Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11kk vauvalla kummallinen hengitys - lääkäriinkö? ov

Vierailija
14.04.2010 |

11 kk tyttö on eilisestä illasta asti hengittänyt vähän vaivalloisesti. Hengitys on tosi nopeaa ja tuntuu että tyttö joutuu tekemään jotenkin paljon töitä hengityksensä eteen. Hengitystiheys on n.50-60/min.

Tytölle on aikaisemmin flunssan aikana määrätty astmalääkkeitä, ja olen antanut sitä "avaavaa" lääkettä, mutta siitä ei ole ollut apua. Tyttö on muuten hyvinvoivan oloinen, ja pirteä, tosin oli tänään paljon väsyneempi kuin normaalisti, johtui varmaan osaksi siitä että heräili viime yönä monta kertaa. Koko yön hengitys oli samanlaista, jopa 60 krt/minuutissa nukkuessakin.

Miehen täti on sairaanhoitaja ja asuu tässä lähellä, hän kävi aamulla ennen töihin menoa katsomassa tyttöä ja totesi ettei ole hätää, tytöllä kun on vähän nuhaa ja yskää niin totesi hengityksen liittyvän varmaan tähän flunssaan. Itse olen nyt päivän mittaan alkanut epäillä että pitäisikö kuitenkin viedä tyttö lääkäriin?

Hengitys on tosiaan tiheää ja hengenvedot lyhyitä, ja lisäksi tyttö tuntuu jotenkin "ponnistavan" varsinkin uloshengitystä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tihentää hengitystä, mutta jos ei kuumetta niin voi olla hengenahdistusta. Kävisin lääkärissä.

Vierailija
2/11 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi joutuu tekemään töitä uloshengityksen suhteen ja aikaisemmin jo hengitysteitä avaavaa lääkettä käytetty... olisin jo matkalla tarkistuttamaan tilanteen. Hengitysvaikeudet voivat pahentua nopeastikin, joten jos sairaanhoitaja on aamulla katsonut, tilanne voi nyt olla ihan eri.

Meillä oli obstruktiivinen bronkiitti, ja lapsi oli noin 1,5 vuotiaana sairaalahoidossa pari päivää. Itse en ymmärtänyt oireiden vakavuutta ennen kuin lastenlääkäri ilmoitti että nyt te lähdette tästä sairaalaan.

Saat itsellesi rauhan kun käytte lääkärissä!

Toivottavasti olo paranee pian, mulle lääkäri sanoi ettei lasten kanssa ole turhia lääkärikäyntejä, vaan aina pitää tarkistaa kun vanhemmalla on hätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on apulihakset? Miten niillä hengittämisen tunnistaa?

Nolottaa oikeasti mennä lääkäriin kun ollaan juostu viime kuukausina siellä tytön kanssa koko ajan, sillä oli loppuvuodesta 2 korvatulehdusta ja nyt aina kun on ollu levoton yö niin olen mennyt näyttämään tyttöä josko olisi taas korvatulehdus, eikä ole kertaakaan ollut... Pitävät varmaan minua ihan hysteerisenä siellä yksityisellä lääkäriasemalla!

ap

Vierailija
4/11 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pienen lapsen hengitystiheys ylittää levossa 40 krt/min on syytä tarkistuttaa tilanne.

Vierailija
5/11 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kylkiluut näkyvät sisäänhengittäessä.

Meillä kuopuksella astma ja sairasti ihan koko ajan ennen diagnoosia.

Vierailija
6/11 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnistaa joskus myös siitä että maha "aaltoilee" tai kyljet menevät lommolle. Etvie lasta turhaan lääkäriin jos hengitys on noin tiheä. Parempi katsoa kuin katua.

Vierailija
7/11 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hengitys tuntuu vatsan pyörisymisenä.

Menisin lääkäriin. Me oltiin aikoinaan pojan kanssa Jorvissa monen nuhan kanssa, vaikkei edes ollut kuumetta.

Vierailija
8/11 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppinut tunnistamaan apulihaksilla hengittämistä, vaikka lääkäri osoitteli minulle sen merkkejä vauvani ylävatsan ja kylkien reunoilta. Älä siis luota siihen, että näkisit sitä itse, vaan vie lapsi katsottavaksi.

Vierailija
9/11 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kanssa veisin lääkäriin?

Miten ketään äitiä voi nolottaa se, että on huolissaan lapsensa terveydestä? Eikö se nyt ole ihan perusäidinvaistoa. Ja eikö se lääkärinkin kannalta ole hyvä asia, että lapsi on terve eikä sairas.

Vierailija
10/11 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa hysteerikon leiman otsaansa mäntiltä lääkäriltä ja tympiintyneeltä hoitajalta, jotka sitten kyykyttää parhaan kykynsä mukaan.

Mekin ravattiin varmaan vuosi ennen kuin löytyi pätevä lääkäri, joka otti todesta.

t. astmaatikon äiti

Vierailija
11/11 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50krt/min hengitystiheys levossa on todella aihe lähteä lääkäriin ja kovaa!!toivottavasti olette jo menossa!!

t:sairaanhoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan