Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On niin arvoton, aliarvostettu olo.

Vierailija
15.04.2010 |

Mietin miksi positiivisen palautteen antaminen on niin vaikeaa? Miksi lähimmäistä ei voi kannustaa ja edes joskus palkita sanallisesti?

Hoidan kolmea lasta kotona, koetan pyörittää yritystä ja hoitaa toki myös kotia ja pitää arkjen rutiinit pyörimässä. En tee sitä uhrautuen vaan olen tämän valinnut. Mutta välillä tuntuu niin pahalta kun ei KOSKAAN kuule kehuja vaikka tekee työtä liki raatamalla.

En ole vaatinut koskaan paljoa ja olen pieneenkin tyytyväinen. Elämä on kunnossa. Mutta miksi minusta tuntuu, ettei tekemääni työtä arvosta kukaan? Edes oma mies?

Mies on muuten hyvä, osallistuu, käy töissä, on hellä ja mukava. Tekee pyydettäessä oman osuutensa ja enemmänkin. Saan myös omaa aikaa ihan miten haluan kunhan pyydän.

Mutta minusta olisi niin tärkeää kuulla edes joskus helevetin rankan päivän jälkeen, että olen onnistunut, että olen hyvä äiti, että työni näkyy jossain. Joinakin päivinä puren hammasta jotta jaksan nuo uhmaikäiset tappelupukarit ja arjen pyörittämisen jälkeen kaipaisin vaan jotain positiivista...

Mutta ei, ei koskaan mitään. Ja nyt keittää niin yli, että tekisi vaan mieli kadota. Ottaa auto tuosta pihasta ja lähteä pois. Itkettää kun teen valtavasti työtä ja parhaani mukaan huolehdin kaikesta jotten miehenkin olisi mukava tulla töistä kotiin. Aina on ruoka valmiina ja niin edelleen.

On sanottu, ettei kiitoksella elä, mutta ainakin sillä hengittäisi kevyemmin. Tunnen olemassaoloni niin arvottomaksi nyt.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi olet itse kehunut jotakuta, esim. miestäsi siitä, että tämä käy töissä ja tuo rahaa? Ei sitä aina itsekään välttämättä muista kehua toisia.

Vierailija
2/2 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siis kehun miestä usein koska tiedän miten kivalta tuntuu kuulla positiivista palautetta. Vähintään viikottain sanon jostain kivasti. Mies tekee meillä remonttia ja sen etenemisestä muistan kehua myös jos en päivittäin niin usein kuitenkin.

Mies aina noteeraa kyllä kehuni ja saattaa sanoa, että ootpa ihana... Mutta ei voi sanoa samaa takaisin. Tunnen itseni niin turhaksi, mitättömäksi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä