Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada 1,5v syömään enemmän kiinteitä?

Vierailija
17.04.2010 |

Meidän poika on nyt 1v 4kk ja siitä asti kun kiinteät alotettiin niin ne ei ole pojalle maistuneet. Menee muutama lusikallinen, mutta sitten tulee stoppi ja enempää ei saa menemään. Maitoa menee sitäkin enemmän (imetän vielä), erityisesti öisin syö. Tiedän, ettei normaalisti tarvitsis yöllä syöttää, mutta lääkäri oli sitä mieltä, ettei vielä kannata lopettaa yösyöttöjä, koska painon nousu on todella heikkoa.

Poika on todella hoikka, pituutta tulee kyllä hyvin, mutta sitä painoakin pitäis tulla huomattavasti enemmän.

Huonon painon nousun takia ollaan painoseurannassa. En vaan enää tiedä, että miten sais uppoamaan enempi kiinteitä. Nyt parin viikon ajan oon tehnyt soseista melkeinpä velliä, siis todella löysää ja sitä on mennyt aavistus paremmin ja painokin noussut himpun verran paremmin. Muutenkin kiinteiden täytyy olla tosi sileää tai poika yökkää ja välillä oksentaa, jos sattuu ykskin pienen pieni kokkara olemaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lautanen eteen ja anna syödä itse. Kyllä se oppii aikanaan.

Vierailija
2/7 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä lopeta imetystä yhtäkkiä, sen vähentäminen varovasti voi kyllä auttaa asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun antamana menee muutama lusikallinen yhdellä syöttökerralla ja itse syö muutaman lusikallisen.

Niin ja poika on siis 1,5v.

ap

Vierailija
4/7 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun antamana menee muutama lusikallinen yhdellä syöttökerralla ja itse syö muutaman lusikallisen. Niin ja poika on siis 1,5v. ap

väksin saa enempää syömään. Syö minkä syö. Älä syötä vaan anna sormiruokaa jota voi itse syödä.

Vierailija
5/7 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapselle itse syötäväksi?

Mun keskimmäinen lapsi ei koskaan suostunut syömään mitään sosetta. Eli lähes täysimetyksellä 8kk ikään jollain tajusin, että lapsi haluaa syödä itse eikä mitään sosetta vaan sellaista ruokaa jonka sai käsin suuhunsa työnnettyä. Ei edelleenkään syö mitenkään paljon mutta kasvaa ihna normaalisti. (On nyt 5-v)

Vierailija
6/7 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomattavasti kun sai syödä ihan itse ja paremmin jos söin itse, enkä vahtinut lasta. Ruokaa löytyi kyllä jokapuolelta (tukka ihanin paikka) mutta söi myös enemmän.

Toinen vielä parempi oli kun siirryttiin purkeista tavalliseen kotiruokaan. Uppos ihan eri tavalla.

Vierailija
7/7 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika on ollut huono syömään, kunnes nyt on ruokahalu lisääntynyt hurjasti (poika 1,5 vuotta myöskin) Yökkäili ennen myös helposti joten mitkään kökkäreet, puurot, rahkat jne. ei menneet alas.

Mun lapsi ei ole kiinnostunut syömisestä eikä ilmaise nälkää tai kiinnostusta ruokaan jos vaan touhutaan kotona. Me ulkoillaan paljon ja pidän huolen että lapsi juoksee ja peuhaa ulkona. Kun siitä mennään sisälle niin aina menee muutama lusikallinen lämmintä ruokaa ja sillähän jo pärjää!

Mä teen lapsen kaikki ruuat kermaan ja voihin + annan kahdesti päivässä välipalan jolla proteiinia ja rasvaa. Lapseni syö myös itse tehtyä leipää jonkin verran, kun olen tehnyt siitä pullamaisen pehmeää, lisännyt reilusti öljyä taikinaan ja pistänyt taikinaan sen verran sokeria et se maistuu vähän makeammalta. Nyt paino on noussut jo lähes nollakäyrälle, joten alan karsia ruuasta tuota rasvaa ja antaa normaalia kotiruokaa jota me muut syömme.

Mut tosiaan, kermaa, juustoa ja voita vaan ruokaan, niin pienikin määrä ruokaa riittää pitämään ipanan vauhdissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän