Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4kg tippunut 3,5kk aikana ilman laihduttamista

Vierailija
13.04.2010 |

Onkohan normaalia? Olen kärsinyt närästyksestä eikä ole tehnyt mieli niin syödä paljon ja työruokalassa vaihdoin joulun jälkeen lautasmalliin jossa on vähän yli puolet raasteita ja salaatteja, mutta tuntuu silti aika hurjalta. Olen ollut lääkärillä tuosta närästyksestä ja sanoin että paino on tippunut, mutta ei pitänyt huolestuttavana tuota... Nyt kuitenkin on kilo taas lähtenyt ihan ykskaks.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni täysin normaalia varsinkin jos vielä olet muuttanut ruokailutottumuksiasi. Eihän tuossa ole kuin n. kilo kuukaudessa lähtenyt. Itse laihduttamalla laihduin painonvartioiden avustuksella vuoden vaihteesta kolmessa kuukaudessa reilu 11kg eli n. kilo viikossa.

Mutta tietenkin jos olet jo enestään alipainoinen niin voihan tuota sitten alkaa tarkkailemaan.

Vierailija
2/8 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan on "laihduttanut" niin kauan ilman että mitään tapahtuu, niin sitten tällaiset muutokset ihan ilman suuria kitukuureja on niin hämmentäviä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihtunut vuodessa yli 15kg ilman laihduttamista. Tiedän kyllä syyn mutta en ole ajatellut asiaa. Ennen söin 2 kertaa päivässä ja nyt 3-4.

Vierailija
4/8 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä nyt halua pelotella, mutta hänellä oli syöpä kun laihtumisesta huomattuaan alkoi olla muitakin oireita. Mies oli 31v.

Äitini myös ihmetteli kun housut vyötäröltä valuivat, oli kyllä selkävaivojakin, joista lääkärit eivät saaneet selvää, antoivat tukikorsetin. Laihtumisen syy oli haimasyöpä.

Sinulla ap ei varmaan kyse ole syövästä, mutta aina kun joku puhuu että laihtuu vaikka ei laihduta, en voi olla muistamatta edellisiä.

Syy on kuitenkin löydettävä, jos Sinusta tuntuu oudolta...tännekin siitä kerrot.

Kun yksi läääkäri ei "tiedä" on olemassa toinen lääkäri ja kolmaskin.

Vierailija
5/8 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihtunut sen 3 ylimääräistä kiloa, mitä raskaudesta oli vuoden jälkeen synnytyksestä jäljellä juuri tuolla tavalla "laihduttamatta".

Uskon, että sinulla yksinkertaisesti syy tuossa lautasmallissa. Varsinkin jos ei muita oireita ole (olo tuntuu terveeltä jne.)

Vierailija
6/8 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kiloa noinkin pitkässä ajassa on tosi vähän. Tuskin kukaan lääkäri ainakaan julkisella puolella alkaa sinua enempiä tutkimaan. Närästykseen voit kokeilla apteekista ilman reseptiä saatavia lääkkeitä tai sitten pyydät/saat lääkäriltä reseptin kunnon närästyslääkkeistä. Jos painonlasku jatkuu niin sitten suosittelisin hakeutumaan uudelleen lääkäriin. Itselläni paino tippui 1-2 kg viikossa kun kärsi kovista vatsakivuista ja silloinkin oli TODELLA vaikea päästä tk-lääkäriltä jatkotutkimuksiin ... odottelin kolme kuukautta pääsyä vatsan ultraan ja tietokonekuvaukseen. Veriarvot tarkastettiin kyllä heti ja kun ne oli kunnossa niin lääkärit vahvalla äänenpainolla julistivat, että syöpää minulla ei ole ja epäilivät minun olevan vain masentunut. Että varaudu siihne, että tk-puolella avun saanti voi olla nihkeää. Vatsavaivat on hirveän yleisiä :-(

Vierailija
7/8 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaiset pienet muutokset tuovat painon laskua pitkällä ajalla

Se närästys kannattaa kyllä selvittää, jos se vaivaa pitkään. JAtkuessaan se voi tehdän hankalampiakin vaurioita, jos happoja on siellä, minne ne eivät kuulu (ruokatorvi)

Vierailija
8/8 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhteensä painoa minulta lähti noin 12 kg muutamassa kuukaudessa (tahti oli 1/2-2 kg viikossa riippuen kuinka pahaa närästys ja kivut olivat)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi