Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VitutusAvautuminen!!!

Vierailija
11.04.2010 |

Aaaargggghhhhhhh, kun ärsyttää!

Odotan esikoistani. Raskaus on nyt mennyt muutamalla päivällä yli lasketusta ajasta, joka jo sinäänsä harmittaa itseäkin vietävästi, kun ei vauva anna mitään merkkejä ulostulostaan. No senkin kanssa nyt vielä elää, mutta kuinka paljon mua voi vituttaa mun ympärillä olevat ihmiset!!!

Facebookissa kokoajan joku kirjoittaa että: jokojokojoko? Jos kerran olen facebookissa onlinessa niin tuskin olen synnyttämässä silloin, tai tuskin olen synnyttänyt siinä välissä kun edellisestä tilapäivityksestäni on kolme tuntia ja sitten joku on kysymässä että: JOKO?!

Kaupassa kassat jaksavat urheasti kysellä (asun pienellä paikkakunnalla) että: no eikö vieläkään? NO MILTÄ NÄYTTÄÄ! Jos olisin synnyttämässä tai juuri synnyttänyt niin en olisi kaupassa, enkä missään muualla kuin SYNNÄRILLÄ.

Puhelin piippaa vähän väliä että: jokojokojoko?? vaikka olen näille ihmisille sanonut että ilmoitan kyllä kun lähtö tulee.

Kellekään en voi soittaa, kun heti aletaan kiljumaan puhelimen toisessa päässä että: NO NYTKÖ SÄ MEET, APUAAAAAAA!!! En mene kun ajattelin soittaa ihan vain juorutakseni.

Huoh, no sapen kiehumistila onneksi hieman nyt laski kun sai tänne avautua :)

Onko kukaan muu kokenut samanlaisia tuntemuksia? Tai kokee tällä hetkellä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iloinen että sinulla on sinusta välittäviä ihmisiä elämässäsi. Mulle ei paljon soiteltu eikä kyselty...

Vierailija
2/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin vain iloinen, että ihmiset ovat kiinnostuneita siitä mitä sinulle kuuluu ja miten voit. Äärettömän itsekästä. Tietenkin ihmiset kysyvät synnytyksestä kun tietävät sen olevan lähellä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska suurin osahan menee yli lasketun ajan ja kun aamulla avaat naamakirjan niin laitat sinne seinällesi joo en ole vielä synnyttämässä ja ei ole vielä tullut!!! ja laitat kyllä minä ilmoitan kun on päättänyt syntyä!

Vierailija
4/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne vaan välittää susta :) (ja vauvasta)

Vierailija
5/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tunnen tuskasi, oikeasti. Kaikki lapseni syntyneet reilusti (=liki kaksi viikkoa) yli la:n ja tuo joko joko-hoku on vieläkin tuoreessa muistissa.

Nyt ymmärrän, että jännittäähän niitä läheisiä ja onhan se ihanaa, että noin olet heidän mielessään. Mutta on se vaan turhauttavaa, että ei, kuten näkyy, olen yhtenä kappaleena ja ostan maitoa, en siis synnytä. Kyllä, soitan, mutten matkalta synnärille. Huoh.. Koita jaksaa, hyvää kannattaa odottaa!

Vierailija
6/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aivan samanlaista viime raskaudessa ja teinkin sitten niin, että en jo varmuuden vuoksi tuota välttääkseni kertonut kaikille laskettua aikaa, mutta sekään ei estänyt kaikkia uteliaita kyselemästä. Pidin myös puhelinta kiinni viimeisinä viikkoina usein, niin että ne keillä oli oikeasti asiaa soittivat sitten miehelle. Silloin kun mulla oli puhelin auki niin en vastannut mitään noihin jokojoko-viesteihin ja kaikille en edes aina puhelimeen jos soittaja oli joku näistä jokojoko-ihmisistä. Uteliaimmat soittelivat sitten mun miehelle joka aina kertoi, että puhelin on kiinni koska en jaksa noita uteluja. Muutenkin olin loppuaikoina jo niin kipeä etten päässyt kunnolla edes kävelemään. Itse olen sitä mieltä, että useimmat näistä oman piirini kyselijöistä olivat vain uteliaita (ovat muutenkin) eikä omalla voinnilla ollut niin suurta osuutta asiaan. Suurin osa haluaa kuulla vain ensimmäisenä "suuren uutisen". Lopulta ilmoitettiin vauvan syntymästä vain sukulaisille samana päivänä. Kavereille kerroimme vasta viikko vauvan syntymän jälkeen uutisen ja muut tutut saivat selville sitten kun näkivät meidät vauvan kanssa jossakin. Toisia nämä utelut ei häiritse, mutta itseäni ei huvita jakaa omia ruumiintoimintojani ja muita henkilökohtaisuuksia kaikkien kanssa. En silti väitä, että että kaikki kyselijät olisivat vain uteliaita, on toki myös hyvää tarkoittavia ihmisiä.

Vierailija
7/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkään. Olen siis vieläkin yhdessä osassa enkä edes matkalla synnyttämään :D Kiitos teille ymmärtäjille. Ja tosiaan virheistään oppii. Eli jos joskus toisen teen niin sanon la:n utelijoille kuukauden jolloin lapsi ehkä voi olla ulos tulossa. Ai se on itsekästä kun kaupan kassa kysyy että:eikö vieläkään? kun saakeli vieköön itse näkee mikä mun tilani on. No olen sitten itsekäs :D

Itsekkäästi aion nyt siirtyä lukemaan muita av:n aloituksia ja ihmettelemään mitä kaikkea tämä ihanan hieno keskustelupalsta voikaan minulle tänään tarjota;)

-ap-

Vierailija
8/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni yli viikon , sama toistui joka ,päivä ,eikö nielläkään.Sitten kun tuli lähtö ,ja olimme mieheni kanssa menossa, sanoin pysäytä autoja sain sanuttua eräälle naapurille ,että nyt mennään.Tiesin,että kertoo eteenpäin.

