Kuinka usein saunotte?
Kun aikoinaan asuttiin saunattomassa kerrostaloasunnossa, emme myöskään käyttäneet ns. yhteissaunaa. Saunottiin vain kun käytiin jossain kylässä. Ostimme saunallisen rivarikämpän ja lapsettomana pariskuntana saunottiin melkein joka ilta. Kun lapsia tuli, saunominen väheni radikaalisti. Meni pitkään jopa niin, ettei saunottu ollenkaan. Nykyään käymme säännöllisesti kerran viikossa saunassa.
Nyt olemme alkamassa rakentamaan omakotitaloa ja olimme aluksi sitä mieltä, ettei rakennettaisi saunaa ollenkaan, koska ilmankin voimme hyvin olla. Katsoimme asiaa pidemmälle ja totesimme, että sauna kuitenkin varmasti nostaa talon arvoa siinä vaiheessa kun sen joskus myy.
Kommentit (45)
Meillä pojat saunoo kotona, mutta itselle tulee huono olo tollaisessa pienessä kopissa, jossa on sähkökiuas. Mökillä tulee saunottua kesällä sitten useammin. Mikään ei voita mökin puusaunaa. Entisellä miesystävällä oli myös puusauna ja siellä saunottiin viikottain.
Meidän sauna toimii lähinnä vaatehuoneena. Välillä tekisi mieli vetää koko sauna matalaksi ja laittaa kunnon poreamme tilalle. Tai raknetaa tilalle oikea vaatehuone.
meillä se aina valmis kiuas joten helposti käy samalla saunassakin kun käy vaikka suihkussa.
ja siihen päälle mahdolliset uimahallisaunomiset sun muut. Rivarissa asutaan.
Mä en voisi kuvitella asuvani saunattomassa asunnossa/talossa, mielelläni maksan vähän siitä luksuksesta, että on oma sauna.
5 päinen perhe ja asumme kunnan vuokra-asunnossa ja käymme 2 kertaa viikossa saunassa.
Mulle tulee saunassa huono olo, ja siksi en sauno ollenkaan. Viimeksi kokeilin n. 2 vuotta sitten. Ei olisi kannattanut. Mun 7-vuotias kuopus on käynyt saunassa muutaman kerran, kaikki isommat lapset lopetti saunomisen viimeistään 10-vuotiaana. Mies käy joskus saunailloissa.
mä en voi ymmärtää miksi h*lvetissä muut eivät voi käydä saunassa jos sinä itse et pysty. Ihmettelempä vaan!
mä en voi ymmärtää miksi h*lvetissä muut eivät voi käydä saunassa jos sinä itse et pysty. Ihmettelempä vaan!
Me saunomme tosi harvoin ja olen miettinyt sitä, että lapset eivät välttämättä opi saunomaan (lapset eivät pienempinä tykänneet yhtään, tällä hetkellä kyllä, mutta voi olla, että mieli taas muuttuu). Muualla kuin Suomessa monet aikuiset eivät pidä saunomisesta ollenkaan. Eli tuskin tuokaan perhe lapsiaan on kieltänyt saunomasta, vanhempien esimerkki on vain opettanut lapset olemaan saunomatta niin usein ja kun eivät sauno usein, eivät välttämättä pidä siitä lainkaan.
Mulle tulee saunassa huono olo, ja siksi en sauno ollenkaan. Viimeksi kokeilin n. 2 vuotta sitten. Ei olisi kannattanut. Mun 7-vuotias kuopus on käynyt saunassa muutaman kerran, kaikki isommat lapset lopetti saunomisen viimeistään 10-vuotiaana. Mies käy joskus saunailloissa.
sinua sekopäätä on kieltäny kämästä saunassa
Lauantaisin sit myös yleensä naida napsautetaan paitsi jos emännällä on hilloviikot.
-Tero
Asutaan saunattomassa asunnossa, mutta saunominen ei muutenkaan meitä kovin kiinnosta. Jos sauna olisi, varmaan pari kertaa kuussa voisi saunoa.
mökillä kesäöisin melkein joka yö.
On vielä puulämmitteinen sauna eli täytyy nähdä vaivaa lämmittämisessä ja silti mies sen haluaa lämmittää 3 kertaa viikossa.
Mökillä kesällä lämmitetään sauna joka päivä.
On se aika vaikea saada taloa myytyä jos ei siinä ole saunaa.
Ehdottomasti sauna suomalaiseen taloon. Jos joskus meinaatte myydä, on tosi vaikeaa myydä, jos ei ole saunaa.
Sähkösauna kerrostalossa. Rentouttaa kummasti, kärsimme molemmat kroonisesta niskajumista.. Ihan kohtuulliset ovat olleet sähkölaskut.
Mua ei haittaisi yhtään vaikka meillä ei olisi saunaa. Sauna kyllä lämpiää meillä monta kertaa viikossa, johtuen siitä että meillä isä ja poika tykkäävät saunoa, tyttö on tullut muhun, ei pahemmin saunominen innosta mutta sekin saunoo useimmin kuin minä.
Meillä on ollut oma sauna jo monta vuotta. Jokainen asunto mikä ollaan ostettu niin jokaisessa on ollut sauna.
Kun asuttiin vuokralla saunaa ei ollut, mutta oli saunavuoro.
Nyt, kun meil on taapero niin taas kerran viikossa tai vähintään joka toinen viikko. Taaperon ollessa vauva ikäinen meni vaan niin, että kerran kk:ssa. Saa nähdä miten käy, kun toinen syntyy.
Mulla taas sumenee silmissä ja saattaa lähteä jalat alta jos istun liian kauan. Joskus harvoin (kerran puolessa vuodessa) käyn mutta silloinkin istun alimmalla lauteella sen minuutin. Ei ole mun juttu ei
sulla on ilmeisesti matala verenpaine!minulla sama juttu, tosin rakastan saunomista!sieltä pitää ymmärtää lähteä vilvottelemaan ennen kuin sumenee!ja takaisin saunaan...
mies joka päivä, lapset ehkä 3-4 kertaa viikossa. Meillä hetivalmis-kiuas joka mahdollistaa tiheän saunomisen