Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei mulle tule käytetystä luotosta mitään laskua

Vierailija
15.04.2010 |

Aion ottaa pankkiinkin yhteyttä mutta ajattelin kysyä täältäkin. Missä vaiheessa pankki alkuu laskuttamaan käytettyä luottoa? Siis mulla on pankkikortissa ominaisuus että voi käyttää 500€/kk luottoa ja oon sitä useamman kerran käyttänyt, kun on ollut tiukkaa. Mun mielestä ne ei sitä koskaan mun tililtä ottaneet takaisin, kun sinne on rahaa pantu.

Mitenhän hirveä lasku mulle onkaan sinne jo kertynyt.. Tuleeko sieltä yhtäkkiä joku monen tonnin lasku vai?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivi vierähti sydämeltä. Kaikki on ihan ok. Mulla on joka kk tuo 500€ luottoa käytettävissä ja se näkyy käytettävissä olevassa saldossa. Ne ei laskuta sitä vaan se raha joko on siellä tai ei ole jos olen käyttänyt tilin tyhjäksi. ap

ap

Vierailija
2/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainarahaa, eikä sitä tarvitse ikinä maksaa takaisin..? Minäkin haluan tuollaisen pankin asiakkaaksi!

Kivi vierähti sydämeltä. Kaikki on ihan ok. Mulla on joka kk tuo 500€ luottoa käytettävissä ja se näkyy käytettävissä olevassa saldossa. Ne ei laskuta sitä vaan se raha joko on siellä tai ei ole jos olen käyttänyt tilin tyhjäksi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivi vierähti sydämeltä. Kaikki on ihan ok. Mulla on joka kk tuo 500€ luottoa käytettävissä ja se näkyy käytettävissä olevassa saldossa. Ne ei laskuta sitä vaan se raha joko on siellä tai ei ole jos olen käyttänyt tilin tyhjäksi. ap

Ei kai tuo nyt voi olla totta, ettei koskaan laskuteta ja sulla on aina 500e käytettävissäsi.

Vierailija
4/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa tekaistulla osoitteella, ja tämän henkilön luottotiedot menisivät hänen tietämättään? Onko tällainen mahdollista, kai ulosottotoimintaa koskevat jotkut säännöt?

millä ne yhteystietoja tarkastais? Meille on tullut asunnon edellisen (tai oikeastaan edellistä edellisen) asukkaan ulosottoilmoitukset. Tyypiltä meni luottotiedot siksi kun ei ilmoittanut oikeaa osoitettaan sinne, mistä ne laskut alunperin tuli.

Olisit tehnyt tyypille palveluksen ja vienyt kirjeen postiin ja sanonut siellä että osoite on virheellinen. Olisivat kääntäneet postin ja kaveri olis huomannut että posti on joutunut sen kääntämään. Pieni vaiva sulle, mut iso apu sille tyypille.

Vierailija
5/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuiltakin (Sampopankki). Tuosta luotosta maksetaan vain korko.

Jos mun tilin saldo on esim. 700€, tuosta summasta 500€ on käytettävissä olevaa luottoa. Sanoin vielä virkailijalle että pelkäsin jo että mulle tulee kohta sieltä joku monen tonnin lasku ja hän nauroi että ei tule minkäänlaista laskua.

Se 500 on mulla siellä tavallaan sisällä koko ajan. Jos tili on 0€ ja panen sinne vaikka 600, siitä on 500 sitä pankin luottoa, jonka mahdollisesta käytöstä maksan korkoa.

ap

Vierailija
6/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan tuon 500 sampopankille.

ap

Vierailija
7/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se on luottoa jos sulla jo on se raha siellä?

sivuiltakin (Sampopankki). Tuosta luotosta maksetaan vain korko.

Jos mun tilin saldo on esim. 700€, tuosta summasta 500€ on käytettävissä olevaa luottoa. Sanoin vielä virkailijalle että pelkäsin jo että mulle tulee kohta sieltä joku monen tonnin lasku ja hän nauroi että ei tule minkäänlaista laskua.

Se 500 on mulla siellä tavallaan sisällä koko ajan. Jos tili on 0€ ja panen sinne vaikka 600, siitä on 500 sitä pankin luottoa, jonka mahdollisesta käytöstä maksan korkoa.

ap

Vierailija
8/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa tekaistulla osoitteella, ja tämän henkilön luottotiedot menisivät hänen tietämättään? Onko tällainen mahdollista, kai ulosottotoimintaa koskevat jotkut säännöt?

millä ne yhteystietoja tarkastais? Meille on tullut asunnon edellisen (tai oikeastaan edellistä edellisen) asukkaan ulosottoilmoitukset. Tyypiltä meni luottotiedot siksi kun ei ilmoittanut oikeaa osoitettaan sinne, mistä ne laskut alunperin tuli.

Olisit tehnyt tyypille palveluksen ja vienyt kirjeen postiin ja sanonut siellä että osoite on virheellinen. Olisivat kääntäneet postin ja kaveri olis huomannut että posti on joutunut sen kääntämään. Pieni vaiva sulle, mut iso apu sille tyypille.

Ei todellakaan ole mun vika.

Vierailija
9/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se on luottoa jos sulla jo on se raha siellä?

sivuiltakin (Sampopankki). Tuosta luotosta maksetaan vain korko. Jos mun tilin saldo on esim. 700€, tuosta summasta 500€ on käytettävissä olevaa luottoa. Sanoin vielä virkailijalle että pelkäsin jo että mulle tulee kohta sieltä joku monen tonnin lasku ja hän nauroi että ei tule minkäänlaista laskua. Se 500 on mulla siellä tavallaan sisällä koko ajan. Jos tili on 0€ ja panen sinne vaikka 600, siitä on 500 sitä pankin luottoa, jonka mahdollisesta käytöstä maksan korkoa. ap

Siis se näkyy käytettävissä olevassa saldossa, sen voi joko käyttää tai ei.

Vierailija
10/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä alkuunkaan ymmärtänyt tuota tilin systeemiä. Ei siis ole luotollinen tili? Siis tili, joka voi mennä 500e miinukselle ja miinuksesta maksetaan (päivittäin?) korko? Onko pankki maksanut tilillesi 500e kun se avattiin? Senkö perivät pois jos vaihdat pankkia?

Vierailija
11/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuiltakin (Sampopankki). Tuosta luotosta maksetaan vain korko. Jos mun tilin saldo on esim. 700€, tuosta summasta 500€ on käytettävissä olevaa luottoa. Sanoin vielä virkailijalle että pelkäsin jo että mulle tulee kohta sieltä joku monen tonnin lasku ja hän nauroi että ei tule minkäänlaista laskua. Se 500 on mulla siellä tavallaan sisällä koko ajan. Jos tili on 0€ ja panen sinne vaikka 600, siitä on 500 sitä pankin luottoa, jonka mahdollisesta käytöstä maksan korkoa. ap

Jos laitat omalle tilillesi 600e omaa rahaa, miten siitä voi olla 500e pankin luottoa??

Nyt en joko minä ymmärrä tai ap on ymmärtänyt ihan väärin.

Vierailija
12/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisenä kk sen koko luoton ja seuraavassa kuussa laitan tilille vaikka tonnin, niin siitä tonnista menee 500 tuohon luottoon ja korkoihin. Jos en käytä sitä 500 ja laitan tonnin, käytettävissä näkyy 1500.

ap

Vierailija
13/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra-asunnossa minkä edellisen asukkaan postit tuli edelleen sinne. Ei ollut jättänyt osoitteenmuutosilmoitusta postille, eikä muillekaan. Alussa veivät kiltisti kirjeet ym postiin ja ilmoittivat ettei tämä henkilö asu enää tässä osoitteessa. Kuitenkin posti edelleen toi edellisen asukkaan postit. Ulosotosta erityisesti tuli kirjeitä. Ja joku kuitenkin kysyy että mistä tiesivät että oli ulosotosta se kirje, se lukee kirjeessä, pienellä tosin mutta kuitenkin. Soittivat ulosottoviranomaiselle että voivatko jostakin tarkistaa osoitteen, koska kyseinen henkilö ei asu enää täällä ja niitä kirjeitä tulee ihan jatkuvasti. Vino pino oli heillä kotona.

Vierailija
14/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat käyttää 500 euroa pankin rahaa kuussa, jos haluat ja maksat siitä vain korot..? Jos joskus vaihdat pankkia, joudut maksamaan koko asiakkuuden aikana käyttämäsi viisisataset takaisin..? Eli siellä voi muhia vaikka kymppitonnien potti pankilta lainattua kuukausiluottoa..? Mitä jos et ikinä vaihda pankkia, jääkö pankki nuolemaan näppejään..?

Vierailija
15/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ihmeessä sun pitää maksaa pankille jos vaihdat pankkia?

Vierailija
16/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en osaa selittää tätä teille järkevästi!:D

Tilin saldo voi olla esim. 100€, mutta käytettävissä näkyy 600€, josta 500€ on luottoa. Jos käytän tilin nollille eli koko 600€, olen käyttänyt 500€ luottoa, jonka maksan takaisin korkoineen taas kun laitan sen verran tilille rahaa. Ugh:)

ap

Vierailija
17/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisenä kk sen koko luoton ja seuraavassa kuussa laitan tilille vaikka tonnin, niin siitä tonnista menee 500 tuohon luottoon ja korkoihin. Jos en käytä sitä 500 ja laitan tonnin, käytettävissä näkyy 1500.

ap

tässä kuussa sen luoton, etkä ensi etkä seuraavassa kuussa (tai ikinä) laita sinne rahaa, jossain vaiheessa pankki jotenkin perii sen sulta, olet kuitenkin sen velkaa. Ei ne ala odottamaan että jospa se ap vuonna 2037 laittais sinne sen 500e....

Aika kätevä kikka pankilta, moniko ihminen tuota on tajunnut?! Moni varmasti käyttää sen luoton kun ajattelee sen olevan omaa rahaa, sit ikävästi kapsahtaa nilkkaan jos ei laitakaan tilille rahaa...

Vierailija
18/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vakituinen (ja mielestäni turvallinen) työpaikka ja pystyn todnäk tulevaisuudessakin panemaan tilille rahaa. Jos en joku päivä pystykään, niin sit revin jostain 500€.

ap

Vierailija
19/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tulla ongelmia. Mutta mitä vaikkapa tapauksessa (tuttavalla) että ex-mies tekee laskua kiusallaan entisen vaimon nimiin, vanhoilla yhteystiedoilla ja kenties nimelläkin? Onnistuisiko tuo ilman että mitään tietoa tulee henkilölle itselleen asti? Kai ulosottoon tarvitaan kuitenkin henkilötunnuskin?

Meidän tutut asui

vuokra-asunnossa minkä edellisen asukkaan postit tuli edelleen sinne. Ei ollut jättänyt osoitteenmuutosilmoitusta postille, eikä muillekaan. Alussa veivät kiltisti kirjeet ym postiin ja ilmoittivat ettei tämä henkilö asu enää tässä osoitteessa. Kuitenkin posti edelleen toi edellisen asukkaan postit. Ulosotosta erityisesti tuli kirjeitä. Ja joku kuitenkin kysyy että mistä tiesivät että oli ulosotosta se kirje, se lukee kirjeessä, pienellä tosin mutta kuitenkin. Soittivat ulosottoviranomaiselle että voivatko jostakin tarkistaa osoitteen, koska kyseinen henkilö ei asu enää täällä ja niitä kirjeitä tulee ihan jatkuvasti. Vino pino oli heillä kotona.

Vierailija
20/38 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en osaa selittää tätä teille järkevästi!:D Tilin saldo voi olla esim. 100€, mutta käytettävissä näkyy 600€, josta 500€ on luottoa. Jos käytän tilin nollille eli koko 600€, olen käyttänyt 500€ luottoa, jonka maksan takaisin korkoineen taas kun laitan sen verran tilille rahaa. Ugh:) ap

No nyt rupee jo vähän avaututmaan mulle =)

Entäs jos et koskaan laita tilille rahaa, onko sulla pankin 500e joka kuukausi käytettävissä, ilman että veloittavat koskaan?