Vierailija
9/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rv 32 lähtien multa on kyselty että joko. Vähän alkaa mennä hermo ja nyt oonki alkanu sanoon et eiköhän se viimestään vappuna synny. Mun lähipiiri kun olettaa että kun kolmas synty kuukauden etuajassa niin tää syntys vielä vähän enemmän etuajassa.

Vierailija
10/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonit mulle tekevät ap:n tilanteessa, kun olen jo nyt viikolla 28 niin kypsä ja ärsyyntynyt kaikkiin utelijoihin. Mun ruumiintoimintoni, ruokavalioni, vaivani ja painoni (mahan koosta nyt puhumattakaan) tuntuvat kuuluvan ihan kaikille. Ja kyselijöitä riittää.

Tiedostan järjellä, että ihmiset vain välittävät, mutta kyllä sappi kiehuu. Ei sille mitään vain voi :( Tuntuu siltä, että saisivat jättää mut rauhaan kokonaan.

Huh, sainpa minäkin avautua sitten johonkin.

Vierailija
11/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kyllä tuon kyselyn, mutta musta on ollut kiva että ihmiset on osoittaneet kiinnostuksensa ja välittämisensä. Pikemminki tosinaan päinvastoin, olin itse vähän ärsyyntynyt, kun parhaalle ystävälle ei aikoinaan saanut soittaa ilman että heti vastattiin puhelimeen että älä kysy mitään,ei ole syntynyt.

Vierailija
12/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin asian niin, että kun näinanopin soittavan annoin puhelun mennä vastaajaan jossa oli seuraava viesti.

"en valitettavasti pääse puhelimeen koska olen kätilöopistolla synnyttämässä. Poika tuli, pituutta 58cm ja painoa 5,2 kiloa."

Tehosi =)

Vierailija
13/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin meni viimeisen kanssa 2 viikkoa yli ja ei mua ärsyttänyt kyselyt, ainakaan tossa mittakaavassa.

Ja se kaupankassakin, kyllähän se näkee, että maha on tallella, mutta se nyt on sellasta smalltalkia, että eikö vieläkään. Päivittelyä asiasta.

älä ota kaikkea niin kirjaimellisesti. Ei ne kyselijät sulle pahaa tahdo.

Ja älä mene facebokiin ollenkaan, niin eipä tarvi siitäkään sitten valittaa.

Paljon kurjempaa se olisi jos kukaan ei sulta kyselisi, kukaan ei välittäisi sinusta siis.

Vierailija
14/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää eri asiat ja raskaana nuo ominaisuudet voi vielä korostua. Tyhmää siis sanoa vittuuntuneelle, että mene itseesi ja muut vain tarkoittavat hyvää.

Vaikka niin tietysti olisikin, niin ainakin läheisten pitäisi tuntea ja ottaa ainakin palaute vastaan niin, ettei niitä kyselyitä tulisi.

Jotkut tykkäävät raskaana erityishuomiosta ja hössötyksestä, toiset eivät.

Vierailija
15/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on moneen junaan. Toiset ärsyyntyvät helpommin kuin toiset ja eri asioista.

Tottakai ymmärrän etteivät nämä ihmiset tarkoita utelemisellaan mitään pahaa, mutta eivätkö esim. lähimmät ystävät voi luottaa siihen, että kyllä ilmoitamme sitten kun on jotain ilmoitettavaa.

Ja sille joka oli kirjottanut että mulle on tainnu jo lähtö tulla, niin ei oo :D täällä olen edelleen yhtenä isona pallona.

-ap-

Vierailija
16/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ystävät sitä pahalla tee ja kaupan kassallakin on jotain jutun aihetta, mutta susta olis kivempi kun vaan sanois kiitos ja ole hyvä? Itse en kyllä kenellekään ole soitellut ja kysellyt että joko-joko, mutta loukkaantuisin jos ensimmäisenä sanottaisiin kun puheluun vastaa että ei ole vielä syntynyt. Antaisin todellakin sitten olla ihan rauhassa.

Vierailija
17/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ystävät sitä pahalla tee ja kaupan kassallakin on jotain jutun aihetta, mutta susta olis kivempi kun vaan sanois kiitos ja ole hyvä? Itse en kyllä kenellekään ole soitellut ja kysellyt että joko-joko, mutta loukkaantuisin jos ensimmäisenä sanottaisiin kun puheluun vastaa että ei ole vielä syntynyt. Antaisin todellakin sitten olla ihan rauhassa.

pitääkö sen kaupankassan joka kerta taivastella minua kun kaupassa käyn. Käymme kuitenkin melkein joka päivä jotain kaupasta hakemassa. Enkä minä vastaa ihmisille puhelimeen ja sano ensimmäisenä että: ei ole syntynyt. En ole niin edes sanonut tekeväni. Ja kuten sanoin jo, että eivät varmasti teekään pahuuttaan utelemista, mutta mua se rassaa kun puhelin piippaa ja soi aamusta iltaan ja naamakirja on täynnä jokojoko viestejä. Varmasti tälle ärsyyntymiselle on pohjana myös se, että kun itse niin kovin haluaa vauvan jo maailmaan ja kun kaikki sitten utelee niin se vaan rassaa vielä enemmän.

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan