Sinulle suvaitsevaisesti suhtautuva.
Jos poikasi ilmoittaisi olevansa homo tai tyttäresi lesbo, olisiko ok? Vai myönnätkö reilusti että kyllä se vähän ainakin kirpaisisi. Niin kauan ok kun ei omat lapset kuulu vähemmistöryhmiin.
Kommentit (38)
Jos homoseksuaalien asema tuolloin olisi huono, saattaisin toki murehtia voiko asia tuoda syrjintää tms. mukanaan. Ja varmaan mahdollisia lastenlapsia miettisin myös, mutta muuten en pitäisi ongelmana. Tunnen homoseksuaaleja, eivätkä he mielestäni eroa mitenkään muista ystävistäni.
Sinulle suvaitsevaisesti suhtautuva. Jos poikasi ilmoittaisi olevansa homo tai tyttäresi lesbo, olisiko ok? Vai myönnätkö reilusti että kyllä se vähän ainakin kirpaisisi. Niin kauan ok kun ei omat lapset kuulu vähemmistöryhmiin.
että tyttäreni löytäisi hyvän ja uskollisen puolison itselleen, jos niin haluaisi.
mutta kieltämättä se kyllä kirpaisisi. Kyllä varmaan pääsisin asiasta ajan kanssa yli, enkä tietenkään menisi lapselleni viestittämään että hän tekee väärin/huonosti.
Mutta harmittaisi sikäli että sitten en varmaan saisi -ainakaan kovin helposti- lapsenlapsia, ja harmittaisi/pelottaisi varsinkin vanhempien sukulaisten suhtautuminen ja kommentit lapselleni tai minulle asiasta.
avoimesti totuuden. En tiedä kirpaisisiko, mutta suurta huolta se aiheuttaisi, koska pelkäisin kuinka muut häneen suhtautuvat.
enkä ole huomannut että mitenkään onnettomia elämässään olisivat. Ja mitä mun aikuisen lapsen seksielämä edes mulle kuuluu?
Mutta lapsessani on piirteitä, jotka yhdistetään homouteen. Huomaan hieman ohjaavani näistä pois, mutta loppujen lopuksi, ihan sama kunhan on onnellinen, ei tule sitten lapsenlapsia. Kunhan löytää sopivan kumppanin.
Olet ilmeisesti sitten niitä vähemmän suvaitsevaisia, joiden mielestä on tuomittavaa ja kauheaa, että on lesboja ja homoja! Anteeksi, mutta mä en ymmärrä, miten noin suppeasti ajattelevia ihmisiä voi vielä nykypäivänä olla.
Ne asiat, jotka itseäni harmittaisivat lasteni suuntautumisessa, olisivat käytännöllisiä, eli mahdolliset ongelmat/syrjintä elämässä ko. asian vuoksi ja toisaalta vanhemmaksi pääsyn vaikeudet.
ps. tunnen homoseksuaaleja - johtuvatkohan nämä übersuvaitsevaiset ajatukseni siitä? Suosittelen myös kaikkia epäsuvaitsevaisia tutustumaan homoseksuaaleihin ja avaamaan silmänsä sille, että heitä on kaikkialla. Voi pipokin vähitellen löystyä.
se olisi ehdottoman ok. Ei siis kirpaisisi.
Jos poikasi ilmoittaisi olevansa homo tai tyttäresi lesbo, olisiko ok? Vai myönnätkö reilusti että kyllä se vähän ainakin kirpaisisi. Niin kauan ok kun ei omat lapset kuulu vähemmistöryhmiin.
koska poikani on pikkasen tyttömäinen. Siis todella kauniskasvoinen ja hento ja empaattinenkin vielä. Olen ihan aidosti sitä mieltä että homous olisi ok. Kyllähän siinä toki menettää joitakin asioita (todennäköisesti lapsenlapset), mutta toisaalta ei tarvi katsella ärsyttäviä miniöitä ;). Pääasia että lapseni on onnellinen ja JOS lapsestani tulee homo, olen ÄÄRIMMÄISEN kiitollinen siitä että ilmapiiri on menossa siihen suuntaan ettei homous ole mikään henkilökohtainen tragedia ihmiselle, vaan ihan hyväksytty tapa elää. No big deal.
Uskon, ettei mua edes kirpaisisi, ei sitten niin lainkaan.
Ja miksi he ylipäänsä edes tekisivät jonkun hemmetin ilmoituksen seksuaalisesta suuntautumisestaan?
. ps. tunnen homoseksuaaleja - johtuvatkohan nämä übersuvaitsevaiset ajatukseni siitä? Suosittelen myös kaikkia epäsuvaitsevaisia tutustumaan homoseksuaaleihin ja avaamaan silmänsä sille, että heitä on kaikkialla. Voi pipokin vähitellen löystyä.
JOKAINEN tuntee homoseksuaaleja, he eivät ehkä vain tiedä siitä mitään.
Ettäkö poika toisi poikaystävänsä meille kylään!
ja uskon, että 20v päästä sateenkaariperheet on yleistyneet ja mahdolliset homo/lesbolapsemme voivat halutessaan saada jälkikasvua suht. helposti :)
vastaukseksi tuli, että äiti älä jaksa, mun elämän tuo puoli ei kuulu sulle niin millään lailla. =DD
tytön paras ystävä on homopoika/-nuori mies, joka on todella ihastuttava ihminen. hänen äitinään en kokisi minkäänlaisia kirpaisuja puoleen tai toiseen.
mutta lasteni isiä kyllä. Ja muuten, ei homous aiheuta lapsettomuutta, joten eiköhän niitä lapsenlapsia tulisi jos niin haluaisivat:)
Ollaan bi-seksuaaleja me vanhemmatkin.
Jos poika olis homo, saattaisin vähän surra sitä, että en ehkä saisi lastenlapsia, mutta niinhän voi käydä heteropojankin kanssa. Mutta muuten se, että pojalla olisi poikaystävä ja asuisivat yhdessä ei olisi mulle mikään ongelma. Kehtaisi esitellä suvulle "miniän" jne. Toivoisin vain, että parisuhde olisi hyvä ja kumpikin onnellisia.
Jos lapseni olisi lesbo tai homo, ei kairpasis ollenkaan, vaikka en mikään yltiö-suvaitsevainen olekaan...