Anopin mukaan lasta jota ei kasteta ja hänelle pidetään vain
nimenantojuhlat on tarkoituksena antaa lapsi saatanan valtaan eikä hän pääse taivaaseen.Minusta se on väärin lasta kohtaan
Kommentit (16)
Koita vaan puhua asiallisesti anoppisi kanssa asiasta. Itse juuri mietin, että mitenköhän kova kolaus tulee tietyille sukulaisilleni, kun tätä toista lasta emme kastakaan. Esikoisen ristiäisen jälkeen olen eronnut kirkosta (ja erottanut siitä myös kastetun lapseni) koska tajusin, että olen tapakristitty ja mulla ei ole mitään todellista syytä kuulua kirkkoon.
Ja kukaan ei siis tästä vielä tiedä, joten se taitaa tulla suurena yllätyksenä, ettei toista lastamme kastetakaan. Olen nyt miettinyt aika paljon, millaisen vastaanoton asia saa.
Mutta, itse uskon, mutta en usko raamattuun enkä siihen, mitä kirkko kertoo. En siis halua kuulua enää kirkkoon ja uskoa voi ilman kirkkoakin.
Koita kerota anopillesi, että lapsi saa toki tulevaisuudessa kirkkoon liittyä, jos niin itse haluaa. Te jätätte sen asian lapsen itsensä valittavaksi.
Jokaisella on omia käsityksiä, eikä niille mitään mahda. Toivottavasti osaa pitää suunsa kiinni kastamattomien lasten lähellä. Aikuisena kuulisin mielelläni lisää anoppisia ajatuksia, sillä hänen mielipiteensä on varsin mielenkiintoinen.
Kaste – Kristittynä olemisen perusta
Kasteessa ihmisestä tulee sekä kotiseurakuntansa että maailmanlaajuisen kirkon jäsen. Kasteen perustana on Jeesuksen antama kaste- ja lähetyskäsky. (Matt. 28:18–20)
Kaste on Kristuksen asettama sakramentti ja kristittynä olemisen perusta. Luterilaisessa kirkossa, kuten kaikissa vanhoissa kirkkokunnissa, kastetaan kaikenikäisiä lapsista aikuisiin. Aikuiskasteen saa aikuinen, joka haluaa liittyä kirkon jäseneksi ja jota ei ole kastettu.
Kasteeseen perustuvat muut kirkolliset toimitukset. Kaste on liitto Jumalan ja ihmisen välillä. Kaste on ilon juhla, jossa kiitetään elämän antajaa
ette usko, kun ette kasta lasta. Miksi sitten tuohdut tiedosta, ettei lapsesi pääse taivaaseen. Eihän sinun käsityksesi mukaan taivasta edes varmaan ole olemassa, jos siihen uskoisit kastaisit lapsesi.
ette usko, kun ette kasta lasta. Miksi sitten tuohdut tiedosta, ettei lapsesi pääse taivaaseen. Eihän sinun käsityksesi mukaan taivasta edes varmaan ole olemassa, jos siihen uskoisit kastaisit lapsesi.
Pst. Taivaaseen pääsee vain sen yhden tietyn lahkon jäsenet (mikä se nyt olikaan). Eli sano anopillesi, että helvetissä nähdään.
on pakkoneuroottinen kontrollifriikki, jota pitää totella pilkulleen, että hän on kaverisi? Että se jumala on sellainen jumala, joka lähettää pienen lapsen helvettiin, koska häntä ei ole kastettu? Että tämän elämän perimmäinen tarkoitus ei ole esim. suvaitsevaisuus ja laupeudenteot, vaan sääntöjen noudattaminen tai rangaistus seuraa? Kristinusko on kuin lastensynttärit, josta jätetään mielivaltaisesti ulos kaikki rillipäät, läskit, tyhmännimiset ja hassusti puhuvat. Jota hallitsee neurootikkojen hermostunut ryhmä, joka kuvittelee olevansa muiden yläpuolella ja muita parempi. Ja joka kuvittelee, että heillä on valta tuomita ketään.
Minä voin uskoa jumalaan, mutta siihen on syy, miksi en kuulu tuohon teidän kerhoonne.
minusta taas on irvokasta,ett lapsi kastetaa ja vanhemmat on semmosia kiroilijoita ym...
kun sillä ei ollut ristiäisiä, eikä pidetty edes nimiäisiä?
meillä anoppi kuviteli että jos lasta ei kasteta se jää "yhteiskunnan ulkopuolelle" ei saa lapsilisiä, ei pääse äänestämään ...
En kuulu kirkkoon, joten lapsiamme ei ole kastettu, ei edes mitään nimiäisiä pidetty, kirjoittiin vain paperiin nimi ja laitettiin maistraattiin. Lapsemme eivät minun uskomukseni mukaan kuolleessaan päädy muuta kuin tuhkatuiksi ja niin lohduttava kuin ajatus olisikin, että, jos he nyt pieninä jostain syystä menehtyisitvätkin, he pääsisivät johonkin paratiisiin, niin minun uskomukseni mukaan sellaista ei ole. Anna anoppisi ajatella niin kuin lystää. Myös omalle äidilleni oli kova paikka, kun lapsiamme ei kastettu. Ei niinkään omasta puolesta, vaan pelkäsi, että mitä vanhemmat, uskovaiset sukulaiset sanovat. Sanoin, että pakkoko se yli 90-v ihmisille sanoa mitään muuta kuin, että lasten nimet ovat se ja se, jos sattuvat kysymään.
Kaste – Kristittynä olemisen perusta Kasteessa ihmisestä tulee sekä kotiseurakuntansa että maailmanlaajuisen kirkon jäsen. Kasteen perustana on Jeesuksen antama kaste- ja lähetyskäsky. (Matt. 28:18–20) Kaste on Kristuksen asettama sakramentti ja kristittynä olemisen perusta. Luterilaisessa kirkossa, kuten kaikissa vanhoissa kirkkokunnissa, kastetaan kaikenikäisiä lapsista aikuisiin. Aikuiskasteen saa aikuinen, joka haluaa liittyä kirkon jäseneksi ja jota ei ole kastettu. Kasteeseen perustuvat muut kirkolliset toimitukset. Kaste on liitto Jumalan ja ihmisen välillä. Kaste on ilon juhla, jossa kiitetään elämän antajaa
KIRKKO, organisaationa ja monikansallisena yrityksenä päätti että lapset pitää kastaa, että he maksaisivat kirkollisveroa heti syntymästään. Lapsikaste on moraalisesti väärin, koska LAPSELTA ei kysytä siinä että haluaako hän kuulua tähän yhteisöön. Kasteessahan kysytään vanhemmilta että haluatteko te että lapsi kastetaan kirkon jäseneksi..
Raamatussakin Johannes Kastaja kastoi aikuisia, ei taaskaan lapsia.
vai se että lapsia ei kasteta?
Ihan vain selvitän tätä aloitusta..
anoppisi on idiootti, mitäpä siitä sen enempää..