Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti ja isi on tyhmiä!

Vierailija
13.04.2010 |

Tyhmä, äiti sä oot tyhmä, tyhmä äiti... En leiki ainakaan sun kanssa.

Tällaiset huudot raikuu meillä joka päivä , kun asiat eivät suju 3 vuotiaan uhmiksen haluamalla tavalla. Tiedän, että olisi alkuun pitänyt puuttua tiukemmin asiaan, mutta ajateltiin, että unohtuisi paremmin mikäli ei siihen niin kiinnitettäisi huomiota. Nyt on todella hankalaa muuttaa käytöstä, kun sitä on jo pidempään jatkunut.

Vinkkejä. Olen monesti yrittänyt selittää että ei ole mukavaa käytöstä ja äitille tulee paha mieli, mutta ei mitään vaikutusta.

Tää nyt ei todella ole ainoita ongelmia voimakastahtoisen poikamme kanssa, mutta alkanut tosissaan ärsyttämään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja empatiaan on turha vedota, ei ton ikäset tollasista mitään vielä käsitä. Aikuiset ei leiki lasten kanssa. Lapset leikkii keskenään. Aikuisten kanssa tehdään aikuisten hommia, piirretään ja luetaan sen lisäksi, ja käydään ulkoilemassa. Sulla on vanhemmuus hukassa, lueppa A. Wahlgrenin lapsikirjasta luku 3 vuotta.

Vierailija
2/5 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus voi olla hukassa, mutta en kyllä ymmärtänyt sun vastausta..

Kyllä mulla on tavoitteena kasvattaa lapsen empatiakykyä juuri kertomalla ja keskustelemalla että miksi ei tunnu kivalta tietyt asiat.

Toi en leiki sun kanssa on tullut päiväkodista ja vanhempiin käytettäessä kuulostaa lähinnä hassulta. Lähinnä toi jatkuva tyhmäksi huutelu on väärin. Ollaan yritetty keskustella, kokeiltu jäähyä ja välillä laitettu leluja jäähylle, mutta auttaa vain hetkellisesti.

Ja kyllä meillä myös leikitään lasten kanssa esim. pikkueläimillä tai autoilla. Sen lisäksi tehdään noita sinun mainitsemia "aikuisten" hommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli esikoisella hirveä eskariuhma viisivuotiaana ja nyt uhmailee taas, kun täyttää kohta kahdeksan.

Enemmän on sääntö kuin poikkeus tuollainen.

Vierailija
4/5 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän siltä kannalta, että OLEN lapsen mielestä sillä hetkellä tosi tyhmä ja ikävä. En siis ajattele haukkuina, vaan tunteen ilmaisuna ja ylensä vastaan sanomalla, että mutta sinäpä olet tosi ihana...

Muuten uhma on aikuisen hermoja raastavaa ja sitä on vain siedettävä ja puututtava vain, jos lapsi on väkivaltainen tai muuten ylittää rajat. En lähde lohduttelemaankaan, tarjoan yleensä jonkuin vaihtoehdon, mutta jos lapsi ei tartu niihin, jatkan omia hommiani ja olen paikalla.

Vierailija
5/5 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut hei, Sano ensinnäkin ihan suoraan sille lapselle, että ketään ei saa haukkua tyhmäksi. TÄmä on palvelus, jonka teet lapselle ja josta empatiakyvyn opettaminen pitää aloittaa. KIELLÄ haukkumasta enää. kyllä lapsia saa kieltää. Perustella voi sitten myöhemmin, kun kielto on selvä. 3v ei vielä osaa vetää itse sellaista johtopäätökstä, että tajuaisi itse kieltää itseään pelkistä kiellon perusteista.

Toinen asia on se, että lapsen kuuluukin ilmaista närkästyksensä ja paha mielensä. Sen sijaan sitä ei kuulu ilmaista toisia haukkumalla. Opeta hänet sanomaan, että "MUA HARMITTAA".

Kolmas asia on, että sitä lasta nyt tulee jatkossakin harmittamaan yksi ja toinen asia mitä sinä käsket tai kiellät tai muuten ei mene niin kuin hän haluaisi. Hän tulee sanomaan sinua tyhmäksi kaikesta huolimatta. Ja sun pitää vaan kestää se, koska niin kuuluukin olla: sun kuuluu kieltää ja lapsen kuuluu kapinoida. Sillä lailla se kersa joskus kasvaa ihmiseksi, joka osaa itse pitää huolta itsestään.