Tarjotaanko neuvolanhoitajan kotikäynnillä
kahvit?
Täti tulee käymään katsomaan vauvaa ensi kertaa.
Kommentit (15)
ei tullut mieleenikään. Neuolatätihän tosiaan on töissä ja tuli vain katsomaan ja mittaamaan vauvan ja lähti muihin hommiin.
Kysyin, haluaako jotain juotavaa kun oli kuuma kesä silloin, ja sanoi, että lasin vettä voi ottaa, mutta ei muuta. On kyllä kumma jos tykseen neuvolatyötä tekevä voi olettaa saavansa parin viikon ikäisen vauvan väsyneeltä äidiltä kahvitarjoilun :)
Luultavimmin samana päivänä muitakin paikkoja missä käy, joten työaika menisi kahvitteluun.
paitsi jos olette hyviäkin kavereita =)
Itse en ole kotikäynneillä vesilasia kummempaa ottanut vaikka olisikin tarjottu. On siinä paljon muutakin hommaa kuin kahvitella...
Aina olen tarjonnut (kysynyt toki ensin, kelpaako) ja aina on kelvannut, vaikka tietenkään th ei ole aina ollut sama. Ollaan vietetty mukava rupatteluhetki hyvän tarjoilun kera :)
Äiti x 7
Mutta vain kahvia ja sinäkin aikana puhuttiin asiaa, synnytyksestä ja miten on mennyt, jne, sitten katsottiin vauva. Ei vienyt ylimääräistä aikaa.
kun terveydenhoitaja tuli. Kysyin, maistuuko kahvi, ja mies keitti sen sillä aikaa, kun katsoimme synnytyssairaalan papereita ym. Sitten juteltiin ennenaikaisen vauvan hoidosta kahvia juodessa. Kaapista otin ihan kaupan keksejä. Ei ollut paljoa vaivaa. Sitten herätettiin vauva. Muta tosiaan voihan terveydenhoitajalla olla sellainen tilanne, ettei ehdi mitään juomaan.
ja täti joi mielissään. Tämähän on ihan vaan käytösasia, semmoset tarjoaa, joille on opetettu vähän vieraanvaraisuutta... ;)
Tein niin että oli kaapissa tarjottavaa valmiina (siihen aikaan kun kävi muutenkin vieraita vauvaa katsomassa) ja kysyin sitten että tahtovatko kahvia tai jtn. muuta. Eivät halunneet mitään, oli päivän viimeinen käynti ja varmaan jo kotiin kiire :)
Oli kahvia/teetä ja pullaa.
Toki kiinni myös neuvolatädistä, ehtiikö juomaan, mutta mun mielestä on kohteliasta varautua tarjoamaan. Hänen kanssaan olet kumminkin tekemisissä sitten kerran kuussa.
vähän niin kuin vieraanvaraisuuteen. Keitän itselleni kuitenkin kahvit ja kaupan keksit tai rotinapullat nyt ei paljoo maksa. Tai sitten olen tarjonnut mehua jos ei kahvi maistu. joskus ovat kieltäytyneet (ehkä sama homma kuin papeilla jne. että joka paikassa tarjotaan ja pakko kieltäytyä joskus), joskus ovat kiitelleetkin, kun on ollut kiirettä, eikä ole ehtinyt kahvitella. Kiva ele, minusta.
en oikeastaan edes ajatellut koko asiaa etukäteen. Täti tuli sisään, kysyin heti, että maistuisiko kahvi tai tee. Juodessa juteltiin vauvan kasvusta yms asioista, kun painonnousussa oli vähän ongelmia (multa ei tullut maitoa).
Mä en ole koskaan pitänyt kahvinkeittoa mitenkään vaivalloisena ;)
Tädistä olen kuullut ennenkin, monilla rakennuksilla tuntuu olevan noita sukulaisia, kuten esim. kaupan täti, mutta tuo neuvolanhoitaja on ihan uusi tuttavuus. Onko kyseessä terveydenhoito, päivähoito vai ihan vaan "hoito"?
tarjonnut kahveja, ajattelin että täti on töissä ja on varmasti muitakin paikkoja, jossa joutuu käymään. Parempi käyttää se lyhyt aika hyödyllisemmin.