Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukun 9-13 tuntia yössä, olenko outo?

Vierailija
11.04.2010 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nukun itsekin saman verran :)

Vierailija
2/11 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans samanlainen! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kerro ihmeessä, miten ehdit nukkua noin paljon? Itse nukun yleensä 6-8tuntia yössä.

Vierailija
4/11 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken karppaus toi avun tohonkin vaivaan ja esim viime yönä meni neljällä tunnilla.

Vierailija
5/11 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisillä on erilaiset unitarpeet. Mulla vain on sama kuin monella muullakin vastaajalla: en saisi mistään revittyä aikaa tuollaisiin yöuniin, hyvä kun kerran viikossa saa nukkua kunnolla.

Vierailija
6/11 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta selkeästi sulla ei ole (pieniä) lapsia etkä käy töissä... Mulla ei nimittäin ole aikaa tuohon vaikka tahtoa kyllä löytyisi. Mitä siis teet päivät pitkät paitsi nukut?

Vierailija
7/11 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-7. Olen aina tarvinnut paljon unta.

Vierailija
8/11 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nimittäin jos sinulla on lapsia tai olet raskaana

Vierailija
9/11 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken karppaus toi avun tohonkin vaivaan ja esim viime yönä meni neljällä tunnilla.

Ihan unitutkijoiden mukaan ihmisen henkiset resurssit pienenevät merkittävästi, jos yöunet ovat jatkuvasti alle 6 tuntia. Mm. ongelmanratkaisukyky heikkenee, keskittyminen kärsii ja luovuudesta ei voi paljon puhua. Niinpä neljän tunnin yöunilla kehuskelemisen voi sivuuttaa huvittuneella olankohautuksella.

Tosin kutistaahan karppaus aivoja muutenkin.

Vierailija
10/11 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yritän 8-9 tuntia saada nukuttua, vähempi ei tunnu riittävän. Yhdeksän aikaan menen nukkumaan.

Olen aina ollut huono nukkuja. Päivisin en saa unta, vaikka miten olisin miten väsynyt ja öisinkin heräilen monta kertaa yössä. Nukahdan kuitenkin yöllä helposti.

Vierailija
11/11 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyn töissä syntyy univajaetta koko ajan ja kun olen jäänyt työttömäksi (monta kertaa) olen aina ensimmäisen kuukauden lähinnä nukkunut. Vienyt lapset kouluun ja eskariin ja painunut takaisin pehkuihin.

Jos yöllä en ehdi tarpeeksi nukkua, vaikka menen lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan eli n. klo 21 pystyn kyllä nukkumaan huoletta päiväunetkin vaikka metelissäkin.

Opiskeluaikana pärjäsin vähillä unilla ja lapset ovat valvottaneet melkein hengiltä ja kesti n. 5 vuotta päästä katkonaisista yöunista, mutta sitten uni onkin maistunut ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä