? En itse ole ikinä edes miettinyt asiaa noin.

Vierailija
29/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteen suvaitsevainen, yhtä vähän kuin vaikka vasenkätisten tai punatukkaisten suhteen. Tämä suvaitsevaisuus-idea tulee kyllä ihan siitä leiristä joka kokee olevansa epäsuvaitsevainen. Jo otsikosta tietää kuka huutelee ja mistä aiheesta.

Vierailija
30/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä koe olevani mitenkään erityisen suvaitsevainen. Mulla ei vain ole kerrassaan mitään homoja tai lesboja vastaan, ei niin mitään.

Ainoa mikä olisi vähän harmi olisi jos syystä tai toisesta en saisi yhtään lastenlasta, mutta lasten heteroushan ei vielä lapsenlapsia takaa, kuten ei lasten homoseksuaalisuuskaan tee tyhjäksi toivetta niistä.

Vierailija
31/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlaisia ihmisiä he olisivat seksuaalisesta suuntautumisestaan huolimatta. Minun kohdussani kantamia, tuskalla synnyttämiäni sekä vaivalla ja riemulla kasvattamiani. Minun omat aarteeni he ovat aina.

Lastenlapsia tulee jos on tullakseen, ei sekään riipu seksuaalisesta suuntautumisesta. Tahdon lasteni olevan onnellisia, ainoa mitä miettisin, olisi nimenomaan ulkopuolisten suhtautuminen (tarkoittaa vanhempia sukulaisia, tuntemattomia kaduntallaajia ja sen sellaista väkeä), mahdollista syrjimistä ja kiusaamista, ja kädet ristissä toivoisin, että todellakin olen onnistunut kasvattamaan heidät kestämään idioottien suustaan laukomat typeryydet, etteivät tuollaisten takia aarteeni vajoaisi mihinkään masennuksen syövereihin. Tosin luulen, että jos lapseni myöntäisivät julkisesti edustavansa seksuaalista vähemmistöä, he varmaankin sitten tiedostavat itsekin mahdolliset negatiiviset kommentit ja kestävät ne.

Vierailija
32/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi homo kuin homofobinen. Meillä on kolme poikaa ja eiköhän joku heistä saa lapsenlapsiakin. Ja jos ei saa, alan vaikka tukimummoksi joillekin lapsille.

Vierailija
33/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä kuvitella, ettei asia tulisi kuin salama kirkkaalta taivaalta - luulen ainakin, että vanhempana sitä huomaisi jotain ennen kuin lapsi kertoo suuntautumisestaan itse.

Muuten, se, joka piti biseksuaaleja "kaikkien kanssa naivina": ei biseksuaalisuus tarkoita sitä, että olisi jatkuvasti naimassa kaikkien kanssa. Biseksuaalisuus tarkoittaa sitä, että on seksuaalisesti orientoitunut molempiin sukupuoliin. Käytännön seksuaalisuuden harjoitus on sitten yksilökohtaista.

Vierailija
34/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, se, joka piti biseksuaaleja "kaikkien kanssa naivina": ei biseksuaalisuus tarkoita sitä, että olisi jatkuvasti naimassa kaikkien kanssa. Biseksuaalisuus tarkoittaa sitä, että on seksuaalisesti orientoitunut molempiin sukupuoliin. Käytännön seksuaalisuuden harjoitus on sitten yksilökohtaista.

Mäkin olen biseksuaali, mutta en siltikään saa keltään. :D

Alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni, ei kirpaisisi. Enemmän surisin sitä, jos lapseni ajattelisi, ettei vanhemmat hyväksyisi häntä.

Vierailija
35/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi suvaitsevainen?

Kyllä mua varmaan kirpaisisi jos mun tyttäreni olisi lesbo. Ei siksi, että lesbous olisi "pahaa" vaan siksi, että monet ihmiset suhtautuvat niin pahasti.

Vierailija
36/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poikasi ilmoittaisi olevansa homo tai tyttäresi lesbo, olisiko ok? Vai myönnätkö reilusti että kyllä se vähän ainakin kirpaisisi. Niin kauan ok kun ei omat lapset kuulu vähemmistöryhmiin.

Eli kirpaiseminen olisi ap:n mukaan normi (ei tässä tarkoita normaalia vaan normia), niinkö?

Koska olen itse vähemmistöä, suurin osa ammatti- ja työtovereista on miehiä ja olen lisäksi suomenruotsalainen, niin vähemmistöön kuuluminen ei ole meidän perheessä mitenkään ihmeellistä. Lisäksi perheellämme on homo- ja lesboystäviä, joten lapsemme eivät ihmettele mitään.

Eli olisi aivan ok. En olen koskaan voinut tajuta miksi tällä palstalla niin kauheasti kiinnostaa ihmisten seksuaalinen suuntautuneisuus (mistä johtuu, onko joku julkkis homo jne jne). Sehän on vain ominaisuus.

Vierailija
37/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni tulevan kumppanin "oikea" sukupuoli ei kuulu niihin perusasioihin, joita toivon lapsellani aikuisena olevan. Sen sijaan lapseni onnen mitätöinnillä mitätöisin sitä isointa asiaa mitä lapselleni elämässä toivon.

Entä jos oma lapsesi ilmoittaisi tykkäävänsä valkosipulista, jos itse sitä inhoaisit? Olisiko ok vai myöntäisitkö reilusti että kyllä se vähän ainakin kirpaisisi?

Vierailija
38/38 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

homoja/lesboja, voisi tulla hätä siitä että en voi tulla isovanhemmaksi. Muuten mulle on aivan se ja sama, ketä haluavat rakastaa, kunha se ei ole eläin tai alaikäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä