HELP ! Mistä keittiökaupasta kuvat mukaan ?
Keittiöremontti, arvo tuhansia euroja, siis tekeillä. Mutta yllättäen keittiöliikkeet kyllä tekee pohjakuvat, muttei anna niitä mukaan "ennen tilauksen jättämistä"
En mä sitten enää tarvitse pohjakuvia kun olen tilannut !
Haluan katsoa niitä rauhassa kotona ja miettiä vaihtoehtoja ja kilpailuttaa tarjoukset oikeasti-
Juoksutetaan kahta henkeä liikkeessä kalenterivarauksin, ei kyllä käy mulle !
Mistä liikkeestä on 2010 pohjakuvat saanut. Otan yhteyttä heti sellaiseen ?
Kommentit (14)
ennen sai muutamasta. Lopettivat kun porukka juoksi hakemassa muita tarjouksia sen yhden kuvan kanssa.
Helpointa on, että piirrätte itse keittiön pohjapiirroksen mittoineen ja keittiöfirmassa näette sen profiilikuvan. Mittojen ja _muistin_ mukaan on helppo pyytää muualta vastaava tarjous. Näin minä tein eikä ollut todellakaan ylivoimaista.
Tuhansien eurojen keittiöremontti on aika pieni remontti, kymppitonni alkaa olla aika normaali pienehkön keittiön hinta.
Kilpailuttaminen on ihan normaali käytäntö.
Kaksikymppiä on muuten sen remontin koko budjetti koneineen.
-ap-
pyydän vaan sen keittiön ekaksi, koska en jaksa roikkua minkään söhlön kanssa keskellä työpäivää tyhjän panttina tuntikausia.
Tarjouslaskenta on ihan normaalia työtä alalla kuin alalla.
Se joka tekee kuvat on vahvoilla. Joillekin ilmoitinkin jo että jos ei ole halua tehdä kauppaa, menen muualle
ehdottomasti parhaat kuvat tään mennessä-erittäin tärkeää ainakin mulle,kun yritän kotona tulevaa keittiötä hahmottaa. Keittiöjätti antoi pohjakuvan ja en parin päivän päästä edes muistanut,minkälainen oli keittiösuunnitelma eli sinne me ei palata..Keittiömaailmasta sai myös kuvan,mutta ei niin laajasti,kuin Kvikistä.
Gaala keittiöiden edustaja tuli kotiin tekemään laskelmat ja kuvat koneella ja jätti ne sitten katseltavaksi..
niin ilmoitin, että harmi, kaupanteko jää nyt sitten tähän. Kiitos vaivoistanne ja toivotaan parempaa onnea ensi kerralla.
Kehtasi vielä soitella perään.
K-Raudasta sain Petra-keittiöiden kuvat mukaan ja sieltä se keittiö sitten ostettiin lopulta.
en ole alalla, olen vain viimeisen kuukauden aikana suunnitellut oman talon keittiötä. Meillä budjetti on vain 12-15000, tosin siihen ei kuulu koneita.
Tottakai keittiötarjoukset kilpailutetaan, ei kai kukaan niin hullu ole ettei kilpailuttaisi?
Itse en kokenut lainkaan ongelmaksi sitä, että kävelin pohjapiirroksen kanssa keittiöfirmaan, katsoin tarjonna läp (materiaalit, kivet, kaappien sisällöt ym) ja istuin myyjän kanssa alas ja hän piirsi suunnitelman (muutama firma tuli kotiin tekemään suunnitelman). En kokenut todellakaan tarpeelliseksi edes saada kuvia mukaan, sen verran pystyn visualisoimaan.
Joten kyllä haluan vastinetta rahalle myös palvelun muodossa. joka ei viitsi kuvia antaa/tehdä (puolen tunnin homma koska olen speksannut valmiiksi asian) , saa hankkia asiakkaansa jostain muualta
Mä en ala siellä kaupassa istuskella on parempaakin tekemistä
mutta suurin osa firmoista on luopunut siitä, koska ihmiset alkoivat hyödyntää palvelua: hakivat suunnitelmat ja kuvat ja sen jälkeen kuvien kanssa keittiön muualta.
Eli ymmärrän kyllä täysin firmojen nykyisen politiikan asian suhteen.
Ei keittiösuunnitelmien pitäisi olla mitään salatiedettä. Meillä sen verran mittava remontti että on kyllä tosi turhauttavaa kotona sitten vaan muistella kuinkas se suunnitelma nyt sitten menikään. Meidän tapauksessa kyllä halutaan tietää joka ikinen yksityiskohta viimeistä ruuvia myöten ennen kuin isketrään nimiä alle mihinkään, sen jälkeenhän ne kulut vaan alkaa nousta kun yksityiskohtia aletaan hiomaan ja kauppias/toimittaja mukavasti niskan päällä, koska nimet on jo paperissa!
Mun kaveri on keittiökauppias ja sanoi että on todella kiva tehdä tunteja töitä ja asiakas menee sitten kuvien kanssa Ikeaan tilaamaan halvat kaapit. Siksi ei koskaan anna kuvia ilmaiseksi mukaan.
Teimme vanhempieni taloon ison peruskorjauksen ennen kuin muutimme sinne asumaan. Keittiön hinnaksi tuli yli 30.000 euroa. Kävin Puustellissa, josta olisin keittiön ottanut mutta sieltä ei annettu suunnitelmaa mukaan, että mieskin olisi sitä voinut katsoa kotona. Otimme sitten koko keittiön Keittiömaailmasta, siellä ei ollut mitään ongelmaa saada kuvia mukaan.
Suunnitelma on sopimuksen liite, vain amatööri tyrkkää sen mukaan ilman kauppaa.
meillä oli sisustussuunnittelija välikätenä.