SAin työpaikan ja mainitsin jo hakiessa
haastattelussa että tarvitsen erään päivän syksyllä vapaaksi, onko se palkaton vai miten se menee?
Kommentit (8)
Jotkut osaavat neuvotella itselleen jopa ihan täydet palkalliset lomat työsopimukseen jo työn aloittaessaan.
Jotkut osaavat neuvotella itselleen jopa ihan täydet palkalliset lomat työsopimukseen jo työn aloittaessaan.
kuinka nämä jotkut (= ei ketään, jonka tuntisin) asian hoitavat. Ja ylipäänsä miten voi olla mahdollista?? Millaisessa työssä, tuskin kaupankassana?
se ole ihan tavallista, että uuteen työhön mentäessä neuvotellaan palkallista tai edes palkatonta lomaa, jos lomakausi on edessä eikä kertymiä ole?
Kaupan kassoista en kyllä tiedä, mutta meillä toimistoduuneissa ainakin näin. Samoin miehellä media-alalla.
Mutta kaipa sitä voi yrittää neuvotella millä alalla vain.
omat palkankorotukset, jotka yleensä tällä systeemillä saa monin verroin paremmiksi kuin liiton korotukset.
Et taida tuntea yhtään, vai mitä ? Kaikki on neuvoteltavissa ja ihan omasta itsestä riippuu mikä on lopputulos... Itse olen neuvotellut itselleni asiantuntijana hyvän palkan, luontaisedut ja palkalliset lomat ja myöskään koeaika ei kuulunut sopimukseen. Kaikki luonnollisesti kirjattiin työsopimukseen.
Suunnittelijatehtävissä olen ja esimiestasolla nämä palkallinen loma olisi irronnut melkein automaattisesti, nyt jouduin vähän neuvottelemaan.
Vaihtoehtosi ovat:
- palkaton vapaapv
- ylityövapaapv
- kertyneistä vuosilomista, yksi pv ennakkoon
Se miten sen pidät, on työnantajastasi kiinni.