Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasik-femto

Vierailija
18.04.2010 |

Onko kenelläkään kokemusta silmien taittovirhe-leikkauksesta, lähinnä femtolasik-leikkauksesta? Huomenna olisi tarkoitus mennä ja jännittää kovasti :/

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taittovirhe oli -10 molemmissa silmissä, nyt nolla. Kaikki meni hyvin, paraneminen oli tosi nopeaa. Siis järjettömän nopeaa. Pari tuntia silmiä kirveli, sen jälkeen kaikki ok, kunhan muisti laitella tippoja. Onnea leikkaukseen!

Vierailija
2/15 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitus sinänsä ei ollut mitenkään miellyttävä, mutta kesti tosi lyhyen aikaa - laserointi vain noin sekunnin/miinusaste, eli mulla 10 sekuntia/silmä. Laite, jolla silmä kiristettiin auki tuntui epämiellyttävältä (=sattui) silmiä ympäröivissä luissa, samoin paineistus tuntui keljulta, mutta varsinainen laserointi ei satu.

Mieletön fiilis, kun saa jättää silmälasit pöydälle eikä leikkaustuolilta noustuaan tarvitse niitä enää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä mitään riskejä?

Vierailija
4/15 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen silmä saatiin nllaan ja toinen jäi jotain -0,75. kaikki meni hyvin enkä kadu leikkausta, mutta toisen silmän taittovirhe tuntuu tulleen pahentuneen.

Keskiviikkona on tarkistus, silloin selviää tarviiko uusintaleikkaukseen

Nimenomaan femtolasik-leikkauksessa olin. Gynekologilla käynti on epämiellyttävämpää, go for it :)

Vierailija
5/15 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty sellanen excimer-laserleikkaus vuosi sitten.Olettaisin, että siis on kyse tosta femtolasik-toimepiteestä, jossa sarveiskalvoläppä tehdäänkin laseria apuna käyttäen.

Toiemnpiteeseen meno jännitti hulluna. Ota ihmeessä esilääke, jota todennäköisesti tarjotaan!Se kummasti relaxoi ja antaa "jees, jees"-fiiliksen!Kaikki tapahtuu älyttömän nopeasti: kipua ei tunnu missään vaiheessa. Kipusilmätippa tuntui kirveltävältä, mutta sen kyllä kestää. Joku on sanonut, että silmien levittimien laitto on se kaikkein epämiellyttävin tilanne, mulle se ei ollut yhtään kurjaa: Lääkärini sanoikin, että useimmat ihmiset, jotka käyttävät piilolaseja, ovat tottuneet siihe, että silmän lähelle "tullaan", jolloin se ei ole kovinkaan iso juttu. Mutta tämän suhteen (ja monen muunkin toki) jokainen meistä on yksilö. Silmät vuosivat heti toimenpiteen jälkeen aika kovasti, mutta pian asettuivat ja pääsin kotiutumaan öbaut 2 tuntia toimenpiteestä: aiemminkin olisin voinut lähteä, mutta ei ollut kiire.

Tahdotko kysyä jotakin jos vielä olet linjoilla?

Vierailija
6/15 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medilaserille ja se maksaa 1650€/silmä ja molemmat leikataan samalla kertaa.

Mulla on oikeassa -8,25 ja vasemmassa -7,25 ja hajataittoa ~-2, oikeassa vähemmän hajataittoa. Sekin arveluttaa saako ne korjattua tuon hajataitteisuudenkin?

Piilolinssejä olen käyttänyt puolet iästäni ja silmien "roplaaminen" on ihan tuttua, mutta jotenkin tuntuu silmien operointi erityisen aralta... mitenkäs sen sanoisi, oikeastaan kaikkea muuta osa-aluetta antaisin mieluummin "sorkkia" kuin silmiä. Näkö kun on tärkein aisti. Mutta olen päätöksen tehnyt ja onnistuessaan tuo leikkaus suo niin paljon parannusta että siksi en emmi... jännittää vaan ihan pirusti!

Kiitos kokemuksista ja mielelläni luen niitä lisää :)

Ap

Vierailija
7/15 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

numero kahdeksalla oli arvot leikkaukseen mennessä?

Vierailija
8/15 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulethan ap kertomaan miten leikkaus meni!

Vierailija
9/15 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tehtiin laser-leikkaus 10 v sitten. Tosin tekniikkana oli PKR eli siinä hiotaan sarveiskalvon pintaan ilman läpän tekoa. Jälkihoito oli vähän pidempää eli näkö parani noin neljässä päivässä ja kortisonitippoja piti käyttää muistaakseni pari kuukautta. Tuolloin olisi ollut taitovirhe silmälääkäriltä leikata molemmat silmät samalla kertaa vaan väliä tuli parisen viikkoa.

Lopputulos oli kuitenkin sama. Pääsin -7 likinäöstä ja lievästä hajataittoisuudesta eroon ja näkö oli ja on edelleen parempi kuin mitä silmälaseilla aikoinaan. Hinta oli yhteensä 4200 MARKKAA ja siihen kuului esitarkastus, molempien silmien leikkaus ja kolme jälkitarkastusta.

Onnea leikkaukseen ap. Itse olen hirmu tyytyväinen, että aikoinaan tuli leikkauksessa käytyä. Helpottaa työntekoa ja harrastamista suunnattomasti. Enkä ole huomannut mitään haittavaikutuksia. Ensimmäiset puoli vuotta silmät olivat sika kuivat ja esim pimeällä oli tympeä ajaa, kun valot häikäisivät, mutta nekin ongelmat ovat häipyneet aikaa sitten.

Vierailija
10/15 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tehtiin laser-leikkaus 10 v sitten. Tosin tekniikkana oli PKR eli siinä hiotaan sarveiskalvon pintaan ilman läpän tekoa. Jälkihoito oli vähän pidempää eli näkö parani noin neljässä päivässä ja kortisonitippoja piti käyttää muistaakseni pari kuukautta. Tuolloin olisi ollut taitovirhe silmälääkäriltä leikata molemmat silmät samalla kertaa vaan väliä tuli parisen viikkoa. Lopputulos oli kuitenkin sama. Pääsin -7 likinäöstä ja lievästä hajataittoisuudesta eroon ja näkö oli ja on edelleen parempi kuin mitä silmälaseilla aikoinaan. Hinta oli yhteensä 4200 MARKKAA ja siihen kuului esitarkastus, molempien silmien leikkaus ja kolme jälkitarkastusta. Onnea leikkaukseen ap. Itse olen hirmu tyytyväinen, että aikoinaan tuli leikkauksessa käytyä. Helpottaa työntekoa ja harrastamista suunnattomasti. Enkä ole huomannut mitään haittavaikutuksia. Ensimmäiset puoli vuotta silmät olivat sika kuivat ja esim pimeällä oli tympeä ajaa, kun valot häikäisivät, mutta nekin ongelmat ovat häipyneet aikaa sitten.

sulle suoritettu leikkaus, PRK maksaisi tuolla paikassa 990€/silmä.

Mulla vain on niin paljon miinusta, että suosittelivat tuota femtoa.

Vierailija
11/15 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö vielä hiukan utuinen, johtuu varmaan silmien vuotamisestakin ja pienestä valonarkuudesta. Kaikki meni hyvin ja näkö on niin hyvä kun vertaa esimerkiksi silmälaseilla nähtyy. Lopullisestihan testataan vasta kk päästä.

Kiitos kaikille eilen vastailleille,

Ap

Vierailija
12/15 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko vielä jossain vaiheessa tarkemmin leikkauksesta, mitä siinä tapahtui jne.

Minulla olisi sama homma suunnitelmissa tod.näk. ensi syksynä. Vielä en mene kun on siitepölyallergia-ajat edessä.

Vierailija
13/15 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari viikkoa sitten kävin. Likinäköä oli noin -9 ja nyt minulla on ihan tarkka näkö. Silmät kuivuvat vielä melko herkästi jos en muista laittaa kostutustippoja, mutta muuten ei valittamista. Vieläkin jaksan ihmetellä miten hyvä vaihtoehto tuo leikkaus oli silmälaseille ja piilareille (tämänhetkinen silmien kuivuminen ei ole mitään verrattuna siihen miten inhottavilta piilarit alkoivat viimeisinä käyttövuosina tuntua).

Vierailija
14/15 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla -10 ja -11 ja käytän ihan liikaa piilareita. Käytännössä siis koko hereilläoloajan 7pv viikossa. Viimeksi optikolla käydessä oli havaittavissa hapenpuutetta (verisuonia) joten oiskohan toi mullekin sopiva leikkaus. Vihaan rillejä, niillä ei näe mitään kun pienentävät noilla miinuksilla niin paljon.

Vierailija
15/15 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ensin esitutkimuksessa ja sitten parin viikon jälkeen leikkauksessa.

Ei tuo piilareiden käyttökään tee silmille hyvää, minulla ne alkoivat olla tosi epämiellyttävät ja noita verisuoniakin oli alkanut tulla. Minut leikannut lääkäri kommentoi että leikkaus olisi silmilleni selvästi parempi vaihtoehto kuin piilolinssien käyttö.

se pari viikkoa sitten leikkauksessa käynyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi