Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipurien/kondiittorien työllistyminen? Onko alalla työttömyyttä?

Vierailija
13.04.2010 |

Paljon on keskim. palkka alalla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän alan valinneille ole aika selvä juttu, että yötunteina tehdään aamuksi tuoreet leivät ym. ;) Yötunneista (12-06) saa tuplapalkan, sunnuntaina triplapalkka jne. Ehkä tilipussi jää pieneksi, jos tekee 8-16 vuoroa, en tiedä. Minä en ainakaan valita- pelkällä osapäiväduunilla elelee jo varsin mukavasti!

Vierailija
2/11 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leipuri-kondiittori, en ole saanut työpaikkaa. Leipureitä on paljon, työpaikkoja on vähän. Sen takia oli pakko saada toista ammattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin leipurin eräässä helsinkiläisessä kahvilassa ennekuin jäin äitiyslomalle, verojen jälkee kätee jäi n. 2000e ihan hyvin. Mä itse pidin kovasti työstä kun sai tehdä käsillä ja nähdä oman käden jäljen. Nuo yölisät on ihan naurettavat, vajaa euro tunnilta.

Vierailija
4/11 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2011 klo 22:40"]Eiköhän alan valinneille ole aika selvä juttu, että yötunteina tehdään aamuksi tuoreet leivät ym. ;) Yötunneista (12-06) saa tuplapalkan, sunnuntaina triplapalkka jne. Ehkä tilipussi jää pieneksi, jos tekee 8-16 vuoroa, en tiedä. Minä en ainakaan valita- pelkällä osapäiväduunilla elelee jo varsin mukavasti!

[/quote]

ei varmasti ole tuplapalkka vaa yölisä n1 e

Vierailija
6/11 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/11 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helpompi päästä, mutta kokemuksen syvällä rinta-äänellä sanon että on aika raskasta työtä fyysisesti.

Tietenkin eriasia jos menet tehtaaseen seisomaan koneen viereen ja vahtimaan että kone tekee hommat.

Konditoriatyöhön on vaikeampi päästä.

Itselläni oli palkka n 1 1/2 vuoden työkokemuksella n 1600e (palkkaryhmä3)palkkaryhmiä vissiin 6. eli ei niillä pääse rikastumaan. Kondistyöstä saa hiukan enemmän.

Itse olin leivintuvassa.

En tiiä palaanko koskaan enää leipomotyöhön takas.

T:leipuri-kondiittori

Vierailija
8/11 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä voi sanoa, että palkkapussi paljon painais.. tosin kaikenmaailman lisillä tuohta tulee kaiketi enemmän..?!!

Vierailija
9/11 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen kuulin, kuinka muuan nuori ja lahjakkaana pidetty kondiittori sai potkut koeajalla parin kuukauden jälkeen, koska hänestä ei ollut tekemään kakkuja "tosissaan". Eli leipomossa jokapäiväinen konditoriatyö ei ole mitään loputonta pikkusiperrystä, jossa on varaa näpertää yhtä kakkua varten koristeita pari tuntia. Kakkuja/leivoksia tehdää kovalla rutiinilla ja hirmuista vauhtia. Harvassa (löytyyköhän Suomesta yhtäkään) ovat ne, joilla on varaa sipertää loputtomiin.

Vierailija
10/11 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on keskim. palkka alalla?

Vierailija
11/11 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leipuri-kondiittori. Tältä pieneltä paikkakunnalta on loppunut viime vuosina 4 leipomoa. Työllisyystilanne taitaa olla aika huono koko maassa, mutta onhan leipomoita silti paljon ja aina joku pääsee töihin. Olen lisäksi suurtalouskokki ja olenkin niissä hommissa. En halua vaihtaa paikkakuntaa saatika sitten perustaa omaa leipomoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän